Ava's POVNang buksan ko ang diary, binasa ko ang unang pahina, nakasulat dito ang pangalan ng nagsulat nito. Camilla Florecio, iyon ang pangalan ng nagsulat.
July 6, 1994
"I went to the bayan and buy some stuffs for my new room, I bought painting, picture frame and this diary"
Mukhang normal lang ang mga sinusulat ni Camilla sa mga pahina, hanggang sa ilipat ko sa ikatlong pahina, napansin kong mukhang sinulat ito nang nagmamadali.
November 14, 1994
"I'm trapped"
November 15, 1994
"I can hear whispers coming outside the room"
"Whispers?" I said, a shiver running down my spine. "What kind of whispers?" tanong ko sa kawalan.
I continued reading, hoping for more information. I flip to the next page.
November 18, 1994
"The whispers are getting louder, I can hear them clearly now"
The next page was dated a few months later.
December 23, 1994
"Today, I saw something terrifying. I don't know what it is, but it was standing outside my bedroom door."
I continued reading.
January 2, 1995
"It's back again. The same thing I saw before, it was standing beside my bedroom door again tonight. It was like it was waiting for something."
February 12, 1995
"It's not just at night anymore. I can feel it watching me during the day too."
April 21, 1995
"It spoke to me tonight. It called my name, but it was a familiar voice, someone I knew."
Then I continue flipping to the next page. Habang tumatagal mas lalo akong natatakot sa mga nababasa ko, naninindig na ang aking mga balahibo.
May 01, 1995
"I can see it now. It's not just a shadowy figure anymore. It's a woman but no face. And she's standing in the corner of my room."
So di niya lang ito pinapansin sa tuwing andun ang babaeng nakatayo sa gilid ng kama niya? pano niya nagagawa iyon?
May 8, 1995.
"Today, something truly terrifying happened. While I was lying in bed, the woman in my room spoke my name. But this time, it wasn't just a soft whisper. It was a clear, loud voice."
Who was this woman? What did she want from Camilla? Ano pa kaya ang malalaman ko pagnabasa ko ang susunod na pahina.
Natigil ang pag iisip ko ng magising si Ann.
**********
"So yun ang mga nabasa mo sa diary na yan?" tanong ni Ann na sinagot ko naman ng isang tango.
"Babae..." bulong ni Ann "Hindi kaya ang babaeng tinutukoy ni Camilla ang sumakal saakin kanina?"
"Pwede mo na bang ikwento sakin ang nangyari kanina?"
Huminga muna ng malalim si Ann at nagsimulang mag kwento. Sa nalaman ko ay agad akong nangilabot. Gusto kong buksan ang pintong painting, ngunit natatakot ako.
Halos kalahati na ang nabasa ko sa journal, manipis lang kase ito at unti lang ang nakasulat.
"What if..... tapusin nating basahin ang diary?" tankng ni Ann.
"Pero Ann kailangan mong magpahinga, halos hindi pa nga nagbabago ang itsura ng leeg mo eh"
"Gusto ko ring malaman kung ano ang nasa diary Ava, please I'm okay now"
Napabuntong hininga nalang ako "Fine"
Binuksan ko ulit ang diary.
August 4, 1995
"I've been hearing the woman whispering my name in my ears when I try to fall asleep. I don't know if I'm just going crazy, but I swear I can feel her presence in the room. She's getting closer and closer every night"
August 6, 1995
"I can see her clearly now. She's by my bedside, whispering my name and watching me. It's like she's waiting for something, but I don't know what. I don't sleep anymore, I'm too scared"
August 7, 1995
"I want to go outside my room, but my father , he put something on my door I can't open it from here and I'm trapped. I think he put a wall in my door and windows"
August 10, 1995
"The woman has gotten more physical. She's grabbing my ankles, pulling my blankets, and shaking me. I can't take it anymore. I have to do something, anything to get rid of her"
August 18, 1995
"Today was the worst day yet. The woman has started scratching me. At first it was just small scratches, but now they're deeper and drawing blood. I'm starting to wonder if I'll ever be free from her."
August 24, 1995
"I can't take it anymore. The woman's attacks are getting more aggressive. I've been feeling weak, like she's draining my energy. I don't know if I can survive the next night."
September 6, 1995
"I think this is my last"
Hanggang dun lang ang diary, ang ibang pahina ay wala ng sulat. It's her last, I think it's the end of her life.
I can't imagine how it was so terrifying.
"Nakakatakot Ava, I think na ang kwarto sa likod ng living room nyo, iyon ang kwarto ni Camilla"
"Hindi naman siguro Ann, siguro'y nadala niya lang iyong diary at lumipat sila dito sa bahay noon para makaalis or maiwasan iyong babae"
"Pero Ava, kinulong siya ng tatay niya sa loob, at sinabi niya pa sa diary na- na may nilagay daw iyong tatay niya sa pinto at bintana." sabi ni Ann
Lahat ng sinabi niya ay possible. Dahil iyong kwarto ay halatang may nilagay lang na semento dahil hindi ito tugma sa pagkaka semento ng ibang pader.
********
stay tuned!!!