Chapter 2

11 1 0
                                    

S uara air berpecikan berasal daripada shower yang digunakan oleh Ayraz.Ia mengacak rambut agar ke belakang.Shower itu dimatikan setelah usai digunakan,tuala putih yang tergantung sejak tadi dicapai lalu dililit ke pinggang.

Pintu bilik mandi itu terbuka,Ayraz yang tadi mengeringkan rambut menggunakan tuala kecil kini mengalihkan pandangan ke arah seorang perempuan yang berani menyentuh kegunaan peribadinya.

Ia mendekat.

"Not bad."

Nafas Miya tercekat.Again?Kenapa seperti ada saja hal yang menghalangi diri nya untuk melaporkan lelaki ini kepada pihak polis.

"Kenapa?Call lah."cabar Ayraz kini mendekat.Tubuh atletis dan otot perut Ayraz yang terekspos jelas membuat Miya gugup.Ini adalah pertama kali dia melihat tubuh seorang lelaki yang begitu terpahat sempurna.

"Kalau kau call,mak bapak kau masuk lokap,you know.Aku tak buat jenayah apapun,but them?"bisik Ayraz tersenyum mengejek.

Miya menatap marah Ayraz,dia masih tak memahami tujuan lelaki itu.Apa jenayah yang dimaksudkan Ayraz.

"Kau siapa hah!?Kau nak apa?."tanya Miya dengan nada yang tinggi.

Ayraz berdehem."First of all,aku rasa kau patut kenal aku.Aku Aryaz Danial calon suami kau."ucap Ayraz angkuh lagi-lagi membuat Miya mendelik.

"Apa maksud kau ni,mengarut!."ujar Miya kasar,Aryaz terkekeh geli.

Aryaz mengambil telefon lalu membuka aplikasi WhatsApp.Entah nombor siapa yang ingin dia buka.

Yang jelas dia mulai menekan mesej voice dengan menguatkan volume telefon itu.

"ARKHHH!!?Berhenti,lahanat!."pekik lelaki itu,Hussein.Dada Miya bergemuruh.

Ia memukul dada bidang Ayraz yang keras dengan sigap Ayraz menahan tangan mungil Miya.Dia menatap Miya dengan dingin.

"Kau ingat apa aku cakap?Kau sign surat tu,aku akan hantar mereka kat tempat asal mereka."ucap Ayraz menatap Miya datar,mata Miya berkaca-kaca menahan tangisan.

Marah dan sedih menjadi satu,entah bagaimana ingin dia luapkan.Yang jelas Miya ingin sekali menghancurkan lelaki bernama Ayraz ini.

"I give you one last chance."ucap Ayraz.Tangan Ayraz terhulur ingin menyambut tangan Miya sebagai tanda bahawa perempuan itu akan bersetuju untuk dinikahi.

Miya diam.Dia menatap Ayraz lama begitu juga Ayraz.

"One."

"Two.."

"Th-"

"Fine!."putus Miya membuat Ayraz tersengih.Huluran Ayraz tak disambutnya,dia masih tahu batas.

Sekali lagi,sehelai kertas diberikan kepada Miya.Tercetak jelas nama Miya dan Ayraz.What the hell!?Minggu depan ni mereka kahwin?

Perlahan-lahan Miya meraih pen di atas katil itu,lalu dia tandatangani. Ini adalah keputusan nya,dengan segala risiko dia sudah bersedia untuk menghadapi apapun itu.

Miya berdiri menatap Ayraz yang kini menatap diri Miya juga.

"What are you actually planning?."soal Miya dengan riak wajah yang serius.

Ayraz tak menjawab lalu mengambil kertas itu.Ayraz menuju ke almari lalu mengambil seluar pendek.Ayraz sudah biasa untuk tidur tidak memakai baju.

Dengan tak malu,Ayraz memakai seluar pendek dengan keberadaan Miya masih di bilik itu.Miya langsung menoleh ke belakang dengan jantung yang berdegup kencang.

𝑩𝑨𝑫 𝑯𝑼𝑺𝑩𝑨𝑵𝑫Where stories live. Discover now