A zan subuh berkumandang,Miya mengerjap mata nya pelan.Semalam dia hanya tidur 3 jam.Miya mulai beranjak mencuci muka sekaligus mengambil air wudhu untuk melaksanakan kewajiban sebagai seorang Islam.
Bunyi air mulai terdengar.Dengan bacaan bismillah,Miya mulai mengambil air sembahyang.Sehingga lah,dia selesai.Miya keluar tak lupa membaca doa.
Di bilik itu terdapat sejadah namun tidak ada telekung.Kiya hanya menggunakan tudung,nasib baik tudung tu labuh.Dengan itu,dia mampu menutup auratnya.
Sejadah muali terbentang ke arah kiblat.Miya mulai mengangkat tangan takbiratul ihram'.
"Allahuakbar"
Bacaan Al-Fatihah dibaca dengan perlahan sehingga terdengar ke telinga Miya.Mengambil masa beberapa minit,akhirnya dia selesai.
"Assalamualaikum warahmatullah"
"Assalamualaikum warahmatullah"
Miya berzikir seketika sebelum berdoa.Setelah itu,tangan ditadah meminta doa serta hajat yang diinginkan.
Usai berdoa,sejadah dilipat dengan kemas.Miya membetulkan awning tudungnya yang sempat rosak tadi.Ketika dia rasa oke,dia bersandar pada hujung bucu katil,dia masih penat.
6:02 am
Miya keluar daripada bilik.Pintu bilik Ayraz masih tertutup,seperti lelaki itu masih lena dalam tidur.
Miya turun ke bawah,di meja makan ada Ayraz yang dengan santai menyantap makanan.Rupanya dah bangun.
Ayraz menatap Miya lalu mata mengisyarat agar duduk di meja makan ini.Miya patuh, sebenarnya dia juga lapar.Dari semalam,perut nya masih kosong,bahkan cacing di dalam perutnya meronta untuk diisi.
Miya melabuhkan punggung di atas kerusi.
"Kau siap-siap,lepas aku bawa kau kat balai polis.Ada someone akan teman kau fitting baju."ucap Ayraz lalu Miya hanya berdehem.
Heh,balai polis?Are you seriously? Sebenarnya Miya ragu untuk melaporkan Ayraz kepada pihak polis,see?sedikit pun tidak ada rasa takut yang terlihat dalam diri Ayraz walhal dia memang mengetahui bahawa Miya ingin melaporkan dirinya.
"Tujuan kau kahwin dengan aku,apa?."soal Miya
Ayraz mengangkat bahu nya acuh,tak berniat untuk membalas perempuan itu.Untuk apa dia beritahu Miya?Its not important.
"Get ready,kau mandi dulu.Bagasi you dah dibawa kat bilik."ujar Ayraz
Kening Miya berkerut.
"Since when?."tanya Miya namun Ayraz tak menjawab,kenapa Miya perlu menanyakan hal yang tidak penting?
Miya menggigit bibir bawah nya,merasa sebal dengan Ayraz.Yela,fikir tak sakit hati ke kena palau?.
Miya berdiri dan beranjak dari meja makan.Miya menuju ke bilik nya,dibilik sudah ada bagasi yang berwarna biru hitam.
Miya mulai membuka bagasi tersebut dan benar.Itu adalah pakaian nya.Actually,Ayraz yang menyuruh bodyguard nya untuk membawa pakaian Miya semasa dia di culik.
Miya menghela nafas lalu masuk ke bilik mandi untuk membersihkan tubuh.Percikan air mulai memasuki indra pendengaran.
Selang beberapa minit,Miya keluar dengan seluar hitam dan t-shirt berwarna hitam dengan tudung sarung berwarna purple.
Tak lupa Miya mengoleskan sedikit lipbalm agar tak terlihat pucat.Miya kembali memeriksa bagasi nya,ingin mencari telefon.Ada,tapi bukan telefon Miya.Telefon berlogo apple itu dikeluarkan Miya.Adakah Ayraz yang memberi nya?Maybe yes.
Tok..tok
Pintu diketuk.Miya menoleh lalu secepat nya menutup kembali bagasi .
Miya membuka pintu,seorang lelaki bertubuh tinggi dan tegap menunduk untuk menatap Miya.
"Hurry up."ucap pemuda itu.Ini adalah kali pertama dia melihat lelaki itu,apa dia bodyguard Ayraz?Entahlah.
Miya tak berfikir lama sehingga dia mulai turun ke bawah.Ayraz menunggu nya di sofa.Namun setelah melihat kelibat Miya,Ayraz beranjak lalu bergerak ke luar untuk menuju ke kereta.
