*Dinsdag
Ik ging weer op de weegschaal staan. Ik was 52 kilo. En nu ben ik al 48 kilo, bijna bij het gewicht wat ik hoor te zijn. Als ik 44 kilo weeg vind ik het goed voor mezelf. Dan heb ik geen overgewicht meer en komt er weer snoep en koekjes in huis!Ik moest nog 1 ding doen. De rest van het huis afmaken en nog voor 1 keer de stad in! Ik begon maar met de stad. Ik heb een nieuwe zwarte jas gehaald. Hij is simpel maar wel heel mooi. Hij was maar 30,- Daarna ga ik door na de Action, Bruna en Hema om mijn schoolspullen voor volgend jaar te halen. Ik heb een witte agenda met bloemen in zwart en grijs gehaald. (Was niet te verwachten.) En een etui in dezelfde print. En potloden in dezelfde print, en kaftpapier in dezelfde print en pennen in het wit en zwart. En een paar woordenboeken : 1. Frans-Nederlands 2. Nederlands-Frans 3. Engels-Nederlands 4. Nederlands-Engels 5. Nederlands En voor volgend jaar alvast 6. Duits-Nederlands 7. Nederlands-Duits. Zo was ik voor dit alles in totaal van deze hele dag, 200,- kwijt. Ik heb nu nog maar 975,- En daar moet ik de hele vakantie nog mee doen. Toen ik eindelijk thuis was heb ik alles in mijn kamer op een plekje opgeborgen. En toen begon ik maar met de kamer verbouwen, want mijn ouders zeiden ook al dat deze kamer al zo lang zo saai was. En ik ga hun verrassen! Maar eerst eten wat ik had heel erg veel honger! Toen ik het eten op had begon ik met eerst alles naar het midden van de kamer te schuiven. En daarna heb ik alles schoon gemaakt. De kleuren die wij in onze kamer hadden waren rood en zwart, maar ik vond dat altijd heel erg donker. Dus nu word het rood met wit. Wij hadden altijd al effen rode gordijnen, maar ik had een idee. Mijn moeder had altijd heel mooi wit lint, maar ze wist nooit wat ze ermee moest. Ik heb dat samen met een paar diamandjes aan de gordijnen genaaid. Het ziet er super mooi uit! Ook het ik over onze zwarte bank een hele zachte en mooie rode deken gelegd. Ook daar heb ik lint en diamandjes aan vast genaaid. En de kussen die ik had gehaald, waren ook rood. En daar het ik natuurlijk weer hetzelfde mee gedaan! Ik heb de kast een extra verf laagje gegeven en op elke deurklink een mooi wit klein diamandje geplakt. En de eettafel heeft ook een laagje verf gehad en een mooi rood kleedje, natuurlijk weer met lint en diamandjes. Ik zat er helemaal in! Toen alles een nieuwe plaats had gekregen was ik heel erg tevreden! Het zag er super mooi en heel erg nieuw uit! Het was al avond en ik heb snel gegeten en ben toen gaan slapen.
*Woensdag
Vandaag was de keuken aan de beurt. Ik heb al het servies in de afwasmachine gedaan. En ik heb ook op elke vork, mes, lepel, theelepel, glas, bord, gewoon over een diamandje opgeplakt. Ik hoop maar dat het blijft zitten. Ik heb alle kastjes goed vastgeschroefd, want er zaten veel los. Ook hier heb ik op elke deurklink een diamandje geplakt. En natuurlijk heb ik ook alles schoon gemaakt en met een beetje verf weer zo goed als niet gemaakt. Toen ik eindelijk klaar was met de keuken, heb ik geluncht, en ben toen maar een de schuur in gelopen, om daar alles op te ruimen. En dat was ik helemaal vergeten. Mijn oude verrotte, kapotte fiets had ik nog. Daar moest ik iets op verzinnen, of toch niet?! Ik heb eerst de fietsen uit de schuur gehaald, en toen stond er iets onder een doek. Dat was me nooit opgemerkt dat dat er stond, niet dat dat mogelijk zou zijn achter een tralies van fietsen. Ik trok het doek eraf en.... WOW...... Er stond een splinternieuwe fiets. Het was een zwarte omafiets met een lichtbruine mand! SUPER MOOI!! En ik wist zeker dat ik die zou krijgen voor mijn verjaardag. Ik ben op 16 september jarig, dat is 3 weken na de zomervakantie.En mijn ouders zeiden dat ik mijn cadeau al wat eerder zou krijgen. Dus ik rende naar binnen en trok mijn ipad van de stekker en stelde een mail op."Lieve papa en mama,
Ik was vandaag de schuur aan het opruimen. Ik wou eerst alles eruit halen en het daarna schoonmaken. Maar toen kwam ik iets onder een wit doek tegen. Het is een super mooie fiets! Voor wie is die?
Dikke kus,
Feline"Toen liep ik naar buiten om verder te gaan met de schuur. Ik ben verder gegaan met alle spullen die op de plankjes aan de muur stonden. Ik ging alleen steeds om de 5 minuten naar binnen om te kijken of ik al een mail terug had gekregen. En pas na een uur.... "YES, IK HEB EEN MAIL TERUG VAN PAPA EN MAMA!!!!!"
"Lieve Feline,
Wij wouden eigenlijk niet dat je het nu al zou weten, maar wij zijn pas 2 weken na de zomervakantie terug. Dus dan zou het al te laat zijn. Maar die fiets is alvast voor jou verjaardag. Je mag er op fietsen na de vakantie met je oom en tante. En kijk nog eens helemaal achteraan in de schuur. En zoek daar maar een mooi plekje voor in de woonkamer, want die ik ook voor jou!
Dikke kus,
Papa en mama"Zonder te twijfelen rende ik naar buiten. Ik haalde zo snel als ik kon alle spullen uit de schuur. En toen stond achterin, onder een zwart doek, een piano. "YESSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!" Ik heb hier al om gezeurd sinds dat ik 7 ben! Ik speel nu al 6 jaar piano en zing er sinds 2 jaar ook bij, maar ik durf het aan niemand anders te laten horen dan aan mijn pianoleraar en mijn ouders. Sinds een jaar ben ik gestopt met piano omdat er niks meer leerde, ik speelde af en toe nog op de oude piano van mijn opa en oma. Maar die klonk net als een stel schorre katten met een paar krijsende vogels. Totaal niet mooi dus! En nu heb ik eindelijk mijn eigen piano! WOW!!! Ik maakte de piano eerst helemaal schoon en besloot om die dag erna nog een piano stemmer te laten komen. Toen heb ik hem voorzichtig naar binnen getrokken en heb ik hem een plekje gegeven in de woonkamer. En natuurlijk heb op de piano ook allemaal kleine en grote diamandjes op geplakt. Het ziet er super professioneel en vooral super mooi uit! Inmiddels was het al avond maar ik heb snel wat gegeten en ben toen nog verder gegaan met de schuur. Nadat hij helemaal schoon was heb ik alles er terug in gezet, maar het is super overzichtelijk. Daarna ben ik snel in bed gekropen en was ik binnen no-time in dromenland!