Mephiles pun pergi ke kamar ghala untuk makan malam bersama namun setelah mephiles masuk ke dalam..
Mephiles: ghala ayo mak_kannnn..hah cinco.. Lepaskan dia..
Cinco: jangan harap.. Ocho..
Ocho: hiaaaaaaa... Syurrrppp.. Hiaaaaaa.. Rasakan nih hiaaaa aaaaaaaaaaaa
Aaaaaaa..
Ghala: mephiles.. Lepaskan aku..
Cinco:jangan harap aku akan lepaskan.. Kau...
Disaat yang bersama ivanna BoBoiBoy dan ali masuk ke kamar ghala karena mereka mendengar keributan sementara di ruang makan mereka semua harus menuggu..
.
.
.
.
Ivanna: mephiles.. Kau tak apa..Mephiles: ukhhh ukhh ukhh ukhh.. Aku tak apa..
BoBoiBoy: cinco.. Kau....
Ghala: lepaskan aku.. Ali BoBoiBoy tolong.. Aku.. Hiksss.. Hikssa..
Ali: cinco lepaskan dia..
Cinco: cubalah..
BoBoiBoy: tak boleh jadi nih.. BoBoiBoy kuasa 2 solar halilintar..
Hum..Cinco: tak guna.. Ocho serang mereka..
Ocho: hiaaaaaaaa...
Solar: hali.. Kau pergi selamatkan ghala biar aku yang lawan bende ni..
Halilintar: baik.. Gerakan kilat..
Ocho: cih di terlepas lagi..
Solar: oy..tembakan optikel cahaya.. Hiaaaaaaaa...
Ocho: hah.. Aaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaa.... Hiaaaaaaa..tak guna. Hiaaaa.. Aaaa..
SOLAR....
Ocho: heh.. Itu je.. Giliran aku pulak.. Michorobat.. Berganda.. Hiaaaaa..
Solar: hah..
Tali.. Kegelapan..
Solar: hah. Sonic exe..
Sonic exe: kau tak apa apa..
Solar: aku tak apa... Ukhh ukhh ukhh ukhh ukhh ukhh ukhh...
Knuckles: cinco..
Sonic: dia menculik. Ghala..
Knuckles: kita harus menyelamatkan nya..
Solar: tak perlu halilintar..dah selamatkan dia..
Sonic: hah.. Biarkan aku pergi... Aku harus membantu halilintar untuk menyelamatkan ghala..
Infinite: aku ikut dengan mu aku tidak ingin kau terluka.. Aku juga tidak mau kehilangan mu..
Sonic exe:benar apa yang dikatakan Infinite.. Biarkan kami ikut dengan mu..
Sonic: Infinite exe.. Aku tahu kalian kawatir pada ku tetapi.. Ini pilihan ku untuk menyelamatkan ghala.. Jangan kawatir aku akan pulang kok.. Dan kalian semua tolong kalian tetap di rumah biarkan aku yang mengurus nya ini dengan halilintar.. Solar ivanna tolong ya..
Ivanna: humm.. Baiklah hati hati..
Infinite: hati hati..
CUPP~~
CUPP~~Sonic: ya.. Aku janji akan kembali.. Bye.. Bye..
WOSHH____
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sonic pun pergi dengan kecepatan tinggi dan pergi menyusul halilintar halilintar yang merasa kehadiran sonic pun ikut membantu juga dan mereka pun pergi menyelamatkan ghala. .
(Sementara ghala)
Ghala: hey lepaskan aku..
Cinco : tak akan...
Ghala: aku harus menggit tangannya agar bisa bebas ( batin)
Krakkk....
Krakk...Cinco : aww.. Ahhh..
Ghala: akhirnya aku terlepas aku harus pergi.. Sebelum dia menangkap ku lagi..
Cinco: ishhh.. Ocha dapatkan dia.. Aww..
Ghala pun pergi ke hutang lebat ocha pun mengejar ghala sampai ke hutan..dan tiba-tiba saja dia mendengar lolongan serigala dan dia menabrak sesuatu yang besar..
Di DALAM HUTAN)
Ghala: hahaha.. Hah hah.. Hah.. Astaga hutan ini lebab sekali.. Aku tidak bisa menemukan jalan pulang... Hah.. Hah...
Ocha: ghala kemari lah....
Auuuuuuuuu....
Uuuuuuuu..Ghala: suara itu seperti lolongan serigala.. Dan kenapa lolongan itu dekat sekali dengan... Tepat ku sekarang..
Ghala menengok keatas dan teryata benar ada 3 serigala bertubuh besar mereka mempunyai warna yang satunya hitam abu-abu dan satunya berbulu biru dan satunya lagi berbulu hitam dan sedikit merah dan mempunyai bulu di dadanya.. Mirip dengan Inffinte sonic dan shadow..
Ghala: hah.. Aaaaaaaaaaaaaaaaa.....
Sementara disisi Sonic dan halilintar. .
Sonic: bagaimana halilintar apakah kau melihat.. Nya..
B. Halilintar: tak.. Aku tak nampak jejak disekitar kawasan nih jejak ocho pun tak de..
Sonic: ghala.. Semoga kau.. Baik baik saja..) batin kita jangan menyerah.. Kita harus temukan dia
Halilintar: kau betul.. Aku ka arah sana dan kau ke sana..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ghala terbangun di suatu rumah tua.. Dia melihat kalau ada foto yang tidak asing bagi-Nya.....Ghala: ummmm.. Hah.. Aku ada di mana.. Aduh... Kepala ku sakit.. Aku berada di rumah kok gelap..
Halo.Halo.. Ap ada orang..
Hah..
.. Kau sudah bangun nak..
Ghala: siapa kau..
Wah kira-kira siapa ya..
KAMU SEDANG MEMBACA
EJEN ALI X BOBOIBOY SESON 2 ( THE DARK FORCES RETURNED TO GREEN HILISS
AdventureSinopsis : Setelah menewaskan Jessica ghala akhirnya pulang ke green hiliss tetapi indra masi mengincar kekuatan nya hingga dia harus melawan nya kembali... Oh ya diseson ke 2 ini hanya sampai 34 episode jadi ditunggu ya Aku mulai publikasikan...