Mata Hanis Hakimi meliar melihat sekeliling .setiap sudut bilik diperhatiny .Dia memandang selimut lusuh yg melitupi tubuh badanny yg sasa,lalu matany tertumpu kearah sesusuk tubuh wanita yg berdiri tidak jauh dariny...
"Rumah kau?"soal Hanis Hakim bernada serius..
Ieda mngangguk perlahan bagi mngiyakn pertanyaan itu..
"Eueww,buruk giler rumah ni!"Hanis brkata...
"Tak ada adab btul mamat ni!!dahla tumpang rumah aq!!lpas tu ckp rumah aq buruk plk tu!,klau aq siku budak ni,karang pengsan balik dy ni,klau dah pengsan nnty,aq nk baling masuk parit,biar padan muka,hahahaha!"kata ieda didlm hati...
"Ey,kau ni kan,aq dah tolong bagi tumpang tu dah cukup bagus,ni kau nk komen rumah aq plk!!"kata Ieda dgn nada marah..
"Kau ni siapa hah?"soal Hanis Hakim.
"Orang...habis tu kau ingat aq pokok?"jawab ieda sambil memeluk tubuh.Menyampah!
"Memang la org,takkn monyet pakai tudung pulak!"sindir Hanis Hakim.
"Agak kasar bahasa kau eh?kau ni aq dh tolong tu tak reti ckap terima kasih ke?or kau nak aq ajar kau mcm mana nk ucap terima kasih..meyh aq ajar,ikut ap aq ckp eh?.
T.. E.. R.. I.. M.. A.. K.. A.. S.. I.. H!!
sindir ieda dgn nada geram..Macam pernah kulihat dia ni...fikir Hanis Hakim..
"Eyh,kau..kau kan yg semalam tu?"soal Hanis Hakim..
"Yew aq,apesal?mujur je aq ni baik hati nk tlg kau semalam,klau tak dg lama aq biarkn kau pengsan atas jalan tuu.."
"Sebab kau la aq jadi mcm ni,aq ingat kn kau ni makhluk, tau tak?!"marah Hanis Hakimi..
"Apesal aq plk?kau tu yg penakut,lari mcm lipas kudung,dahla lari tu sambil menjerit,mcm prempuan..lembut...huh!"
Sinis ieda ..."Eh,kau ni kan!Hanis Hakim terus berdiri.Kini tubuhny hny beberapa jengkal shj drp Ieda.Pandanganny tajam memerhati Ieda,tetapi entah kenapa hatiny berdebar-debar.
"Isy,knp aq rsa mcm ni?rasa mcm suka,syhhhh,perasaan,pergilah kau".