episode 6

5 1 0
                                    

Pagi harinya ghala  bangun dan meregangkan otok Otok nya  dan tiba-tiba saja pintu kamar tidur terbuka sendiri dan memperlihatkan mephilies yang tidak memakai baju kaos nya hingga menampilkan tubuh sixpack ya berkotak kotak..

Ghala : mephilies. ~~~ (memerah)

Mephilies: kau kenapa...

Ghala: itu.. Cepat kau pakai baju... Apa kau tidak malu..

Mephilies: kenapa bagus kan tubuh ku..(mengoda ghala)

Ghala: ishh.. Aku bilang... Pa... Ha.

Saat ingin memukul mephilies karena tidak ingin memakai baju.. Dia tiba-tiba saja tersandung dan untung saja ia di tangkap oleh mephilies kedua netra itu saling bertatapan...

Mephilies: hey. Kau..tidak papa.. (Nada dingin)

Ghala: aku baik baik saja.. Cepat lepaskan aku

Mephilies: baik lah.. Hupp.. (Memeluk ghala)

Ghala: hey apa yang kau lakukan cepat lepaskan aku.. Nanti ada yang melihat kita..

Mephilies: baiklah...

Semuanya.. Saatnya sarapan ayo turun....

All: kami datang...

Ghala: ayo mephilies kita pergi sarapan..

Mephilies: tunggu aku pake jas dan dasi ku dulu.. Ghala apakah kau liat kacamata ku..

Ghala: dimana kau menaruh nya..

Mephilies: diatas meja belajar..

Ghala: maksud mu ini...

Mephilies: iya makasih.. Ya..

Ghala: sama-sama...

Ghala...

Ali dan BoBoiBoy masuk kekamar ghala untuk mengajak nya sarapan bareng... Mephilies melihat mereka berdua itu merasa cemburu... Dan tidak menyukai nya..

Ali: ghala jom lah  kita makan same.. Same..

Ghala: tunggu ya.. Oke.. Kalian berdua turun aja.. Duluan nanti aku menyusul

BoBoiBoy: baik.. Jomm ali..

Ali: jomm..

Setelah mereka keluar tiba-tiba saja mephiles mendorong ghala ke dinding dan menjepit nya..

Puuk kk...

Ghala: awww.. Sakit... Kau kenapa...

Mephiles: aku tidak suka kau berdekatan dengan laki-laki lain..

Ghala: maksud mu.. Kau cemburu. Ya.. Aku bersama mereka..

Mephiles: tidak aku... Ummm.. Hah.. Pokoknya kau tidak boleh berdekatan dengan mereka....

Ghala: tapi kenapa..mereka berdua teman ku..

Mephiles  yang kehabisan ide akhirnya dia pun  menyerah dan mengalah..

Mephiles: baiklah ayo kita turun... Makan nanti ivanna akan memarahi mu lagi ayo.

Ghala: ayo...

Skip selesai makan...

Ghala: hah.. Kenyang nya..

Mephiles: kau jangan tidur kalau selesai makan.. Itu tidak baik ayo kita keluar.. (Nada dingin)

Ghala: tapi.. Aku ada tugas ini nak selesai kan... Maaf ya..

Mephiles: huffuffft.. Yasuda.. Aku pergi dulu..

EJEN ALI  X  BOBOIBOY  SESON 2  ( THE DARK FORCES RETURNED TO GREEN HILISSTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang