Hosszú, néma gyaloglás után a mocsár egy erdősebb részén pihentek meg. Sailer, Gwint és Ren a szilárdnak tetsző talajból meredező méretes köveken foglaltak helyet, míg Harlow körbejárt és a távolba kémlelt minden irányba.
– Ki a csaj? – hajolt Gwint, fivéréhez.
– Harlow Bell – felelt Sailer helyett Ren. Gwint elkomorodott. Ajkát összepréselte, szúrós pillantással mérte végig a fontoskodó lányt.
– Mi dolgod egy indigó leszármazottjával?
Ren ezúttal nem szólt közbe. Sailer mély lélegzetet vett.
– Megmentett.
– Köszönd meg, és menjünk haza!
– Azt még nem lehet. – Sailer a lány után nézett, aki már a második kört tette meg. – Az a vihar Eronnban, nem természetes vihar volt. Azt hiszem... hisszük, én csináltam. Vagyis egy isten, rajtam keresztül.
– Mi a szart szabadítottak el azok a...? – kezdte Gwint, mire Harlow füttyentett. Amikor mind ránéztek, ujját a szája elé emelte. – Azt hittem, a szemem káprázik. Ott a templomban, amikor... – emlékeibe veszve hagyta félbe a mondatot. Sailer tudta, hogy a lánggal való találkozására gondol.
– A Márvány tóba kell merülnöm, hogy beszélhessek Vésszel, és visszaadjam neki ezt az... ajándékot.
– Inkább átkot – fordította arcát az égnek Ren.
– Egyelőre jók vagyunk – lépett oda hozzájuk Harlow – de úgy tudom, a mocsárban is van egy indigó tábor. Csendesnek kell lennünk.
– Ha van a közelben tábor, az valószínűleg a folyó partján áll. A tiszta víz, itt kincs. – Gwint felhúzta az orrát. – A folyó mellett egyébként sem jutnánk messzire. Minden eronni gyereket erre tanítanak. A rengeteg holtág és ér miatt több esélyünk van ott meghalni, mintha mélyebben mennénk az erdőn át. Nagyobb kerülőt teszünk, és biztosan kikerüljük az indigó kutyákat.
– Az erdőben eltévedünk, félrelépünk, és reményünk sem lesz arra, hogy bárki is kihúz majd minket a sárból! – vágott vissza Harlow. – Megyünk a Valden túlpartján, arra kevesebb a holtág!
– A Csendes erdőn át? Inkább fulladok a mocsárba! – Gwint teátrálisan a magasba emelte két kezét.
– Én nem szeretnék – Ren megborzongott a gondolatra – de a Csendes erdőt is passzolom.
– Akkor eldőlt – állt fel Sailer. – A mocsárban kerülünk. Átvágunk Vész erdején, és irány a Sárkányfog-hegység.
– Bocs, de én itt szállok ki – rázta a fejét Ren. – Ott akarsz átvágni? Tudod mi van arra?
– Napokkal rövidebb út? – Sailer vállat vont.
– Nem. Ott a Sírvölgy. Az maga a földi pokol!
– Tudtommal azért hívják így, mert nincs ott semmi. – Gwint óvatosan ejtette ki a szavakat, és közben Ren félelemtől torzuló arcát figyelte. – Vagy mégis?
– Vagy mégis. – Ren sértetten elfordult.
– Azt hittem le akarod róni a tartozást. – Sailer a száját biggyesztette. Harlow a szemeit forgatta:
– A sírvölgyet még az indigók is kerülik. Nyilván nem véletlenül.
– Ez egy jó érv, hogy arra menjünk! – Gwint is talpra állt. Sürgetőn megpaskolta Ren vállát, ő azonban nem mozdult.
– Az életemmel tartozom, nem a lelkemmel. Ha indigó se megy oda, nem gondoljátok, hogy ami ott vár, az rosszabb a halálnál?
– Te tudod mi van ott? – Gwint kissé türelmetlenül koppintott újra Ren vállára.
ESTÁS LEYENDO
Átkozott halhatatlanok {Epikus Fantasy +18}
FantasíaHalandók és halhatatlanok csatája, istenek játéka, szerelem, veszteség. Izgalmas és fordulatos történet, amely fokozatosan ereszkedik a sötétségbe. Négy fiatal útját követhetjük, akik tele vannak titkokkal, bizonytalansággal, ellentétekkel, mégis cs...