bab 6

245 3 0
                                    

Ieda Amelina memandang wajah pemuda di hadapanny tanpa brkerlip."Uish!tak sangka !ada supermodel dalam rumah aq!Patutlah berlagak semacam je..Argh!nk mintak autograf, tapi...tadi aq dah marah dia...hurm,tapi,kawan dy tu pun model ,tapi langsung tak berlagak pun.."fikir ieda.

"Syg,kenapa tak makan ni?Dah sejuk nasi tu...kesian dekat nasi tu kalau membazir"tegur Puan Aini

"Ieda makan la ni umi.."jawab Ieda Amelina seraya menyuap nasi ke dalam mulutny."sengihan kambing" dihadiahkn kepada umi.

"Terima kasih puan sebab sudi tolong saya dan kawan saya ni"kata Aiman dgn sopan.Dia menyiku Hanis Hakimi yg sedang khusuk menikmati makanan."wei,kau ni tak de adab ke hah?,"kata Aiman seraya brbisik di telinga Hanis.

Hanis Hakimi tersedak.Dia memandang Aiman yg sedang memandangny dgn tajam.

"Dan terima kasih puan sebab tak hebohkan pasal kami berdua.Kalau tak,susah jegak nk handel..."Hanis Hakimi berkata lembut,sambil bibirny mengukir senyuman.

"Ceh,pandai kau berlakon huh?depan umi aq kau punyalah cakap dgn lembut,tpi dgn aq....huh!aq rasa kau tak boleh jadi supermodel je,kau kena jadi pelakon jugak ni"kata Ieda Amelina didlm benak fikirannya.

"Mak cik tolong apa yg termampu aje."kata Puan Aini sambil tersenyum..

"Kami takkn lupakan jasa puan sebab dah bersusah payah tolong kami"Hanis berkata.

Aiman memandang Hanis tanpa berkerlip,tak percaya dgn kata-kata Hanis,"pandai jugak kau bersopan ye?"

"Itu tugas makcik.Anak makanlah nasi tu.Maaflah sebab lauk tak seberapa"ujar Puan Aini merendah diri.

"Tak apa puan,ini pun sudah lebih dari cukup"balas Aiman sambil bibirnya mengukir senyuman.

"Bila nak balik"tanya Ieda Amelina dgn spontan.Matanya tajam memandang wajah pemuda yg tengah "melahap" tak ingat dunia tu!

"Ieda Amelina!"tengking umi walaupun suaranya sedikit perlahan.

Ieda Amelina menundukkan mukanya."maaf".

Hanis Hakimi tersenyum sinis.Padan muka kau!mulut macam puaka!.Hambik kau,kan dah kena marah.Ha Ha Ha,puas hati aq!.

"Mak cik minta maaf ye nak,dengan perangai anak tunggal mak cik ni."kata puan Aini.

"Tak apa mak cik,Insya-allah dlm pukul 3 kita orang balik la"kata Aiman dengan sopan.

Ieda Amelina melihat memerhati Aiman" dia ni lebih sopan orangny,dah la kacak,supermodel,baik hati pula tu,macam nilah calon untuk dijadikan suami"kata ieda di dalam hati.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 29, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suamiku Si SupermodelWhere stories live. Discover now