PROLOG 🔥

15 1 0
                                    


DETAK nafas dihembus tenang. Ritma jantung pula berdegup seperti biasa. Mata yang terkatup rapat itu seakan-akan empunyanya sedang tertidur dengan sangat lena.

Seorang lelaki berdiri di sisi katil dengan satu pandangan tidak dapat ditafsirkan. Bau ubat-ubatan yang menusuk hidung diselangi dengan bunyi mesin yang memantau degupan jantung. Susuk yang berada di atas katil itu mempunyai rupa paras yang cantik. Bersama alis mata yang melentik juga kulit putih melepak miliknya. Boleh dikatakan wajah gadis itu kelihatan sangat cantik walaupun dia sedang sakit.

"Sayang, tengok apa tu?" lengannya terasa disentuh. Si lelaki berpaling memandang ke sisi.

"Tak ada apa."

"Kenapa tengok perempuan nak mati ni? Tak ada functionlah sayang." Nada meluat jelas kedengaran daripada insan tersebut.

"Ouh gosh, are you jealous?"

"Mana ada."

"Nampak sangat yang you jealous."

"Excuse me? Saya nak jealous dengan perempuan nak mati ni? Pleaselah." Anak mata digulingkan menyampah.

"Jomlah, kita keluar. Sini tak bestlah." Rengek wanita berkot doktor itu dengan manja.

"Sure, sayang." Pintu wad dikatup rapat sekaligus membuatkan keheningan kembali menghuni.

Dan tanpa sesiapa sedar, setitis air mata jatuh membasahi bantal hospital. Kelopak mata yang dikatup tadi perlahan-lahan terbuka. Siling putih hospital yang berada di atasnya itu dipandang sebelum sedikit demi sedikit, air mata semakin lebat menurun. Telapak tangan kanan diletakkan di atas muka dan bunyi tangisan yang halus kedengaran di wad yang sepi itu.

IFFAT MAYESA [C]Where stories live. Discover now