THE OBSESSION|04

29 1 0
                                    

"Daddy, nak ni" Elyna menunjukkan sebungkus samyang berperisa cheese.
Zain hanya tersenyum mengangguk, Elyna menaruh samyang itu didalam bakul.

Setelah beberapa minit mereka memusing satu kedai.
"Adik nak apa apa lagi tak?" Zain menyoal sambil menolak troli ke tempat bayaran.
Elyna hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.

"Kita pergi makan dulu lah"

"okayy!" Elyna mengangguk laju kerana dia pun tengah lapar.

Mereka memesan beberapa jenis makanan dan minuman.

"Adik, i know u tak terima dengan keputusan ni, tapi percayalah ini untuk kebaikan kamu.Macam nenek dan atuk, mereka dulu dipaksa kawin dengan sesama sendiri dua dua tidak terima kenyataan, end up mereka dihadiahkan dengan dua permata iaitu Papa kamu dan Daddy.Tidak semua yang kita fikirkan itu akan terjadi, adik." Ezzad mengusap perlahan tangan Elyna yang putih sejuk itu.

"adik, u bukan ke tak tahan pedas? kenapa u order makanan yang pedas pedas ni?" Semua makanan yang dipesan Elyna adalah makanan makanan yang pedas.

"tekak adik tiba tiba rasa nak makan benda benda pedas la, dy" Elyna menayangkan senyuman manisnya kepada Zain dan menyuap ayam goreng yang pedas itu kedalam mulutnya.

"tekak adik tiba tiba rasa nak makan benda benda pedas la, dy" Elyna menayangkan senyuman manisnya kepada Zain dan menyuap ayam goreng yang pedas itu kedalam mulutnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


kruk krukk~

"aduh time ni jugak la kau nak lapa, tadi tadi taknak lapa." Elyna mengeluh dan memulas tombol pintunya perlahan lahan dan keluar dari biliknya dengan langkah yang berhati hati.

"Tengku nak pergi mana?" Tiba tiba suara garau menyoal dari belakangnya.
Elyna yang terkejut terus memusingkan badannya kebelakang.

"Eh Kyler, i nak gi bawah cari makan. Kenapa u kat sini? mana Emir?" Kyler itu adalah PA Emir. Elyna menyoal sambil menunggu jawapan dari Kyler.

"Tengku Emir tidur sini la malam ni, malam ni semua tidur kat rumah Tengku Ezzad. Tengku tak tahu ke?" Rupa rupanya malam ini mereka semua tidur dirumah Ezzad hanya Elyna yang tidak tahu kerana dia asyik berkurung didalam bilik.

"U-uh tak, hehe." Elyna menggelengkan kepalanya dan terus melangkah kearah tangga.Sampai saja Elyna ditingkat bawah dia terkedu melihat Noah,Liam, dan Khairil duduk disofa hadapan tv.
Noah PA kepada Ethan
Liam pula PA kepada Eric
Kyler Pa kepada Emir
dan Khairil pula PA kepada Eiden.

Elyna mengetap bibirnya dan berjalan menuju ke dapur, dikeluarkan samyang dibeli oleh daddynya tadi.

Sementara itu.

"Woi, aku bercakap dengan Tengku Elyna tadi. huh." Kyler memukul kuat bahu Liam.

"aduh! sakit sial. Eleh tu je? aku pernah bawak Tengku jalan jalan tau." Liam tidak mahu mengalah juga.

"Alah setakat bercakap? setakat bawak jalan jalan? apalah sangat. Aku pernah ikut dia pergi travel tau berdua duaan pula tu." Khairil pula bersuara mereka tiga tiga tidak mahu mengalah dan semua mata tertuju kepada Noah.

THE OBSESSION [OG]Where stories live. Discover now