3

177 35 4
                                    

DENGAN kurangnya sifat malu dalam diri, hari ini, di tengah hari yang mendung sikit sikit ini, Andre berdiri teguh bersama vlogging cameranya di hadapan King's Cuisine House. Tempat segala kemurkaan seorang Andre tersumpah.

Andre tersenyum penuh muslihat. Lu main taik biawak sama guwa. Lu tunggu wa kasi sengat kelemumur dalam reban kepala lu.

Dia akan sering datang ke sini selagi owner kerek kedai sushi ini tak ambil dia bekerja. Jangan main-main dengan semangat jati diri dalam diri Lili Andre. Setanding Hang Tuah Hang Jebat dia persembahkan.

Baru selangkah diambil, telefon dalam poket seluar putihnya berdansa minta diangkat.

"Kacau betullah!" Nama pemanggil dilihat. Dato' Hakim Kaki Shopee tapi selalu kena tipu. Dah kenapa pula papanya tiba-tiba call ni? Barang tiktokshop kena kebas dengan beruk lagi ke?

Panggilan diangkat.

"Dre! Papa pu—"

"Waalaikumussalam Haji Hakim. Ya? Ada aduan apa yang nak dilaporkan harini? Bergaduh dengan semut dalam kopi? Atau senduk ajaib tiktokshop kena rembat dengan sahabat sejatimu itu?"

Dato' Hakim mengeluh lemah. "Senduk papalah kena rembat dengan binatang bulu-bulu tu! Adoilah! Ini kalau mama tahu, yatimlah kau Dre. Mahal tu set senduk ajaib papa beli dekat tiktokshop tu. Dahlah papa dah beritahu mama yang barang tu dah out of delivery."

"Papa dekat luar rumah lagi ke?"

"Iyalah! Gila ke apa nak masuk tapi parcel tak ada dalam tangan. Buka buka pintu terpacak mak limah tu depan pintu. Tak sempat nak sedut nafas mati papa kena belasah nanti."

Andre geleng kepala. Tahu takut bini. Siapa suruh gatal tangan sangat pergi checkout set senduk ajaib berharga RM 5500. Gila mahal punya barang. Entah ori ke tidak. Main bedal aje orang tua ni.

"Dre tolonglah papa. Baliklah cepat Dre. Papa dahlah terketip-ketip nak berak ni. Tandas luar ni tengah renovate tak siap-siap lagi. Suruh pasang jamban macam jamban tu dari bulan. Lama betul nak siap."

"Eh tak boleh! Dre dah sampai ke destinasi Dre. Dre tak boleh patah balik ke pangkal jalan. Itu satu pembaziran minyak dah tenaga. Macam ni pa. Dre ada idea." Geliga betul otak dia tengah hari begini.

"Apa dia?"

"Tong cat kosong belambak dalam stor lama. Berak dalam tu. Nanti dah siap berak, lap pakai sarung tangan kebun dulu. Jangan pakai air. Nanti tersembur sana sini. Kuasa dua kena marah dengan Datin marhaban tu. Nanti tong cat tu buang! Jangan disimpan harta khazanah tak bersejarah tu. Takut masuk bersamamu kita satu keluarga nanti. Dah tak ada apa-apa kan? Dre letak dulu ya."

"Dre! Dre jangan letak dulu Dre!"

"You? Apa yang lama sangat ambil parcel dekat luar tu? Cepatlah masuk! I nak tengok set senduk ajaib I."

Andre kacip lidah. Sudah! "Selamat bertempur di medan peperangan. Semoga syahid di jalan Allah. Apa-apa ujian, mengadu kepada Tuhan. Jangan mengadu dekat Dre. Bye Pa! Have a nice day!" Terus talian dimatikan.

Selesai satu masalah dunia. Sekarang, sambung semula yang tergendala tadi.

"Ayuh Dre!"

"WE'RE truly sorry to inform you that, due yesterday incident, your name has been added to our customer's blacklist. We are unable to serve you our dishes at this moment. We really appreciate your understanding miss." Pekerja wanita itu menunduk muka. Meminta maaf kepadanya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 28 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HIS CRAZY YOUTUBER (OG)Where stories live. Discover now