Diluar,Miya tidak melihat lagi bodyguard yang semalam dia lihat.Hanya ada security.
Miya masuk ke dalam kereta,dia fikir Ayraz yang memandu ternyata tidak, lelaki tadi yang memandu.Lelaki hensem itu adalah Ryan Danish.Dia merupakan orang kepercayaan Ayraz.
Ibu ayraz,Datin Iris telah meninggal ketika melahirkan Ayraz,oleh itu dia diasuh oleh seorang perempuan paruh baya yang bekas menjadi pembantu di rumah mereka dahulu.
"Ryan,kau dah beritahu bini kau?tanya Aryaz
"Dah, InshaAllah pukul 1:30 ni dia free."jawab Ryan lalu Aryaz hanya menangguk.
"Pukul 2,kau fitting baju dengan isteri Ryan."
Miya hanya menangguk.Tanpa sadar,mereka telah pun tiba di destinasi.
Balai polis..
"Selamat pagi cik,ada yang boleh kami bantu?."tanya pegawai perempuan polis itu.
Miya menangguk.
"Saya nak beri dakwaan kepada lelaki bernama Ayraz atas kesalahan jenanya iaitu menceroboh dan menculik."tunjuk Miya ke Ayraz.
Pegawai polis lelaki mendekat."Maaf,sebelum cik nak buat laporan.Sila serahkan bukti untuk membuktikan bahawa cik tidak menipu."
Miya terdiam.Bodoh nya dia.Dia bahkan tak mencari bukti kukuh untuk dakwaan itu.Senyuman senget itu terukir di wajah Ayraz.
"Saya tak ada bukti,but it's true!Dia culik saya."jelas Miya lalu pegawai itu menghala nafas.
"Cik,mohon maaf.Sebelum cik nak buat laporan tolong pastikan cik membawa bukti yang kukuh untuk mengelakkan berlaku nya fitnah."terang pegawai polis itu,kaki Miya melemas.
"It's done?."tanya Aryaz dengan nada yang menjengkelkan.
Miya menatap Ayraz marah lalu pergi dari situ.Tak henti di situ, tangan Miya dicekal.
"Aku dah turuti yang kau nak,now my turn."ucap Ayraz terkesan dingin.
"Kau balik kat rumah lama kau,ambil semua barang-barang kau tu."perintah Ayraz
Ayraz tak sepenuh membawa barang Miya,hanya baju sahaja.Ayraz akan menyuruh bodyguard nya untuk membantu Miya memindahkan barangan.
"Ryan,kau ikut aku.Aku nak urus something."ucap Ayraz lalu meninggalkan Miya yang berdiri di luar balai.
Ayraz dan Ryan masuk ke dalam kereta.Enjin mulai dihidupkan.
Aryaz mulai menghubungi bodyguard nya.
"Balai polis ***,now."
Tut.
"Raz,kau nak biarkan dia sendiri?Tak nak tunggu your bodyguard ambil dia ke?."tanya Ryan,Aryaz menggeleng.
Dia tak peduli,Miya dah besar pandai-pandai lah jaga diri.Lagipun sebentar lagi bodyguard nya akan datang.
Kereta itu berjalan.
Miya berdecih.Begitu lama dia menunggu bodyguard Aryaz untuk mengambil.
Sehingga kereta berwarna hitam berhenti di depan Miya.Pemuda lelaki turun lalu membuka kak pintu untuk Miya.
Miya masuk ke dalam kereta,lalu kereta itu muli bergerak.Seiiring masa berjalan,kereta itu tiba di destinasi.
Miya masuk ke dalam rumah lama nya,rasa sedih melihat keadaan rumah itu yang begitu berantakan.
"Mama.."lirih Miya.
Dia mulai mengemasi barang-barang nya untuk dibawa ke rumah Ayraz.Tidak ada jalan lain untuk menuruti lelaki jika ingin kedua orang tu nya bebas.
YOU ARE READING
𝑩𝑨𝑫 𝑯𝑼𝑺𝑩𝑨𝑵𝑫
Romance𝑺𝒚𝒏𝒐𝒑𝒔𝒊𝒔 : 𝒜yraz Danial telah melafazkan ijab qabul untuk menikahi seorang perempuan yang tidak dikenali nya,Miya Azzahra. Pernikahan tersebut bukan dilandaskan cinta mahupun urusan perniagaan. Dendam,pernikahan ini bertunjangkan dendam Ayr...