BIR YİĞİT GEÇTİ BU TOPRAKLARDAN ÇOK YİĞİT GEÇTİ...
Sadece sigarayi yasaklayan adam olarak bilinen MURAT HAN kimdir?
IV. MURAT iri yarı bir adamdı ve 28 yaşında bilinmeyen bi hastalık yüzünden aniden vefat etti...
Sigarayı ve alkolü; yenicerilerden bir kaçı alkollü uyuyakalmasi sonucu sigara yüzünden yangın cikarttigi ve binlerce ev yandığı için yasak etmiştir... Yani sanıldığı gibi keyfi değildir bu yasak...
MURAT HAN 11 yaşında tahta geçmiş ama buna rağmen ihtişamlı iri yarı bir çocuktu...
Öyle ki tahta çıkışına binaen atıyla yenicerileri selamlarken içlerinden birisi onun yaşıyla dalga geçmiş; MURAT HAN atının başından tek bir kılıç darbesi ile yeniceriyi ve onu üstünde taşıyan atını ikiye bölmüştür...
Kendini daha iyi geliştirmek isteyen MURAT HAN yönetimi annesi KOSEM SULTAN'a bırakmış ve tam 10 yıl kendini yetiştirmiştir. Ve 21 yaşında fiili olarak tahta geçmiştir...
MURAT HAN'ın İki elinde taşıdığı kalkanı ve gürzü (Topuzu) toplam 110 kg dir ve şu anda istanbulda sergilenmektedir...
Genç osmanin küçük kardesidir ve Kösem sultanın oğludur..
Kardeşi GENÇ OSMAN'ı şehit eden iki yeniceriyi konya sokaklarında gören MURAT HAN gürzü ile o iki adamı oracıkta parçalamış halk arasında iyice itibar kazanmıştir...
MURAT HAN büyük dedesi KANUNİ SULEYMAN HAN dan sonra şehir sokaklarına inen anadoluya çıkan ilk padişahtir...
IV. MURAT destan gibi bir 7 yıl padisahlik yapmış ve şaibeli bir şekilde vefat etmiştir...