البارت الخامس ❤️

103 3 0
                                    

"اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت وتعاليت ياذا الجلال والإكرام "

عند لوسندا والبنات قالت ريما/لي يابنتي كدا كتر خيرهم احرجتيهم.
لوسندا/لو سمحت ي ريما أنا مش فايقه للكلام دا خلينا في المهم عشان أنا مش ناويه اسيب حقي.
جود/لوس أنت تعرفي مين عملك فيكي كدا.
لوسندا/ايوه أعرف وعارفه كمان هاخد حقي إزاي.
فريدا/أنا مش فاهمه حاجة فهمينا في أيه بالظبط وطالما أنت المقصودة يبقي في حاجة كبيرة.
لوسندا/عارفه أكتر واحده ممكن تكون خمنت مين إللي بعتلي البلطجيه دول ريما.
جود وفريدا في نفس واحد/واشمعنا ريما.
لوسندا/لان ريما بطبيعة شغلها في المحاماه عارفه كل شركة المدير بتعها ومالكها علي أي وعارفه كمان مين إللي ليه في الشمال ومين لا متنسيش إن عمو بابا ريما قديم في المجال دا. كل هذا وريما صامته تنظر إلي لوسندا.
جود/أنتو هتفضلو كدا أنت تتكلمي بالالغاز وريما ساكته ما تفهمونا في ايه.
وأخيرا بعد وقت من الصمت قررت ريما التحدث .
ريما/أنا هقلوكم في أيه بس الاول كلامي موجه للوس ليه .
لوسندا/هو أيه إللي ليه.
ريما/أنا قولتلك خودي بالك من نفسك وحزرتك وقولتلك هاتي جارد يمشي معاكي وأنت ولا أنت هنا أنت حققتي نجاح كبير الفتره الاخيره وفي ناس كتير عاوزه تاذيكي ورؤف مش أول ولا أخر واحد هيعمل كدا وأظن إن أنا حزرتك منه ومسمعتيش الكلام أدي النتيجة.
ظهرت الصدمة علي كل من فريدا وجود ولكن أول من سألت كانت" جود" قصدك أي إن رؤف هو إلي ورا كل دا وبعدين إحنا مبدئناش معاه هو إلي بدأ لما فكر يلوي درعنا.
فريدا/براحه فهمونا.
ريما/تمام فاكرين لما لوسندا لغت الشغل مع شركة رؤف أنا روحتلها الشركة "فلاش باك "
دخلت ريما شركة لوسندا واتجهت إلي مكتب لوسندا طرقت الباب فسمحت لوسندا بالدخول.
ريما/أنا جيت خير جود قالتلي الشركة إللي هتمضي معاها جايه النهاردة وعاوزاني اجهزلك العقود بس ي لوس أنا مرضتش أتكلم إمبارح لما كنا عندك في البيت عشان ما اقلقش حد بس دلوقتي لازم أتكلم.
لوسندا/ في ايه ي بنتي براحه فهميني في ايه.
ريما/ في إن رؤف مش هيسكت أنت كدا هتخسريه ملايين .
لوسندا/ أنا معملتش معاه كدا من فراغ هو اللي بدأ يستحمل أنا بحب يبقي الشغل شغل هو بقي قل بعقله ودخل العلاقات الشخصيه في الشغل دي حاجة ترجعلوا المفروض إن هو قبل مايشتغل معايا سائل عليا بتعامل إزاي في الشغل ميرجعش حد يلومني بقي.
ريما/أنا معاكي في كل دا بس علي الأقل ألغي العقود من غير ما تاخدي الشرط الجزائي أنا عارفه إنك مش محتجاه في حاجه ومش بتاخدي فلوس أنت معتبراها مش من حقك وهتتبرعي بيها كمان يبقي ليه سبيله الشرط الجزائي وكفاية عليه خسارة المشروع.
لوسندا/ للأسف ي ريما كلامك مش هيقدم ولا يأخر وأنا هعرف اتصدي ليه كويس ومتفتحيش كلام في الموضوع دا تاني وشوفي الإجراءات القانونية أي مع شركة رؤوف وعاوزه الموضوع يخلص في أسرع وقت.
ريما/تمام ي لوس أنت حره عمتن العقود إللي أنت عاوزاهم خلصوا ناقصين علي امضت الطرفين بس هقولك حاجة اخيره حاولي تكلمي شركة حراسه عشان الشركة والبيت وأنت كمان ياريت تمشي ومعاكي جارد أنت مع النجاح بتاعك هيبقي في ناس كتير عاوزه تخلص منك لانك بتوقعي شاركتهم.
لوسندا/سبيها علي ربنا ي ريما ويلا بقي عشان الاجتماع.
"عودة من الفلاش باك"
جود/كل دا حصل وإحنا معندناش علم عموما أنا عارفه إنك مش هتسكتي ممكن بقي تفهمينا هتعملي أيه.
لوسندا/ تمام اسمعوني.

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: 3 days ago ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

لوسندا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن