Hanis Hakim mngelilingi kereta Hyundai Tucson berwrna silver sambil brcekak pinggang.Iphone6 milikny dpandang geram."Nama aje fon mahal tpy klau dh tkde line,tarafny mcm fon murah je..!Klau mcm tu,lg bgus klau aq beli telefon awam,bawak kehulu kehilir lagi bagus!"Dengusan kuat kdengaran,Tekanan jiwa sungguh!!
Aiman...teman baik Hanis Hakim sejak dari kecil hinggalh sama² brgiat dlm bidang permodelan, brpeluh² memandang enjin kereta itu,hendak dibaiki tdak pandai,manakn pandai shari suntuk hny ad d studio brsama lensa camera je.
Matahari mula terbenam .Sudah hampir waktu maghrib dah ni.Aduh "masak" mcm ni,Takkn nk dduk dlm kreta smpi ptg? ."Argh...aq taknk!!!,takkn nk duduk kat sini je,klau hantu dtg amik aq mcm mna,arghhh..."omel hanis sendirian..
"Woi,tak okey lg ke enjin tu?aq dh serabut ni,dhla sesat,aq pn tk mkn lg ni,shari suntuk duk dlm studio,aq tk sempat pn prgi mkn.Dahla kereta rosak pulak tu!Line pun tkde!.Knapalah kita kma shoot utk mjlh dkt sini,dhla mcm hutan rimba!skrg ni kn dh susah..nak balik pun tkboleh.Lagipun aq tk nmpk lg ad rumah ke pekan ke kat sini,yg aq nmpk hny pokok je,lma² boley jd pokok aq ni!"Hanis mluahkn prasaan marahny.
"Fuh!!dahsyat mamat ni.Boleh dy ckp ayt pjg mcm tu senafas je?cayalah, klau cam tu aq pn nk try la....Hahahaha",gumam aiman.
"Kau jgn nk mnipu lh,hutan rimba konon,tu hah,ad cahaya...maknany ad la org yg tinggal kat sini.And kai boleh sabar tak bro?Kau inht aq ni tukang dgr bebelan kau?!.& kau ingt aq mekanik ke hah?klau aq mekanik, dh lama aq baiki kreta ni!!."bidas Aiman
Mamat ni kalau time mbebel dy sampai...tkde spe boleh hentikan...Dylah champion bebelan..Hahahaha
Hanis hakim mgunci langkahny mnuju ke tempat Aiman berada,dy mrenung Aiman dgm matany yg tjam..
"Mlm ni nk tidur mana?takkn tdur dlm kereta kut?Aq tknk tidur dlm kereta!aq nk balik rumah,tidur atas tilam empuk aq!"bebel Hanis lagi,kemudian butang lengan baju kemeja biru lautny dilipat hingga siku,nampk otot ny.
"Nasiblah,...klau kau tknk tidur dlm kereta aq tkde msaalah,kau boleh je tdor dlm parit tu,mlam ni,aq okey je,hahahaha.Ha,apa kata kita prgi rumah dkt hujung jln tu?Kita tumpang tdor dkt situ nk tak?klau tuan rumah tk benar kn,kita suruh dy tlg carikn makenik utk kite jelh,ap susah"balas Aiman.
"Hah?pergi rumah org?tknk lh aq...nnty klau kecoh dgn media mcm mna?nnty pihak media tulis bukan² la,aq tknk bnda tu trjadi,tkpelah kau pergi jelah sorang-sorang,i will wait for you in my car, "senyum Hanis..."kau buat lh ap yg ptut yaa?",kata lelaki kacak itu.
"Hurm,ikut suka hati kau lh bro,nnty klau ad pontianak dtg amik kau,jgn pnggil aq plk yew?!!,"kata Aiman ingin mnakut-nakutkn teman baikny itu.
"Yerlah,kau pikir aq pnakut?eleyh,aq klau aq jentik kepala hantu tu dh lari brtempiaran hntu tu"serentak mereka brdua ketawa dgn celoteh Hanis itu..
"Ok lh,aq prgi dulu,daa bro!,ad ape-ape kau tidor jelh,sbb klau kau nk call aq skalipun,bkny af line pn kat sini,jaga diri yaa bro?!"ujar Aiman.
Setelah Aiman brlalu pergi,Hanis mnyusun langkah mnuju ke kereta milikny bagi mngistirehatkn badan.
Anda enjoy tak? Kalau enjoy anda boleh la vote or comment,comment & vote anda amat diharapkan