السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخباركم؟
~~~~~
اشهد أن لا إله إلاّ الله و أن محمدا رسول اللهرضيت بالله ربا و بالإسلام دينا و بسيدنا محمد﴿ﷺ﴾نبيا و رسولا
استغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم واتوب اليه
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله و صحبه اجمعين
اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات
سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
بسم الله الرحمن الرحيم
نبدأ:
~~~~~~~~~~~
استمتعوا♡
~~~~~~~~~~~دخل أسامه بعيون غاضبه.
خلع حزامه.. و نظر له سعد برعب.
"أقسم بالله يا سعد لو متعدلتش لأكون أنا اللي عادلك!"
تكونت الدموع بعيون سعد.. طأطئ رأسه لأسفل يومئ بالإيجاب دون أن ينطق بشيء.
تنهد أسامه بغضب رمى حزامه و إقترب من سعد الذي إنتفض خائفاً.
جلس بهدوء جانبه و أمسك يد سعد بقوه يحاول إيقاف رجفتها.
"إهدى.. فهمني مالك.. أنت مش بتكون بالبرود ده في العاده.. ولا الهدوء ده.. قول يا سعد.. سامعك.."
شهق ينفجر في البكاء ثم اردف:
"لا (شهقه) مش هقول حاجه.. لأنك.. لأنك مش بتتغير بعدها.. و بتفضل زي ما أنت... يمكن بتتغير كام يوم و بترجع تاني وحش.. اي لزمة الكلام كده..؟؟ إبعد عني.. انا بكرهك.. ابعد.. انا خلاص مبقتش عايز حاجه منك.. ولا إهتمام ولا زفت.. ابعد عني.. هو ده اللي انا عايزه..""سعد.. فهمني طيب.. فهمني و أنا اوعدك إني مش هخذلك المرادي.. فهمني ياحبيبي..؟؟"
اردف يتألم لحال صغيره.ظل يبكي الاصغر بحضن أسامه لمده.. حتى هدء بعد ربع ساعه..
اردف بهدوء:
"انا..
-تنهد بثقل و إختناق-
انت.. انت ضربتني.. على وشي.. و. و زعقت فيا جامد.. غير كده.. ديماً بتزعقلي.. و.. و بتضربني على كل و اي حاجه... حتى منغير ما تسمعلي.. لما جبت درجه وحشه قبل كده في إمتحان الفيزيا ضربتني.. منغير ما تسمعني... اصلاً الإمتحان ده كان بتاع تلته ثانوي و إتبدل مع الإمتحان بتاعنا.. و من يومين لما طلبت منك أخرج مع سيف صحبي انت رفضت.. رغم إن مفيش سبب يخليك ترفض.. سليم أخو سيف صارم و متشدد بس وافق إن سيف يخرج.. ليه التحكم ده..!؟
ليه؟؟
انا.. انا من حقي أخرج.. انا كنت مخنوق.. و انت.. و انت كنت عارف إني مخنوق و محتاج أخرج..
و رغم كده منعتني.. عشان.. عشان كده هربت من المدرسه..
حسيت وقتها إني كنت في قفص و إتحررت..
انا.. انا مخرجتش من أسبوعين كاملين.. و انت عارف كده.. و رغم كل اللي قلته.. انت برضو منعتني..
ليه؟
هو انت بتكرهني لدرجاتي؟؟
انت المره اللي فاتت لما زعقتلي قدام سيف.. قولتلي إنك مش هتعمل تاني.. و رغم كده لما سيف جه عشان يقعد معانا شويه زعقتلي قدامه.. و موفتش بوعدك ليا..
خلاص.. انا تعبت.. ملوش لزمه كلامي.. انا عارف إنك برضو مش هتتغير يا أسامه."
أنت تقرأ
I need you.
Fantasyخوين، الاكبر قاسي بارد. الاصغر حزين صامت هادء، دائما يتمنى ان يرا حنان اخيه، اخيه ابعد الناس عن الحنان، اخيه القاسي ذو القلب المتحجر. اخيه الذي يقوم بتعنيفه على أقل الأخطاء. الاكبر يخفي الاسرار. و الاصغر لا يختلف عنه شيئً. علاقتهم بارده كالثلج و...