MYB 4

6 1 0
                                    

          SEBULAN yang lalu

Pandangan taman pada malam ini sangat indah untuk Athalea menenangkan fikirannya. Tambah juga dia hanya bersendirian disini. Rambut panjangnya berterbangan mengikuti arah angin.

"Hi... Sorang saja ke?" Tegur seseorang tiba-tiba.

Segera kepala menoleh ke sebelah. Terkejut beruk juga dia dibuatnya.

"Arash, apa awak buat dekat sini?" Soalnya sedikit terkejut. Ingatkan siapalah tadi datang main sergah Aje

"Sepatutnya aku yang tanya kau. Apa kau buat dekat sini? Dah pukul 12:50 pagi. Kalau ada orang jahat macam mana?" Suaranya sedikit perihatin.

Tawa Athalea terhambur sehingga membuatkan gadis terbatuk-batuk.

Kebetulan Arash membawa air mineral. Segera dia membuka penutup botol dan diberikan kepada Athalea

Tanpa teragak-agak, Athalea mengambil dan meneguk air itu sehingga habis.

Arash menyimpan senyuman sinisnya.

"Terima kasih, Arash. You saved me." Botol kosong itu segera ditutup.

"Most welcome."

Setelah beberapa minit mereka bertukar cerita, tiba-tiba kepala Athalea sedikit memberat rasa terhuyung-hayang.

"Athalea! Kau okay tak?" Tanya Arash ketakutan.

"I... I'm okay..." Balas Athalea bersahaja.

"Aku hantar kau balik, okay?" Pelawa Arash. Matanya tidak lepas daripada memandang seraut wajah cantik Athalea.

Athalea hanya angguk sebagai balasan. Dia tidak dapat lagi menahan diri.

          ATHALEA bangun dari lena yang panjang. Terbuntang matanya tatkala dia melihat dirinya tanpa seutas benang.

Dia melihat Arash disamping yang sedang tertidur lena. Tak! Tak mungkin dia dan Arash berzina!

Air matanya mengalir. Rasa jijik sudah mula menguasai diri. Menggigil seluruh tubuhnya.

Athalea lantas bangun daripada katil dan mengambil semula pakaiannya. Dia menyarung kembali dan berlalu daripada situ.

"Kenapa awak buat saya macam ni, Arash? Apa salah saya." Ucap Athalea perlahan. Air matanya kembali gugur membasahi sajadah apabila teringat akan kejadian hitam bersama Arash dahulu.

Dia ingat Arash baik, tapi dia salah. Dia sendiri tidak sedar yang dia sudah masuk kedalam perangkap lelaki itu.

Dia bodoh!! Dia bodoh kerana terlalu mempercayai sikap baik lelaki itu!!

Kedengaran pintu surau diketuk dari luar. Pasti itu salah seorang dari pekerja nya.

"Ya saya?" Laungan Athalea dari dalam.

"Ada customer nak jumpa dengan puan," suara daripada Amara melegakan Athalea.

"Suruh dia tunggu dalam beberapa minit." Arah Athalea supaya Amara memberitahu kepada pelangganya.

"Baik, puan Athalea."

          "HONEY..." Meleret suara itu memanggil Arash yang sedang sibuk melakukan kerja.

"Yes, sayang. Why?"  Balas Arash juga manja. Tengan kecil Muna dicapainya lalu dibawa ke bibir. Dikucup lama.

Wajah Muna bertukar sedikit merah apabila menerima kucupan hangat Arash di tangannya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 26 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

OG| MAWAR YANG BERDARAHWhere stories live. Discover now