Pralog

23 2 0
                                    

بِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْم

_𝑩𝑨𝑫 𝑯𝑼𝑺𝑩𝑨𝑵𝑫_
NRDIANA

PRALOGUE :

    L afaz ijab qabul yang diucapkan secara jelas dan lantang oleh lelaki yang berpakaian tuxedo berwarna putih iaitu Ayraz Danial.

Dengan lafaz itu serta ada nya saksi, perempuan berumur 20 tahun iaitu Miya Azzahra kini sah menyandang gelaran sebagai isteri orang.

Senyuman itu yakini jelas terukir,namun hati begitu keruan dan marah.Kedua itu bercampur dalam satu,Miya Azzahra mencium pucuk tangan suami nya lalu Ayraz mencium dahi isteri nya.Senyuman 'smirk diukir di wajah Ayraz ketika lama ia mencium dahi Miya.

Dia bukan bodoh untuk tidak mengetahui isi hati perempuan itu.Tidak mustahil jika Miya Azzahra gelisah memikirkan kedua orang tua Miya yang kini berada di genggaman Ayraz Danial.

"Happy celebrating hell,Miya Azzahra binti Hussein."

Bulu roma Miya meremang mendengar kalimat yang sebentar tadi dibisikkan oleh sang suami,Ayraz.

Lantas ia mengepalkan tangannya erat.

Perbualan mereka berdua tidak lama,ramai tetamu yang tidak dikenali Miya datang ke majlis perkahwinan mereka berdua.Entah dari mana sahaja mereka berasal,yang jelas terdapat juga lelaki dan perempuan 'bule yang menghadiri majlis itu.

Ayraz Danial menyapa tetamu serta klien nya yang berasal daripada luar negara.Ayraz Danial bukanlah lelaki yang biasa malah luar biasa.

Syarikat ternama yang dimiliki papa nya,Dato' Harraz bin Dato' Mohamed begitu terkenal di persada antarabangsa.

Namun begitu,kejadian tragis yang menimpa Dato' Harraz mengakibatkan bapa Ayraz meninggal dunia.

Sehingga menyebabkan syarikat itu jatuh ke tangan Ayraz.

"Félicitations, que votre relation dure pour toujours"ucap lelaki tua yang berasal daripada Perancis yang merupakan salah satu klien terbesar Harraz Company.

"Merci."balas Ayraz datar seraya menjabat tangan lelaki itu.

("Selamat,semoga hubungan kamu kekal abadi.")

("Terima Kasih.")

Miya tersenyum kikuk,ia mencuba menyembunyikan rasa gelisah.Rasa khawatir tak hilang sedari tadi memikirkan kedua orang tua nya yang entah dibawa kemana oleh Ayraz sejak 3 minggu lalu.

"Hey,are you Ayraz's wife?Damn it,you look so gorgeous."puji seorang wanita berambut blonde.

"Thanks to you."Miya tersenyum kikuk lalu wanita berambut blonde itu mengambil foto bersama-sama.

"You are lucky girl to have him."ujar wanita yang bernama Gracell itu yang merupakan klien Ayraz.

Setelah selesai berkomunikasi,Ayraz menarik lengan Miya spontan membuat Miya terkejut.

"You nak bawa saya kat mana,hah!."terdengar pelan namun tegas,namun Ayraz menghiraukan.

Asap ingin sekali keluar daripada kepala perempuan itu,sedari tadi ia berbisik geram namun tak dibalas oleh lelaki berstatus suami Miya.

Setiap langkah Miya hanya tersenyum kepada tetamu seolah tidak berlaku apa-apa.

Sehingga mereka tiba di sebuah bilik gelap,Ayraz mengunci pintu.

"What do you want,huh!."tanya Miya berani menatap Ayraz yang menatap yang dingin.

Ayraz tersengih mendengar tutur kata perempuan itu,ia menawarkan huh?

"How about your body,hm?."bisik Ayraz tersenyum senget.Miya hendak melayangkan tamparan namun dengan sigap Ayraz menahan nya.

"Garbage is not allowed to touch my holy face"sinis Ayraz membuat Miya menatap nya marah tak terima dikatakan sampah.

"Do you know what?Tangan saya lagi suci daripada muka kejam you tu!."balas Miya lalu Ayraz tak menanggapi nya.Ia mendekati balkoni bilik itu dengan menghubungi seseorang.

Sehingga lima minit berlalu,Ayraz mendekati Miya yang diam sedari tadi.Jantung Miya berdegup kencang kembali, ditambah kan lagi disaat Ayraz dengan santai dia mengangkat dagu Miya agar menatap dirinya.

"As you wish,lets go."ucap lelaki itu dingin dan datar lalu keluar dari bilik itu.Miya yang memahami langsung keluar mengikuti langkah Ayraz.

Ia ingin menghilangkan rasa gelisah  untuk berhadapan dengan kedua orang tua nya.

....

𝑩𝑨𝑫 𝑯𝑼𝑺𝑩𝑨𝑵𝑫Where stories live. Discover now