Walaupun kami tak merancang untuk ke mana-mana pun pada hari raya ke-2 (Raya Korban 2023), aku dan El tetap memohon cuti rehat supaya kami dapat cuti straight 4 hari dari hari Khamis sampai Ahad. Seperti biasa, pantang jika tiada apa yang perlu diuruskan di rumah, aku dan El akan keluar dating tanpa anak-anak. Mulanya kami hanya bercadang untuk keluar makan di cafe berhampiran tetapi El mencadangkan supaya kami ke kondo sahaja kerana tidak berasa hendak makan atau minum.
"Still nak pergi kondo? Hasrul takde ni", tanya aku pada El. Hasrul menyambut Hari Raya Korban di rumah mertuanya di Kuantan.
"Jomlah lepak-lepak sana, ok je sekali sekala me time kita kita je", balas El.
Sejujurnya, kami memang suka pergi ke kondo tersebut. Ada aura atau vibe tersendiri yang membuatkan kami rasa seperti di dunia lain.
Kami tiba di kondo tersebut pada pukul 10 pagi. Aku memasang music di speaker di ruang tamu untuk menyerikan suasana sambil kami dengan handphone masing-masing.
"Abang, sayang El tak?", tanya El dengan tiba-tiba.
"Eh mestilah, kenapa?", aku dah mula panik. Tiba-tiba otak aku ligat memikirkan apakah kesalahan yang mungkin telah dibuat tanpa disedari.
"Abang betul-betul ok ke El buat sex dengan Hasrul selama ni?", tanya El ringkas dan padat. Aku tak tahu itu soalan perangkap atau soalan yang betul-betul ditanya untuk menyelami perasaan aku.
"Nape sayang..." aku bangun dari tempat duduk dan memeluknya. "Nape macam sentimental ni", aku cuba memahaminya. Sebenarnya aku juga takut tersalah jawab.
"Ikhlas la abang. cakap je. Abang ok tak?", gesa El lagi. Dia tahu aku ragu-ragu untuk menjawab.
Keadaan memihak kepada aku. Kami sedang berpelukan ketika itu. Banyak yang boleh dibaca dari gerak geri tubuh badan. Aku menggerakkan tangan aku ke dada dan mengenai putingnya. El cuba menepis tangan aku dan menyuruh aku lebih serius. Tetapi aku berkeras dan masih gerakkan tangan aku ke dadanya. Putingnya mengeras.
"Masa kita mula-mula kawin dulu, mesti abang tak boleh imagine kita macam sekarang kan?", tanya El.
"Macam mana?", aku sengaja bertanya supaya El mengolah lebih panjang. Aku tahu kami sama-sama horny. El menggeliat apabila aku mencium-cium lehernya. Tangannya juga telah hinggap ke celah kangkang aku.
"Ye, lah. Abang boleh jangka tak one day abang tengok orang lain fuck wife abang ni", jelas El dengan penuh menggoda. "Abang pun suka kan?", El terus menduga aku.
Kami melayan nafsu yang membara sementara tangan kami sibuk meraba-raba satu sama lain.
"Sorry sayang.. Memang abang admit, abg kerap bayangkan orang lain puaskan sayang", aku memohon maaf.
"Jangan cakap sorry. El kan wife abang. El kena ikut apa abang suruh", El memancing aku.
Tiba-tiba aku teringat request Hasrul untuk buat sex dengan El tanpa pengetahuan aku. Aku rasakan itu masa yang sesuai untuk berbincang mengenainya.
"Sayang, hari tu masa kat Janda Baik, abang confront Hasrul pasal request dia tu" aku membuka rahsia tempoh hari.
"Hah, habis tu?", terangkat kepala El yang tadinya bersandar di dada aku.
"Dia macam takut sikit. Abang gertak dia", aku berseloroh.
"Cakap la betul-betul", gesa El benar-benar ingin tahu.
"Abang cakap nanti nak bincang dulu ngan sayang", jawab aku.
El melontarkan senyuman kepada aku dan menyambung, "Tapi abang okay kan?".
Pada masa itu aku tahu, El pun okay dengan idea Hasrul tersebut. Boleh sahaja mereka berjumpa senyap-senyap tanpa pengetahuan aku. Keputusan aku tidak relevant pun.
"Tapi apa abang dapat?", aku melontarkan pertanyaan. "nanti sayang jatuh cinta kat Hasrul, abang pulak yang kena tinggal", aku menyambung. Perbualan tersebut bertukar menjadi sesi rundingan.
El memandang aku seketika sebelum kami bercium. Kami saling berkuluman lidah beberapa ketika sehinggalah El mengangkat kepalanya dan memandang aku semula. "El sayang abang sangat-sangat. Abang adalah husband yang paling sempurna El boleh dapat. Tak mungkin El akan sacrifice apa yang El dah ada ni", bersungguh-sungguh El terangkan kepada aku.
Aku kehabisan kata-kata. Hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih. Mungkin El perasan kegusaran aku. Dia menyambung, "Tapi takkan la abang takkan perasan kalau El baru lepas jumpa Hasrul. Sebenarnya apa yang buat abang risau? Abang betul-betul risau El tinggalkan abang eh?", tanya El.
Aku hanya mengangguk. Sebenarnnya aku pun tak tahu yang mana aku lebih risaukan. Samada perkara tersebut dapat memporak perandakan perkahwinan aku atau El tidak lagi perlukan aku untuk kepuasan batinnya.
"Abang ni, dah ada 3 zuriat abang pernah membesar dalam perut ni, takkan tak cukup lagi tanda sayang kat abang", balas El.
Sold. Aku termakan dengan jaminan yang diberikan. Aku gosok pipinya dengan jari-jemari aku sambil memberitahu betapa aku sayangkan dia. Kami kembali berpelukan.
"Tapi abang pun ada syarat kalau El nak fulfill request Hasrul", aku mencuba nasib. El anggukan kepala menunggu kata-kata dari mulut aku.
Aku menyambung rundingan, "Pertama sekali, lepas El have sex dengan Hasrul, El tak boleh tolak kalau abang nak jugak".
El mengangguk setuju.
"Yang kedua, El kena bagitau password phone kat abang. abang boleh check bila-bila masa gambar and video dalam phone", aku menyambung.
Serta merta El menggelengkan kepala dan senyum kepada aku. Aku juga tersenyum. Aku tahu banyak video dan gambarnya bersama Hasrul yang disimpan kononnya sebagai kenangan.
17 tahun berkahwin dengan El, aku cukup masak dengan reaksinya. Aku teringat pepatah English yang biasa digunakan, don't push your luck! Aku tak mahu El rasa seperti aku mendesak. Separuh tuntutan aku yang dipersetujui El sudahpun cukup bagus. Mengenai video dan gambar tersebut, biasanya masih lagi aku dapat tengok kalau kena dengan gaya dan pujuk rayu.
Entah bila seluar aku telahpun dilondehkan. El menggosok-gosok geram batang aku. Nafsu aku juga membuak-buak dengan senyuman menggodanya. El tahu dia telah mendapat green light yang diperlukan.
Aku memimpin tangan El masuk ke dalam bilik untuk melunaskan keperluan batin kami. "Naughty wife abang ni. Tak cukup batang husband, batang boyfriend pun dia sapu", aku mengusiknya. Kerisauan aku tadi hilang begitu sahaja. Aku teruja dengan sebarang kemungkinan dan surprise yang akan dirancang oleh Hasrul dan El nanti.
YOU ARE READING
Oh Diari... (2023)
RomanceDaily short entry... update di rumah sewa baru (sepanjang 2023)