اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت ياذا الجلال والإكرام ❤️
كانت لوسندا تجري عندما اصدمت ببيجاد وكادت أن تقع لولا يد بيجاد كانت الأسرع وامسكاتها تاه بيجاد في نظرات عيونها الجريئة يقسم أنهو لم يرا مثل هذه العيون من قبل مزيج من الحنان الجرائه القوه العنفوان هذه الفتاة تجعله دائما في حيره من أمره لا يستطيع تحليل شخصيتها فهو لم يقابل فتاه في مثل عمرها حققت كل هذا النجاح الذي حققته هذه الوسندا التي تجعله منذ أن رئها يحركه الفضول ليعرف عنها وعن حياتها الشخصية والعملية المزيد وهو الذي في حياته لم يكن فضولي إتجاه أي فتاه قط ولكن هذه مختلفه كل الإختلاف.
لوسندا/ شكرا جدا ليك.
فاق من سرحانه بها علي كلمتها تلك فتنحنح وقال/ العفو علي أيه أي حد في مكاني كان هيعمل كدا عموما فرصه سعيدة.
لوسندا/أنا أسعد بما إننا اتقبلنا ممكن أعرف وصلتوا لأيه عشان أنا مش حابه اضيع وقت لو مش هتشتغلو معانا حابه أعرف من دلوقتي عشان اشوف حد تاني الوقت عاندي غالي جدا فلو مش عاجبكو شروطنا ياريت يكون عندي علم.
بيجاد/ أنا كنت هكلم مساعدة حضرتك عشان نحدد ميعاد نمضي العقود أنا كمان الوقت غالي جدا عندي.
في مكان قريب منهم كان هناك شخص يراقبهم ورفع هاتفه واتصل علي شخص فجائه الرد فقال/ياباشا الانسه إلي حضرتك مخليني ارقبها واقفه معا واحد عمالين يتكلمو من بدرى بعد ما خبططت فيه صدفه وهيا بتعمل رياضه
الشخص/صورهملي بسرعه وابعتلي الصوره انتظر حتي أتت رسالة بالصورة انصدم جدا ان إلي مع لوسندا هو بيجاد وفضل يكسر كل حاجة تقابله جت علي الصوت أمه وبنت خالته
أمه/ في ايه ي فارس ايه اللي حصل للعصبيه دي كلها علي الصبح يا بني حرام عليك نفسك.
فارس/ سبوني في حالي أنتو السبب لو مكنتش سمعت كلامك واتجوزت بنت أختك ماكنتش ضاعت من ايدي أنتو السبب حرام عليكو.
بنت خالته/ إحنا لسه في الموضوع دا حرام عليك أنت مش بتنسي بقالنا 5 سنين متجوزين وأنت مش بتنسي لما أنت بتحبها قوي كدا اتجوزتني وخلفت مني لي حس بيا شويا.
فارس/ أنا مضربتكيش علي إيدك يا ريم أنت كنت عارفه من الأول ان أنا بعشق لوسندا ومع ذلك فضلتي تقربي مني متجبيش اللوم عليا وأنا بشر ضعفت وكانت أكبر غلطه في حياتي خصرتني حبيبتي إلي كنت بحبها من وهيا عيله أنتو السبب.
أمه/ دا جزائي عشان كنت عاوزاك مرتاح في حياتك وأشوف ولادك قبل ما أموت حرام عليك يا ابني نفسك شوف حياتك وبيتك ومراتك وابنك وسيبك منها هيا داست عليك وما بصتش وراها أصلا كمل حياتك ي حبيبي وربي إبنك.
فارس/ياماما ارحميني حسي بيا مش عشان أنت مش متقبلاها وعاوزه بنت أختك تدوسي عليا كدا أنا ماشي وسيبلك البيت خالص.
قال كلامه وساب البيت ومشي فضلت مراته وأمه يغلو من الغيظ عشان مش عارفين يطلعو لوسندا من حياته. ( وليه حربوقه هي وبنت أختها 🤣).
ريم /مش هينفع كدا يا خالتي أنا مش قادره استحمل حتي لما بيبقي معايا بيفضل ينده عليها أنا تعبت شوفيلي حل زي ما بعدتيهم زمان عن بعض تقدري تبعديها دلوقتي كمان.
فوزية/ زمان كان شيء ودلوقتي شيء ي عين خالتك وبعدين الشهادة تتقال البت عمرها ما عملت معانا حاجة أول ما راح أتقدم ليها وأنا قولتلها أنها خربت بينك وبينه لما شفها وهو خاطبك وعجبته وفسخ الخطوبة عشان يتجوزها هيا رفضت تتجوزة أصلا وكمان عشان تكمل تعليمها واديكي شوفتي وصلت لأيه دلوقتي.
ريم/أنت بتغيظيني ي خالتي حرام عليكي ليه ديما أنت وابنك بتفكروني إن هيا أحسن مني بس أنا مش هسكت المرادي أنا إلي هتصرف.
فوزية/هتعملي أي يعني لازم تبقي عارفه إننا في مركب واحده عاوزين نلعب علي الهادي عشان لو فارس شم خبر اخرتها علي إيده
ريم/متخافيش يا خالتي مش هيعرف حاجه أنا هقولك هنعمل أي.( نسبهم يخططو ونروح تاني عند لوسندا وبيجاد).
لوسندا/ كدا تمام أتفقنا يا باشمهندس تقدر حضرتك تنورنا كمان ساعتين من دلوقتي عشان نتفق علي خطة العمل بعد إذنك. قالت كلامها ومشيت من قدامه فضل هو متبعها بعينه لحد ما اختفت.
بيجاد في نفسه يخربيتك ي شيخة هو في كدا دا أنا كنت ماسك نفسي بالعافية عنك وبسرعه عقله نبهه باللي هو في ونفض الأفكار من دماغه وانطلق علي بيته عشان يجهز نفسه ويروح الشركة عند لوسندا.
زهبت لوسندا للمنزل أخذت حماما دافي وابدلت ملابسها واتجهت للشركه.