TEASER

504 13 3
                                    

"Baiklah! Pengantin ada buat permintaan ya. Pengantin perempuan nak nyanyikan satu lagu khas untuk pengantin lelaki!"

Pengacara majlis membuat pengumuman. Sontak, suara tepukan bergemuruh di dalam dewan hotel itu.

Najmi terkesima.

Pengantin perempuan nak nyanyikan lagu untuk pengantin lelaki? Mawar nak nyanyikan lagu untuknya? Darah hangat menyerbu wajah. Telinganya memerah. Sedaya upaya dikawal riak wajah agar terlihat tenang.

"Terimalah lagu Aku Cinta Padamu daripada pengantin perempuan!"

Tepukan bergemuruh lagi.

"Khas untuk pengantin lelaki! Dipersilakan!" Sambung pengacara.

Najmi tidak senang duduk apabila melihat isterinya sudah memegang mikrofon. Liur ditelan. Semua mata terarah kepada mereka. Alunan muzik lagu mula dimainkan. Dia mengawal pernafasan.

Andainya engkau 'ku miliki
Terdahulu sebelumnya
Andai 'ku curah rasa hati
Mungkin kini ku 'kan tenang disampingmu

Belum puasku menikmati
Kesan kasih sayang
Kau terpaksa pergi

Ingin ku terus dicintai
Walau bisikanmu azimat berduri
Bila cinta berbunga
Jadi air mata dijariku

Betapa ku cinta padamu
Katakanlah...
Najmi I love you...

Puuuurrrrrrrr!!!

Najmi yang sedang meneguk air terkejut. Tersembur air keluar daripada mulut mengena pada Aaryan yang menjadi pengapit di sebelahnya. Terbatuk-batuk dia di atas pelamin. Para tetamu satu dewan pula sudah bertepuk tangan sambil tersenyum-senyum ke arahnya.

"Uish! Selekehlah hang ni! Agak-agaklah kut ya pun terkejut!" Aaryan marah namun tersenyum penuh makna.

Pandai-pandai dia je tukar lirik lagu, desis hatinya. Perut terasa sebu. Tiba-tiba rasa hangat pula. Dia merampas kasar kipas daripada tangan Aaryan dan mengipas muka sendiri. Malu!

"Najmi, I love you!" Jep menjerit.

"Wuhuuu! Abang Najmi, I love you!" Jerit Aiman pula.

Najmi menjeling mereka yang berada di bawah pentas. Sukalah tu dapat kenakan Najmi.

Lirik lagu itu tepat mengena pada jiwa Najmi. Seakan memang tertuju untuknya. Tambahan pula, isterinya itu sedang menyanyikan lagu tersebut dengan mata yang tidak lepas menatap ke arahnya.

Betapa ku cinta padamu
Katakanlah kau cinta padaku
Sematkanlah aku dihatimu
Walau dimana berada, ingat aku dalam doamu

Gemerlapkan jiwa, semikanlah cinta
Semoga kau dan aku
Akhirnya bersama
Aku 'kan menunggu
Walaupun seribu tahun lagi...

**********

"Awak ni kuat main tiktok eh?" Najmi menyoal.

"Kenapa pula?" Mawar pelik dengan soalan suaminya.

"Yelah! Awak nyanyi tadi. Tu kan trending sekarang orang confess pakai lagu macam tu. Kan? Awak budak tiktok, kan?"

"Kalau saya budak tiktok, kenapa?"

"Ingat sweet? Not my taste!" Selamba Najmi menjawab.

Mawar mengetap bibir. Geram. Macam tu je kena reject? Takpelah! Dah jadi suami pun! Getus hatinya.

"Habistu awak bukan budak tiktok? Macam mana awak tahu benda apa yang tengah trending?"

Selamba Mawar memulangkan paku buah keras. Padan muka Najmi! Tadi kata orang sangat kan.

Najmi menjeling tajam wanita yang sudah bergelar isterinya itu. Ditatap sebentar raut wajah ayu itu sebelum keluhan halus dilepaskan.

"Mengeluh apa? Mesti awak kutuk saya dalam hati, kan? Tak baik tau kutuk bini sendiri," kata Mawar.

"Siapa suruh awak jadi bini saya? Kan saya dah suruh awak tolak pinangan mama? Yang awak pergi terima juga, siapa suruh?" Najmi menyoal selamba.

Riak wajahnya kosong, sama seperti hatinya yang kosong tanpa apa-apa perasaan terhadap isterinya, Mawar Yasmeen.

𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐍𝐚𝐣𝐦𝐢 (𝐎𝐆)Where stories live. Discover now