Chapter 1

12 1 0
                                    

T umpahan darah kini berleluasa di sebuah ruang bawah tanah yang cukup misterius.Tak lupa bangkai haiwan yang terdapat disana.

"You think i'm stupid for you to lie to?."ucap Ayraz Danial yang kini duduk di atas kerusi dengan mangsa nya berada di bawah terbaring lemas.

"Jahannam,kau ada bukti ke nak fitnah aku?."tanya seorang lelaki berusia terbaring lemas dengan kedua tangannya terikat.

Nafas Ayraz memburu,mengingat CCTV yang merakam kegiatan jahat lelaki berusia bernama Hussein yang menjadi penyebab brek kereta papa Ayraz yang gagal berfungsi dan menyebabkan kemalangan tragis.

"Shut fuck up!."jerkah Ayraz marah,membuat mangsa itu menatap Ayraz nyalang.Apa susah sangat lelaki tua itu mengakui bahawa dia lah yang membunuh papa Ayraz.'

"Like what i said before,anak perempuan kau akan tanggung dosa kau, lahanat!."ucap Ayraz kini berdiri membetulkan kolar.

Hussein mendadak pegun.Dia merisaukan anak perempuannya,Miya.Ini benar-benar kesalahan fatal kerana menganggu keluarga ini.

Tak sempat bersuara,telapak kaki mulai jauh dari indera pendengaran. Ayraz meninggalkan Hussein dengan isteri Hussein di dalam penjara ruang tanah yang gelap.

Sedari tadi si isteri menangis bahkan hingga tak bersuara kerana tak berhenti menangis.

Pintu kereta dibuka,Ayraz masuk ke dalam.Ia mengeluarkan telefon lalu menghubungi seseorang.

On call

"Kau arahkan beberapa orang untuk masuk ke dalam rumah orang tua tu and bawa anak perempuan nya kat rumah aku."perintah Ayraz

"As you wish."

Telefon dimatikan sepihak.Ia memandu kereta dengan pantas menuju ke rumah ingin menyambut mangsa baharu.

Entah kerja gila apa lagi yang akan dilakukan Ayraz Danial.

...

Suasana malam menambah kan ketenangan seorang perempuan yang asyik belajar sambil menatap pemandangan langit yang dihiasi bintang.

Bam!!??

Keasyikan itu tak berselang lama ketika ia mendengar pintu di hentak kuat membuat ia terlonjak kaget.

Miya Azzahra mengemasi buku-buku nya lalu perlahan-lahan mendekati pintu bilik.

Bughh!!

Bam!!??

Bunyi pecahan masuk ke dalam indra pendengaran Miya membuat ia menahan nafasnya,ia mengintai diluar bilik nya dimana dia melihat tiga orang lelaki tegap berpakaian hitam dengan beberapa senjata yang terletak di saku seluar mereka.

Miya masuk ke dalam almari lalu menutup telinga tak lupa mengambil tudung bagi menutup auratnya,ia mencuba untuk menghubungi pihak polis atas pencerobohan yang berlaku di rumah itu.

'calling'

Tak sempat berdering,almari dibuka membuat Miya berhenti bernafas seketika.

Blam!!!

"Arkhhh!!?."jerit Miya tatkala mulutnya dibekap agar tak menjerit,nafas Miya tak beraturan.Air mata semakin deras mengalir,dia benar-benar takut.

𝑩𝑨𝑫 𝑯𝑼𝑺𝑩𝑨𝑵𝑫Where stories live. Discover now