Setelah pintu tertutup, suasana di dalam rumah menjadi sunyi seketika. Addara masih memegang tangan Ayyash erat, seolah-olah ingin memastikan bahawa dia tetap ada di sisinya. Ayyash memandang ke arah pintu yang baru saja dilalui Zareed, menarik nafas panjang, menyedari bahawa meskipun pertempuran dengan Zareed selesai untuk saat ini, ancaman yang lebih besar masih belum berlalu.
Addara akhirnya memecahkan keheningan. "Ayyash, abang hanya nak melindungi aku... sama seperti kau. Aku tahu dia kelihatan keras, tapi dia sayangkan aku."
Ayyash mengangguk, memahami sepenuhnya perasaan Zareed. "Aku faham, Addara. Kalau aku di tempat dia, mungkin aku akan bertindak dengan cara yang sama. Aku tahu ini bukan mudah untuk dia terima."
Addara tersenyum lemah, jari-jemarinya bermain lembut di tangan Ayyash. “Aku hanya takut dia takkan pernah mempercayai kita, mempercayai kau. Dia selalu mahu memastikan aku selamat.”
Ayyash memandang ke dalam mata Addara, matanya penuh dengan tekad. "Aku akan buktikan pada dia, Addara. Aku akan pastikan kau selamat, tidak kira apa yang datang. Tapi aku juga perlukan kau... di sisiku. Aku tak boleh lakukan ini sendirian."
Addara mengangguk, matanya bersinar dengan keyakinan. "Aku tak akan ke mana-mana, Ayyash. Kita hadapi semuanya bersama."
Saat itu, terdengar deringan telefon Ayyash, memecah suasana tenang di antara mereka. Ayyash merogoh poketnya, melihat skrin telefon dengan raut wajah yang serius. Nama yang muncul di skrin bukanlah nama yang diinginkannya muncul sekarang.
"Izack."
Ayyash menjawab panggilan itu, dan suara Izack yang tenang namun penuh dengan urgensi segera kedengaran. "Tuan, kita ada masalah. Mereka sudah mula bergerak. Aku rasa Aldrich akan bertindak lebih awal dari yang kita jangka."
Ayyash mengetap bibir, merasakan kegelisahan mula menghimpit dadanya. Dia telah menunggu saat ini, tetapi tidak pernah cukup bersedia untuk apa yang bakal datang. "Berapa ramai? Di mana mereka sekarang?"
"Empat orang dilihat berhampiran gudang lama di pinggir bandar. Ada kemungkinan besar Aldrich akan buat serangan malam ini."
Addara, yang dapat merasakan ketegangan di wajah Ayyash, memandangnya penuh risau. Dia tidak dapat mendengar perbualan itu, tetapi dia tahu berita yang dibawa oleh Izack bukan berita baik.
Ayyash menutup telefon dan memandang Addara dengan ekspresi yang berat. “Aldrich sudah mula bergerak. Dia orang akan serang malam ini.”
Addara terdiam, hatinya dipenuhi dengan rasa takut, tetapi dia tahu ini adalah sesuatu yang tidak dapat dielakkan. “Apa yang akan kita buat?” suaranya bergetar sedikit.
Ayyash menggenggam tangannya dengan penuh keyakinan, seolah-olah memberikannya kekuatan. "Aku akan pergi ke sana dan hentikan mereka sebelum mereka dapat bertindak. Kau, Addara, tetap di sini. Jangan keluar, jangan beritahu sesiapa dekat mana kau ada. Aku akan pastikan semuanya selesai sebelum mereka mendekat."
Namun, Addara segera menggoncang kepalanya, tidak mahu menerima arahan itu begitu saja. “Aku tak boleh biarkan kau pergi sendirian, Ayyash. Aku dah janji, kita akan hadap semua ini bersama!”
Ayyash tersenyum pahit, menyentuh pipi Addara dengan lembut. “Aku tahu kau kuat, Addara. Tapi ini berbahaya. Jika sesuatu terjadi pada kau... aku takkan maafkan diri aku sendiri.”
Addara memegang tangannya lebih erat, mata mereka bertaut dalam keheningan yang penuh emosi. “Dan aku takkan maafkan diri aku kalau sesuatu terjadi pada kau dan aku tak ada di sisimu. Aku lebih rela berada di samping kau daripada menunggu di sini dengan ketakutan.”
Ayyash menarik nafas panjang, memandang wajah Addara yang penuh tekad. Dia tahu Addara tidak akan mengalah, dan mungkin ini bukan masa untuk berpisah. Jika ada satu perkara yang dia pelajari, itu adalah kekuatan cinta mereka mampu memberi kekuatan yang luar biasa.
YOU ARE READING
Her Psychopaths And Jealousy Mafia Husband! [OG]
AdventureGood morning and Assalammualaikum Warahmatullahi wabarakatuh!! I'm appreciate korang yang sudah menanti kelanjutam cerita Ku Ayyash dan Engku Addara bukan? Nantikan Kembali chapter yang akan di update oleh saya! Sinopsis Cerita: "Di sebalik baya...