Hoofdstuk 4 ~ Het nieuwe ontwerp

6 0 0
                                    

*Zaterdag
Uiteraard ging ik weer op marktplaats kijken, omdat daar spullen zijn die goed en mooi zijn maar niet heel duur. Dus toen zag ik een tweepersoonsbed, voor 150,- Ik dacht, die neem ik! Toen ik bij alle advertentie van die verkoper ging kijken kwam ik nog meer tegen. Een mooi wit bureau met een witte stoel, tot nu toe moest ik mijn huiswerk aan de eettafel maken, want mijn ouders hadden nooit een bureau voor mij gekocht. Hoe lang ik ook zeurde. De verkoper had nog meer. Een witte kledingkast met lades met veel opslagruimte en hele mooie witte gordijnen met grote bloemen en bladeren erop in het grijs. Ik heb alles gekocht, maar had geen idee hoe ik het hier zou kunnen krijgen, dus ik heb aan die mensen gevraagd of ze alles wouden komen brengen als ik ze 50,- meer betaalde. En dat vonden ze goed. Ze wouden in totaal 150 euro voor het bed hebben, 150,- voor de kast, 75,- voor het bureau en 50,- voor de gordijnen + 50,- voor het vervoer. In totaal 475,- Dus ik heb nog maar 1500,- Die middag kwamen ze alles brengen en ik zette alles in mijn ouders slaapkamer, want er moest nog veel gebeuren in mijn eigen slaapkamer. Het was al avond, wat gaan de dagen toch snel voorbij. Ik maakte alweer wat soep en viel na een lange dag op de bank weer in slaap.

*Zondag
De volgende morgen 8 uur werd ik wakker. Ik was doodop van de afgelopen dagen. Ik had vandaag voorgesteld niet zo veel te gaan doen, en dat was maar goed ook. Want toen ik net mijn ontbijt op had belden opa en oma op... "Hallo Feline, We vinden het heel erg jammer, maar de boeking van de camping is niet goed verlopen en er is geen plaats meer, eerlijk gezegd zijn opa en oma ook heel erg moe. En we zouden toch niet zo veel kunnen doen op de camping. Dus we gaan niet naar de camping toe." "Oke. Bedankt voor het melden opa, fijne vakantie verder. En doe rustig aan he! Dikke kus!" "Doen we! Kusjes terug!" "Piep piep piep piep piep." Opa had opgehangen. Eigenlijk kwam het best goed uit dat het niet doorging, we zouden morgen weg gaan, maar nu kan ik verder met mijn verbouwing. Het zou toch super saai worden! En ik zou daar ongezond gaan eten, want opa en oma verwennen mij altijd met ijs en taart. En dat zou ik nu niet voor niets aan het afvallen zijn. Toen ik begin deze week op de weegschaal stond was ik 52 kilo. Ik ben nu 12 jaar en 165 lang. Ik heb op internet opgezocht of ik overgewicht had en dat was zo! Ik moet tussen de 40 en 46 kilo wegen. Ik ben er vanmorgen weer op gaan staan en toen was ik 50 kilo. 2 kilo in 3 dagen! Dat is super goed! Ik eet minder ongezond en meer soep en fruit en groente. En als drinken drink ik geen frisdrank meer, alleen water en wortelsap. Ook mijn beleg is nu kaas en appelstroop. Men zegt dat je van appelstroop veel ijzer binnen krijgt, en het lichaam heeft ijzer nodig, dus is het gezond.

