البارت الأول ❤️

107 3 0
                                    

اللهم إنك عفوا تحب العفو فعفو عنا🤍.                                                                          في
صباح يوم مشمس ساطع علي سماء مدينة السويس تلك المدينة الصغيرة الهادئه كانت تستيقظ فتاه أقل ما يقال عنها فتنه متنقلة علي الأرض للوهله الأولي من يراها يجذم أن ذلك الوجه الذي يشع بكل تلك البرائه هو لهذه الفتاه التي يهابها الجميع ولا يقدر أحد علي الوقوف في وجهها .                                                                                                    استيقظت لوسندا وذهبت إلي الحمام المصاحب للغرفة وتوضات لكي تصلي فرضها وعندما انتهت ارتدت👇

خرجت إلي غرفه الطعام لتجد اخوتها في انتظارها لكي يتناولو الطعام سويا وبعد ذلك يذهب كل  شخص لعمله بعد أنتهاء الطعام ذهبت لوسندا إلي عملها وعندما وصلت إلي الشركه وقف الموظفون احتراما لها فهم بالرغم محبتهم لها إلا أنهم يخافون منها بشده وقت غضبها دخلت...

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

خرجت إلي غرفه الطعام لتجد اخوتها في انتظارها لكي يتناولو الطعام سويا وبعد ذلك يذهب كل  شخص لعمله بعد أنتهاء الطعام ذهبت لوسندا إلي عملها وعندما وصلت إلي الشركه وقف الموظفون احتراما لها فهم بالرغم محبتهم لها إلا أنهم يخافون منها بشده وقت غضبها دخلت لوسندا المكتب وبدأت بالعمل إلا أن دخلت عليها مديرة مكتبها بعد أن سمحت لها بالدخول وقالت لوسندا المشروع بتاع الإسكان إلي في مدينة بدر واقف لأن  محتاجين مهندسين كهرباء  فهتفت لوسندا والشركه إلي كنا بنتعامل معاها فين ردت عليها عاملين مشاكل ومش راضين يتممو الشغل إلي عرفته إن صاحب الشركة مكتب المحماه بتاع فارس ماسكلو الشؤن القانونية بتاعته فهتفت لوسندا.طب وإيه العلاقة قالت ما أنا بقولك أهو رأف عامله خاطر وعشان كدا وقف الشغل.                                                                           وقفت لوسندا وهبدت بيديها أعلي المكتب وقالت أي الهبل دا احنا هنا بنشتغل مفيش مكان للعواطف ونعمل خاطر لحد بلغيهم إني بلغي التعاقد معاهم وهرفع كمان قضيه عليهم للضرر إلي اتعرضنا ليه بسبب وقف العمل ودوريلي علي شركة تانيه حالا .                                  قالت الأخري حاضر وانصرفت.                                                                                    ظلت لوسندا تعمل إلي أن نظرت لساعتها إلي أن وجدت الساعة أصبحت الخامسه أخذت حقيبتها ونظرتها وذهبت كي تستقل سيارتها لترحل وفي الطريق هتفت صديقتيا وقالت أي ي زفته منك ليها محدش سامع صوتكوا يعني أنتوا فين وظلو يتحدثون إلي أن كادت سيارة تصتضم بسيارتها فنزلت من سيارتها في نفس الوقت الذي نزل من سيارته شاب وسيم جدا لان ملامحه تتسم بالبرود قالت لوسندا بمتهي الهدوء حضرتك مش تفتح أي إلي كنت هتعمله دا رد عليها ببرود جليدي حصل خير مفيش حاجة حصلت نظرت له والشر يتطاير من اعينها فلو كانت النظرات تقتل لوقع ذالك الشاب قتيلا  نزل من السيارة صديقه لفض ذلك النزاع وانبهر بتلك التي تقف أمام بيجاد ولا تهابه بل العكس كانت تصرف فيه باعلي صوت وتنهره علي بروده وانبهر أيضا من جمالها فهي كانت في قمه الإبداع ذهب إليهم وأعتذر منها فنظر له صديقه بتوعد فردت هي تمام حصل خير عن إذنكم واستقلت سيارتها وذهبت فنظر بيجاد لهيثم وقال ينفع إلي أنت عملته دا أنا سكت عشان هي بنت إنما تعتبرها لي أنا مغلطش مكنش ينفع تعتزرلها.                                                                             رد هيثم بهدوء بيجاد هيا مغلطتش هي كانت ماشيه في أمان الله وأنت من سرعتك كنت هتخبطها لولا إن هيا أنتبهت وبعدين مالك قولتك كل حاجة وليها حل وكاد أن يكمل إلا أن قاطعه رنت هاتفه رد علي الهاتف ومن ثم أبتسم بشده وبعد وقت أنتهت المكالمه للنظر لبيجاد ويقول شفت أهو ربك سهلها المقابله إلي كنا بقالنا شهور مش عارفين نعملها مع شركة Luc للمعمار والي حضرتك نفخنا عشنها كلمونا النهارده وحددولنا معاد علي بكره عشان نقابل مديره الشركة بس إلي اسمعوا عنها أنها شديدة جدا في التعامل ومبتتهونش في الشغل ربنا يستر.                                                                                                       رد بيجاد/ وإحنا من أمتا بنتهاون ولا بندلع في الشغل أنا كل إلي يهمني نتفق لان دي هتبقا إضافه لينا لان الشركة دي من أشهر الشركات وشركات كتير هتموت وتشتغل معاهم بس إلي هيجنني أي إلي حصل معاهم ومع شركة رأف يخليهم يكلمونا بعد ما خلاص كنت فقدت الأمل.                                                                                                                     هيثم/ مش مهم المهم إننا إحنا إلي هنشتغل معاهم ويا خبر النهاردة بفلوس يلا خلينا نمشي ولا هنفضل في الشارع.وبالفعل استقلو السيارة وذهبو لوجهتم .                                       نرجع عند لوسندا بعد أن ذهبت بسيارتها بعد وقت وقفت أمام بنايه أقل مايقال عليها قمه الروعة والرقي ولما لا فهي من تصميمها الخاص نزلت من السيارة واتي اليها حارس البنايه  قال أهلا ي بشمهندسه نورتي.                                                                              
لوسندا/أهلا ي عم عبدو أمال وأنا نازله الصبح ما شفتكش  عمتن أركن العربية وقول لام محمود إني عاوزاها.                                                                                                    هتف عم عبدو /حاضر ي بشمهندسه وبالنسبة للصبح فأنا كنت بجيب شوية طالبات للشقه عند حضرتك.                                                                                                          لوسندا/ ماشي يعم عبدو أنا طالعه ابعتلي أم محمود أنهت كلامها واختفت من أمامه إلي داخل البنايه ومن ثم استقلت المصعد للطابق الثاني حيث توجد شقه أقل ما يقال عنها أنها قصر لا شقه فهي زوقها رائع بمعني الكلمة .                                                                    الليفينج 👇

لوسندا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن