Di Tempat Lain...
Felix Menghukum Pelajar Upahan Nya Kerana Gagal Membuli Devi . Dia Terus Menghukum nya Dengan Merendam Mereka Di Sebuah Kolam Di Rumah Nya .
" Asal Kau Lembab Sgt Ha !? " Jawab Felix Dengan Nada Yg Marah Dan Terus Menghukum Pelajar Upahan nya .
" Maaf Boss " Jawab Pelajar Itu felix Tidak Menghiraukan Rayuan Pelajar Itu .
" Haah Boss , Kitaorang Nk Buli Dia . Tapi Si Nazri Halang Dia . " Jawab Pelajar Itu lagi . Kali Ini Felix Memang Betul Marah .
Felix Pun Melepaskan Rambut Yg Dia Genggam Dan Melepaskan Dengan Cara Kuat .
" Jahannam Punya Naz . Ada Saja Nk Bantu Perempuan Tak Guna tu !? " Jawab Felix .
" Habis Tu , Kau Nk Buat Apa ? " Jawab Jibun Tiba Tiba Mencela . Felix Hanya Tersenyum Sinis Dan Memikirkan Sesuatu Yg Buruk .
" Tpi Kali ini , Aku Akan Buat dia Menyerah Dgn Aku !? " Jawab Felix . Felix Pun Pergi Dari Situ . Dengan Perasaan Sinis Nya .
✨💘💘✨
Di Rumah....
Devi Hanya Menatap lelangit Bilik Nya Sambil Baring Dan Memikirkan Hal Yg Terjadi Sebentar Tdi .
Flashback
" Apa ? Kamu Nk Berhenti Di Sekolah Itu . " Jawab Cik Yani Yg Mendengar Itu . Devi Hanya Menunduk .
" Yela Depik Tak Tahan Lah Dengan Sekolah Tu . Macam ii masalah Dtg . " jawab Devi . Devi Bahasa Kan Nya Adalah Depik . Mmg Dari Kecil Devi Di Panggil Begitu .
" No ii , Ingat Masa Masuk Sekolah Ni Apa yg Depik Azamkan . " Jawab Cik Yani . Devi Hanya Mengangguk .
" Dh Tu Takkan Devi Nak Sia Sia kan Masa Depan Depik . Depik Adalah Satu Satu Nya Anak Sulung Mama Yg Mama Harapkan . "
" Walaupun Apa Jdi Kat Sekolah Itu . Depik Kena Lawan Balik Semula . Itu Boleh Menjejaskan Depik Sendiri " Jawab Cik Yani Memberi Kata Kata Semangat Kepada Devi .
" Tpi Ma , Kan Lagi Bagus Kalah Depik Pindah Ke Sekolah Biasa nya . Yela Devi Mana Ada Kawan Kat Sekolah Situ . " jawab Devi . Cik Yani Memegang Kedua Belah Bahu Anak Perempuan Nya .
" Rajin ii lah Bergaul . Apa Yg Mama Nak Kita Kena Keluar Dari Gelombang Kesusahan Ini . " jawab Cik Yani . Dari Devi Yg Hati nya Ingin Berhenti Sekolah Tiba Tiba Rasa Semangat Kerana Di Beri Motivasi Oleh Ibunya .
End Flashback .
Devi Keluar Dari Bilik Nya Dan Ingin Pergi Ke Dapur . Kebetulan Dia Lalu Ke Bilik Orang Tua Nya Dan Mendengar Perbincangan Antara Cik Yani Dan Encik Anas Berbual .
" Ingat Mama Nak Buat Makanan Kegemaran Devi Lah . Buat Bekalan Nya esok . " Jawab Cik Yani .
" Bagus Lah Tu Yani , Lagipun Mmg papa Berkenan Dengan Nasi Lemak Kamu tu . Yela Dh Lama Tak Makan Kan ? " Jawab Encik Anas .
" Nnti Papa Gunakan Sikit Duit Papa Untuk Persiapa Esok . Lagipun Sekarang Ni Masih Sempat Kan Untuk Beli Barang ii nya . " jawab Encik Anas Lagi .
" Haah lah Papa , Yela Nnti kita Cari Barang Nya Sekali " Jawab Cik Yani . Devi Yg Mendengar Dari Luar Itu Pun Akhirnya tersenyum . Sudah lama Ia Idamkan Makanan Kegemaran nya Itu .
Devi Pun Terus Pergi ke Dapur Dan Meneguk Satu Botol Air . Dan Kembali Semula Ke Bilik Nya .
✨💘✨
Keesokan hari nya...
Devi Pun Telah Bersiap Untuk Ke Sekolah Dan Melihat Yani Yg telah Menyiapkan Makanan Nya Itu di dalam satu Bekal . Devi Menghidu Aroma Nasi Lemak Sambal Kerang Itu Langsung Terpancing
" Wahhh Mama , Mama Masak apa tu ? " Jawab Devi Yg Tiba Tiba Muncul di Belakang Yani .
