"Dar!" Teruja betul Mawar apabila melihat muka sahabatnya itu muncul di hadapan rumah. Terus dia ajak si sahabat masuk.
"Sampai juga kau kat rumah aku, kan?"
"Aku kan busy kalah perdana menteri," balas Darlina.
"Mana suami kau?" Darlina menyoal. Mata meliar ke sekeliling.
"Dia kerjalah..."
"Nah!" Darlina hulurkan sebuah beg kertas.
"Apa ni?"
"Hadiah kahwin kau!" Darlina senyum simpul sambil kenyit mata.
Mawar belek hadiah di dalam beg tersebut. Terbuntang luas biji matanya apabila menarik keluar sehelai baju tidur seksi.
"Gila! Baju haram ni kau bagi aku buat apa?" Mawar bagaikan tidak percaya.
"Nak pikat laki kaulah. Lagi satu, supaya aku cepat dapat anak buah! Sorrylah, aku lambat bagi hadiah," ujar Darlina.
"Dia ni kan!" Marah Mawar. Ditepuk kuat bahu si sahabat.
"Memang taklah aku nak pakai baju haram ni!"
"Kau ni! Cuba kau bayangkan, laki kau balik kerja kau sambut dia pakai baju ni. Confirm terbeliak biji mata dia." Terangkat-angkat kening Si Darlina mengenakan Si Mawar.
"Hmm, takde maknanya dia nak terbeliak biji mata," bidas Mawar.
"Oh, ya! Si Hamzi tu ada kacau kau lagi ke?" Darlina menyoal.
"Takde. Tapi kadang-kadang dia adalah jugak whatsapp tanya khabar. Haritu nak jumpa aku. Tak kuasa aku nak melayan. Rasa nak block je," rungut Mawar.
"Lah! Block jelah! Kau simpan lagi nombor mamat tu buat apa? Bukan ada kepentingan pun," ujar Darlina.
"Nantilah aku block dia. Nak tengok contact card dia je aku dah menyampah," kata Mawar.
"Kau tunggu kejap. Aku ambil kek. Aku sekarang dah pandai buat kek tau. Haritu birthday laki aku pun, aku buat sendiri kek. Mesti kau bangga kan sahabat kau pandai baking cake."
Mawar terus berlalu ke dapur dan kembali semula bersama sepotong kek berwarna biru keunguan.
"Selamat dimakan ke ni? Bila punya ni?" Darlina merenung kek tersebut.
"Kau ingat aku letak racun ke apa? Ni aku buat kelmarinlah." Mawar picing mata.
"Tak. Warna macam lebam je."
"Eh, goblok! Kau tak payah tengok warna dialah. Rasa dulu. Blueberi ni."
"Lah! Kek blueberi? Ang ang ang!"
Bibir Mawar terjongket mendengar ketawa Darlina.
Gila! Getus hatinya.
"Dar, laki aku ada perempuan lain!"
"What?!"
Terbatuk Darlina. Tersembur keluar kek yang sedang dikunyah. Mawar menepuk-nepuk belakang si sahabat. Air dihulurkan kepada Darlina.
"Apa kau ni?"
"Laki kau ada perempuan lain? Mana kau tahu? Kau biar betul?"
"Betul! Nama dia Hana."
"Mana kau tahu?"
"Aku tahulah. Aku nampak!"
"Apa yang kau nampak? Kau yakin dengan apa yang kau nampak?"
Mawar angguk.
"Kau jangan main tuduh je, Mawar. Kau kena siasat. Tanya laki kau betul-betul. Kau main cakap je, kalau benda tak betul macam mana?"
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐍𝐚𝐣𝐦𝐢 (𝐎𝐆)
Romance𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐍𝐀𝐉𝐌𝐈 𝐱 𝐌𝐀𝐖𝐀𝐑 𝐘𝐀𝐒𝐌𝐄𝐄𝐍 ~𝑻𝒊𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒓𝒂𝒉 𝒌𝒆𝒎𝒃𝒂𝒍𝒊 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒓𝒊𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒊𝒏𝒊~