L pov
Aku masih kecewa dengan apa yang naeun cakap.takkanla aku suka orang lain??siapa yang dia maksudkan??aku ada ramai kawan.woohyun??sungyeol??takkan aku suka suka lelaki.aku tak puas hati."hello??"soalku."ne..nugu??"jawab pemilik tu.aku mengeluh.takkan dia tak save number aku.nampak sangat aku kena tolak habis habisan."ni saye la..L"kataku."ooo...awak.waeyo?"soal dia."naeun..siapa orang yang awak maksudkan tu??"soalku."awak tau orangnya"kata naeun."huh...arasseo"balasku."and one..annyeong forever naeun ah.mian sebab selalu kacau awak"kataku."hahaha...gwenchana."balas dia.oh kalaula kami sedang face to face."ouh.flight saye esok pagi.saye nak tido ni.annyeong.semoga berjumpa miss right"kata dia dan terus matikan panggilan.no!!!naeun...aku nak tau siapa orang tu.kalau bukan kau siapa lagi??kawan aku yang mana??siapa yang selalu help aku??woohyun??sungyeol??
Sunjong??ahh!!serabutla.semua lelaki.Esoknya.(no one pov)
"Peek a boo!"kejut seseorang."aaah!!"jerit bomi."yah!byun baekhyun!tak ada keja lain ka?!"soal bomi."ada"jawab baekhyun ringkas."habistu??tak reti nak gi buat?!'soal bomi."ni tengah buat"balas baekhyun bersahaja."bomi ah..."panggil seseorang."eoh?!L.waeyo??nampak stress ja"soal bomi prihatin.baekhyun membuat muka meluat."jelas ke??gwenchana"balas L."yah kata bffl.takkanla tak nak cita??"soal bomi."yah kata bffl.takkanla tak nak cita??"ejek baekhyun meniru gaya bomi."baekhyun!"marah bomi+L serentak."a..a..arasseo"kata baekhyun."tapi nanti awak yang menyesal"kata baekhyun terus pergi.merajuk kononnya."sejak bila kau rapat dengan dia??"soal L.bomi mengangkat bahunya tanda tidak tahu."aigoo..dah jom la nanti lambat"kata L.mukanya sedikit bright."Baekhyun??asal ni..masam ja"tegur d.o."nothing"jawab baekhyun."eeeii...ni mesti kena reject dengan bomi.betul tak??"soal d.o.baekhyun cepat cepat tutup mulut d.o."shhh..nanti orang dengar la.lagi satu..salah la tekaan kau tu"kata baekhyun."ala..saja ja nak test dia tu.ni mana tau aku suka dia??"soal baekhyun."siapa lagi kalau bukan..."kata d.k sengaja gantungkan ayatnya."suho hyung"kata mereka berdua serentak.
Tak lama kemudian bomi lari masuk.dia bersembunyi belakang d.o."yah!yah!"jerit baekhyun."jangan sembunyi belakang dia la.aku kan ada"kata baekhyun.tak lama kemudian L menyusul.dia tercari cari bomi."bah!!!"kejut L.bomi jerit.sia terus ke baekhyun."baekhyun!baekhyun!"kata bomi sambil lari ke baekhyun.tapi tak sempat.L dapat tangkap bomi dulu.dia memeluk bomi dari belakang."hahaha...okay.okay.aku kalah"kata bomi."tau pon"balas L.baekhyun berdehem."tak nampak ke semua pandang??"tegur baekhyun.tiba tiba tepulan dari selurh kelas."woo...bomi&L memang cocok la"jerit seseorang."kami kawan ja la"kata mereka berdua serentak.baekhyun terus duduk temoatnya iaitu sebelah naeun.tapi disebabkan naeun pindah.sebelahnya kosong.
Waktu rehat.
"Bomi...rindu la dekat naeun"kata L."kata nak lupakan dia"balas bomi."tapi..."kata kata L terbantut apabila sedulang makanan dihentak atas meja.mereka berdua terkejut.baekhyun rupa rupanya."sambungla"suruh bomi."nanti la...aku pegi rumah kau."kata L.bomi mengangguk."bomi...free tak petang"soal baekhyun tiba tiba.bomi geleng."balik sekolah ni"soal baekhyun.bomi geleng."esok??""school"bas bomi pendek."esok petang""free""jom keluar nak??"soalan tu membuatkan berhenti makan."aku okey ja"kata bomi selamba.sebenarnya dia memang nak keluar dengan baekhyun pon."tak leh.esok aku ada naknbincang dengan kau benda lain"halang L."ala..petang ni la."kata bomi."esok la..petang ni aku nak cita lain"kata L."tapi.."kata kata bomi teegantung."tapi??"soal L."baekhyun kan ajak keluar tadi"kata bomi."okay lam.esok cancel"kata L."sayang kau ketat ketat"kata L."sayang oppa muah muah"kata baekhyun."penumbuk mau??"soal L."hehehe...mian oppa"kata baekhyun.
YOU ARE READING
my true love
Fanfictionkonflik antara L,bomi,dan baekhyun.L yang selalu meminta pertolongan bomi memikat naeun tidak sedar siapakah cinta dia yang sebenar.naeun atau bomi??bomi pula selalu menoling L memikat naeun.dalam masa sama dia telah minat baekhyun dalam senyap.baek...