| CHAPTER 4 - The Community|
Boboiboy berhasil menyelamatkan teman temannya(Yaya, Ying, Gopal dan Fang) dari pasukan Kaiser PMC.
Boboiboy: Hina, Saya dah jumpa kawan kawan saya. Boleh aku kembali kat Abydos?
Hina: Hm?
Boboiboy: Terima kasih dah tolong aku cari kawan kawan saya. Selepas jumpa diorang aku nak kembali kat Abydos...Boleh tak?
Hina pun memutuskan untuk mengizinkan dan membiarkan Boboiboy kembali ke Abydos.
Hina: Baiklah, Aku akan mengizinkanmu kembali ke Abydos...Tapi dengan satu syarat.
Boboiboy: Syarat?
Gopal: Dey! Apesal kau pakai syarat ni!
Ying: Diamlah Gopal!
Boboiboy: Apa sahaja syarat yang kau bagikan?
Hina: Syaratnya adalah.....Kau harus mengalahkan kami terlebih dahulu. Setelah kau berhasil barulah kau kembali ke Abydos.
Yaya: Nampaknya diorang nak kita belawan?
Gopal: Cari maut...Diorang tak tahu kalau Boboiboy hebat sangat.
Boboiboy: Baiklah, Aku akan kalahkan korang.
Aru: Ini baru menarik! Let's Go!!
OPENING SONG:
___
Boboiboy dan teman temannya pun mulai melawan Disciplinary Committee dan Problem Solver 68, terjadilah pertarungan sengit 8 lawan 5.
Boboiboy: Boboiboy...Kuasa...Tiga!!!
Boboiboy menggunakan kuasa elemental dan berpecah jadi tiga bentuk elemental(Halilintar, Taufan, Gempa).
Boboiboy Gempa menciptakan dinding tanah untuk berlindung dari serangan peluru Hina, Aru dan kawan kawan.
Boboiboy Gempa: Tanah Pelindung!!
Boboiboy Taufan: Serangan Bebola Taufan!!!
Boboiboy Halilintar: Tetakan Pedang Halilintar!!!
Hina: Kau pikir kau bisa mengalahkanku hanya berpecah jadi tiga!?
Yaya: TUMBUKAN PADU!!!
Hina pun menghindari serangan Yaya lalu membalas dengan tembakan namun berhasil dihentikan Ying dengan kuasa slow mo untuk memperlambat serangan Hina.
Ying: Kuasa Slow Mo!!!
Fang: Serangan Harimau Bayang!!!
Pertarungan terus berlanjut dan berlangsung sangat sengit.
Gopal ikut membantu teman temannya termasuk Boboiboy dalam melawan Hina, Aru dan teman teman.
Gopal: Rasekan tembakan makanan!!! Piew Piew Piew!!!
Ia pun melepaskan kuasa tembakan makanan dan menyerang Hina, Aru dan teman teman namun salah satu senjata yang dimiliki Aru berubah menjadi makanan akibat serangan Gopal. Melihat senjatanya menjadi makanan akibat ulah Gopal, Aru pun mulai marah.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY GALAXY: NEW ADVENTURE IN KIVOTOS(Boboiboy X Blue Archive)
FanfictionSeorang gadis misterius bertopeng kucing jepang muncul melalui portal dimensi dan melakukan penyerangan terhadap warga Pulau Rintis, Boboiboy dan teman temannya turun tangan dan menghadapinya. Boboiboy tidak tahu siapa dia sebenarnya dan darimana di...