" Ni Mama Masak Makanan Kesukaan Kamu . Nasi Lemak Sambal Kerang . " Jawab Yani . Lalu Menghulur Bekal Makanan Kepada Devi .
" Untuk Khai Ada Tak Mama ? " Cela Khairu .
" Ada Jgn Risau . " Jawab Yani .
" Dh Lah Mama , Depik Dan Khai Ke sekolah Dulu ye . " Jawab Devi .
" Ok Baik ii Nak . " Jawab Yani . Khai Dan Devi Pun Naik Satu Basikal . Dan Pergi ke Sekolah sama sama .
SKIP TIME....
Selepas Menghantar Khai . Devi Pun Terus Ke Sekolah Nya . Sesampai Di Sekolah Nya . Devi Masuk Ke perkarangan Sekolah Itu . Pada Mula nya Semua Pelajar Buat Tidak Tahu Sahaja Pabila Devi Datang .
Devi Terus Ke Lokar nya Dan Ingin Meletakkan Barang Nya . Bekal Makanan Nya Pun Taruk di bawah . Devi masih ragu ii Dengan Kad Merah Yg Berada di Hadapan Nya .
Devi Membuka Loker Nya Dan Tidak Ada Satu Kad Pun Di Dalam Nya . Saat Ia Menunduk . Tiba ii Bekal Makanan Nya di Rampas Oleh Pelajar Lain .
Devi Yg Melihat Itu Menyuruh Mereka Berhenti . Devi Terus Berlari Dan Mengambil Semula Bekal Makanan nya . Tetapi Bekal Makanan Nya Terus Di Banting ii Oleh Pelajar Lain .
" Makanan Apa Ni ? " Jawab Salah Seorang Pelajar Itu . Dan Ia Passing Makanan Ke Arah Pelajar Lain .
Devi Menyuruh Mereka Untuj Berhenti Tetapi Mereka Buat Tidak Tahu Sahaja Dgn Rayuan Devi . Dan Sesampai Devi Di Hadapan Gudang Lama Bekal Makanan Devi Itu Betul ii Di Hadapan Felix .
Semua Pelajar Menyaksikan Nya . Begitu Juga Dengan F4 . Mereka Hanya melihat Sahaja Dari .
" pebenda Korang Main Ni ? Bekal Makanan Pun korang Duk Bawak Main Eh ? " Jawab Felix . Semua Pelajar Senyap Pabila Felix Bersuara .
" Kalau Dh Tahu Ini Sampah , Sampah Selama nya lah . Mana Ada Org Makan Makanan Berkasta rendah Macam Ni . " Jawab Felix . Devi Hanya Diam Pabila Bekal Nya Ke Tangan Felix .
Felix Pun Membuka Bekal Makanan Devi Dan Dngan Kejam Nya Ia Mencampak Bekal Makanan Devi Begitu Sahaja . Devi Hanya Tertunduk Dan Bercampur Hati Nya Hancur Pabila Bekal Nya Di Buat Begitu .
Devi Pun Mengambil Semula Bekal Nya Itu Semua Pelajar Memulai Menghina Nya Dan Menunjukkan Reaksi Jijik Ke Arah Devi . Felix Melihat Devi Mengambil Bekal Makanan Nya Kembali
" Heh !? Asal Kau Kutip balik Sam...." Tak Sempat Felix Menghabiskan Ayat Nya Dia Terus Di Tendang Oleh Devi Di Bahagian Perut Yg Membuat Felix Jatuh Kebelakang .
Tindakan Devi Tersebut menarik Perhatian Para Pelajar Dan F4 Sekali , Nazri Pun Terkejut Melihat keberanian Devi Melawan Felix . Tulah Padah Nya Buang Makanan Org .
" Apahal Kau Ni Ha !? " Felix Tidak Sempat Bangun Devi duduk Atas Nya Dan Mengenggam Kolat Felix Dengan Kasar .
" AWAK NK TGK SAYA MENYERAHKAN !? AWAK NK TGK SGT KAN !? " jawab Devi Yg Membuat Felix terdiam Seketika .
" SAYA TAKKAN MENYERAH , BAHKAN SAYA LAWAN BALIK ORANG SEPERTI KAMU BRENDON FELIX PARAMANTHA !? " Jawab Devi dgn Amarah Nya Yg kemuncak .
" Oi ! Apa Korang Buat Kat Sini Ha !? Tak Reti masuk Kelas Masing ii . " Tiba Tiba Cikgu Telah Hadir Ke Tempat Itu Semua Pelajar Bersurai Termasuk Devi .
Gara ii Devi , Habis Jatuh Martabat F4 Kali ini . Devi Adalah Wanita Pemberani .
BERSAMBUNG.....
YOU ARE READING
F4 Malay : Meteor Garden
RomanceNak Tahu Kisah Selanjut nya . Mari Kita mulakan . Yg Rasa Tak Kuat Jangan Baca