Die middag ging ik naar de Ikea, ook al was het zondag, de Ikea was open in verband met koopzondag. Daar heb ik witte verf en wit behang met grijze blaadjes, een paar witte dekbed hoezen met grijs en zwarte bloemen en bladeren en een paar leuke kussens en dekens voorop het bed en in de woonkamer gekocht. Ik hou wel van die grijstinten in mijn kamer. Dat is niet te druk. In totaal was ik 250,- kwijt. Ik heb nu nog maar 1250,- Toen ging ik weer met de bus teug naar huis. Gelukkig woon ik echt 10 meter van een bushalte af, dus daar stapte ik uit. Toen ik binnen was pakte ik eerst een cracker met kaas en een groot glas water. Ook liep ik naar de bijkeuken om kwasten, behanglijm en nog veel meer te halen. Ik liep een paar keer de trap op en af om alles boven te krijgen. Gelukkig had ik al veel ervaring met het veranderen van een kamer. Ik heb laatst mijn nicht geholpen met haar nieuwe huis verbouwen, schilderen, behangen enzovoort. Ik begon eerst met al het oude behang eraf halen. Toen heb ik 2 muren beplakt met het nieuwe behang. Toen was het ondertussen al 7 uur en ik had nog helemaal niet gegeten. Ik liep naar beneden en maakte wat soep en een salade klaar en nam het mee naar boven. Ik at het snel op ondertussen dat ik de roze muren, wit aan het verven was. Toen ik klaar was met verven had ik het gevoel dat ik nog iets miste, ik keek de kamer rond, en toen wist ik het! Ik mis een lamp en een spiegel, die ga ik morgen wel halen. Maar eerst slapen. Ik sleep deze avond weer op de bank, omdat ik natuurlijk in mijn kamer niet kon slapen, en mijn ouders kamer stond vol met spullen.

*Maandag
De volgende morgen heb ik snel ontbijt gesmeerd en opgegeten, ook heb ik een nieuwe set kleding uitgezocht. Een nieuwe spijkerbroek met een wit shirtje met een schelpen ketting erop. En mijn nieuwe witte gympen. Toen ik klaar was ging ik op de fiets naar de stad. Ik liep de Xenos in en kocht er een hele mooie en grote spiegel. En een witte lamp met diamandjes aan de zijkant. Ook heb ik een klok gekocht waar je bij elk uur een foto in kon doen. Ik moest nog wel even foto's verzamelen, maar ik liet het nu maar even met de foto's die erin zaten van random personen. Daar was ik totaal 75;- aan kwijt. Dus nu heb ik nog maar 1175,- Met de rest van het geld was ik alleen nog van plan om dingen te kopen die echt nodig waren in huis. Zoals eten en drinken.

Die middag ging ik weer verder met klussen. De verf en het behang was inmiddels al droog, nu was het tijd om mijn kamer in te richten. Ik begon met het bed. Die zette ik tegen een muur in het midden. Natuurlijk paste het bed niet door de deur dus moest ik hem eerst helemaal uit elkaar halen en in mijn kamer weer in elkaar zetten. Het duurde ongeveer 2 uur voordat het bed eindelijk stond. Daarna ging ik verder met de kast. Het lukte me niet dat zware ding in mijn eentje te tillen, dus heb ik gevraagd of de man van juf Nina en juf Nina zouden kunnen helpen met de meubels verplaatsen. En dat wouden ze heel graag. Toen ze er waren keken ze verbaast naar mij. Juf Nina vroeg : "Wat is er met jou gebeurd?" Ik zei : "Is dat een compliment of een belediging?" "Een compliment natuurlijk! Je ziet er heel anders, maar super mooi uit!" "Nou, dankje." Zei ik een beetje verlegen. We liepen maar boven en binnen no-time stond alles op zijn plek. Toen moesten alleen de details nog gebeuren. Ik hing de gordijnen op en juf Nina maakte mijn bed op, ondertussen hing juf Nina's man, Bob, de schilderijen en de klok aan de muur. Het was al 7 uur en we gingen naar beneden. Ik maakte eten voor ons drieën en het was heel gezellig. Na die tijd gingen we nog een film kijken. Nina en Bob voelden als mijn echte ouders. Ze waren zo lief en behulpzaam. Ik voelde me gewoon heel erg blij. Dit kan ik namelijk nooit doen met mijn ouders, want die zijn meestal weg.

*Dinsdag
De volgende morgen ging ik bezig met al mijn spullen terug zetten. Ik ging eens goed door mijn kleding heen wat ik wel en niet wou bewaren. Dat deed ik ook met mijn spullen. Alles wat ik nog wou bewaren kreeg allemaal een plekje. Maar alle kleding, schoenen, speelgoed en nog veel meer ging allemaal naar containers voor goede doelen. Ik legde mijn nieuwe kleding en schoenen in de kast met een goed gevoel! De nieuwe start is begonnen!

Een nieuwe startWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu