*2 dagen later (woensdag)
"Jullie hebben dit schooljaar hard gewerkt, en alles is opgeruimd en schoon. Ik wil alleen nog zeggen : Veel plezier op de middelbare school en een fijne vakantie!" Zegt mijn leraar. En dan "BZZZZ" Eindelijk! De laatste bel van de basisschool. Iedereen rent als een gek naar buiten, waardoor ik omver word geduwt! Ze roepen : "VRIJHEID!" "EINDELIJK VAKANTIE!" "OP NAAR VOLGEND JAAR!" Ik pak mijn fiets voor de laatste keer uit de fietsenstalling en fiets met het gevoel 'Eindelijk van deze hel van de basisschool af! Verlost van al dat gepest en al die kutkinderen!' Als ik thuis zet ik mijn fiets weer in de schuur en loop ik naar binnen, gelijk pak ik mijn Ipad en zet hem aan. Want meestal krijg ik iets van mijn ouders voor de vakantie. Ik ga naar bankieren en er staat : "Hier lieverd, zoek zelf maar iets moois uit, we houden van je! Xx Papa en Mama." "YESS!! 150,-!!!" Hoeveel geld hebben mijn ouders wel niet, denk ik bij mezelf. We wonen in een normaal huis, niet groot, niet klein. En ja, oke, ik heb de grootste kamer van het huis. Omdat mijn ouder bijna alleen maar weg zijn mocht ik de grootste kamer. Ik ren naar boven naar mijn kamer. Op mijn deur staat : F E I N E. De L is er een jaar geleden ofzo afgevallen, en doormidden gebroken. Ik loop mijn kamer binnen, nogsteeds dat krakende bed van vroeger, nogsteeds die lelijke kast, nogsteeds die roze gordijnen met disney prinsessen, nogsteeds roze muren met in alle kleuren roze en paars bloemen erop, nogsteeds die lelijke prinsessen deken, ofterwijl, ik ben ooit toe aan een nieuwe kamer!Ik kijk in mijn kast naar al mijn kleding, nou, zoveel is het ook weer niet. Ik kies een gewone spijkerbroek met een roze bloesje en mijn normale schoenen. Als ik me heb omgekleed, poets ik mijn roze bril nog een keer. En dan op naar het Sikkelcollege!
*18.00 uur
Eindelijk ben ik weer thuis van het Sikkelcollege, ik heb mijn nieuwe klas ontmoet. We zitten met 12 jongens en 18 meiden in de klas. Er raad eens.... ROBIN ZIT OOK BIJ MIJ IN DE KLAS! Ik ben zoooo blij. We hebben volgend jaar een jonge vrouwelijke mentor, ze gaat ons ook Frans geven. Ze is heel aardig, ze heeft lange blonde haren, ongeveer tot het midden van haar rug. Ze is ongeveer 185 en heeft groenachtige ogen. Voor de rest lijken het wel aardig meiden, maar een paar zijn volgensmij heel arrogant, zij waren vanaf het eerste moment al een groepje. Ook Robin vond al een paar aardige jongens. Het is best wel een leuke klas, maar ik moet wel ff wennen!Ik loop naar de koelkast, ik heb best wel honger. Ik kijk nog wat ik in huis heb. Hmmm.... Nog een restje van gisteren, maar daar heb ik geen zin ik. Ik maak wat heet water klaar en gooi daar het mengsel van cup soup bij. Ik plof op de bank en zet de tv aan. Na het eten douch ik me en ga ik slapen.
De volgende ochtend slaap ik tot een uur of tien. Ik pak wat kleding uit de kast en trek het aan. Dan loop ik naar beneden, smeer ontbijt en plof op de bank voor de tv. Ik pak ook de Ipad erbij, eens even kijken hoeveel geld ik nu heb van mijn ouders. 250,- van deze week + 150,- vakantiegeld + 200,- die ik vorige week niet heb uitgegeven + 175,- die ik die week ervoor niet heb uitgegeven. Dus dan kom ik op zo'n.... €775,- in totaal. Plus het geld voor deze zomervakantie... 6 x 250 = €1500,- Dat is totaal €2275,- voor deze vakantie! Ik stuur mijn ouders een mailtje :
"Lieve pap en mam,
Zou ik de 1500,- voor huishoudgeld van deze vakantie alvast kunnen krijgen, dan kan ik nu alvast de meeste boodschappen gaan halen.
Alvast bedankt.
Dikke kus,
Feline"Niet veel later krijg ik een mailtje terug :
"Hoi lieverd,
Ja is goed! Ik maak het gelijk over. Fijne vakantie!
Xxx Papa en Mama"Een paar minuten later is het geld binnen, en ik was niet van plan om alles uit te geven aan boodschappen enzo, nee! Ik heb over mijn leven nagedacht. Wat wil ik er nou mee... Wat de mensen op school zeiden klopt. Ik ben lelijk, dik, sloom en een nerd! Ik ga dat veranderen. Ik begin met mijzelf, daarna mijn kamer en dan het huis.