THE OBSESSION|08

42 3 0
                                    

Pintu utama diketuk oleh seseorang dari luar.
Elyna berjalan membuka pintu.

"Zach?" Zach yang tercegat depan pintu sambil memegang helmet berwarna hitam.

"Hai Tengku!, saya hantar motor tengku Haikal ni. Ha ni kunci, ni helmet."

"masuk la dulu, Zach" Elyna mempelawa Zach masuk.

Zach hanya mengikut arahan dan duduk disofa ruang tamu itu.

"Awak busy ke, Zach?" Elyna yang sedang berjalan kedapur untuk membuat air kepada Zach.

"emmm tak, kenapa?"

"bawa saya pergi hospital boleh? saya nak melawat kiara" Elyna datang bersama segelas cawan yang berisi air manis.

"em, Tengku dah tanya tengku Haikal ke?"

"lepasni saya cakap dekat Haikal, saya naik atas nak bersiap dulu."

Zacheus hanya mengangguk dan menyirup air yang dihidang tadi.

Elyna membuka pintu bilik melihat Haikal berada dimeja bersama macbook nya.
Dengan selambanya Elyna menyalin baju dihadapan Haikal.

'Wow, pemandangan apakah ini' Haikal menelan air liur nya tetapi mata dan tangan masih diatas laptop.

"Abang, Elyna nak pergi hospital. Melawat Kiara boleh?"

"hm" hanya itu saja yang keluar dari mulut Haikal.

Elyna menghulurkan tangannya untuk bersalam dengan si suami.
Haikal memandang tangan Elyna yang berbalut itu.
Lama Elyna menyalami tangannya sehingga terasa panas didahinya.

"tangan masih sakit ke?" Haikal menyoal kepada Elyna
Elyna hanya menggelengkan kepalanya dan tersenyum, sebelum Elyna melangkah keluar dari bilik dia menghadiahkan sebuah ciuman dihujung rahang Haikal.

Haikal mengikut langkah Elyna yang sedang turun kebawah.

"Zach-"

"Zacheus, sini." Haikal memotong laju suara Elyna

"Ya, tengku?"

"Keep your eyes on her, dia demam tu. Nah, if dia nak beli apa apa just use my card" Haikal menyerahkan Black card kepada Zacheus.

"Baik, tengku" Zach berpaling kearah Elyna dan membawa Elyna keluar dari rumah itu.

Setelah mereka tiba dihospital, Elyna tergesa gesa mencari bilik Kiara.
Zach menunjukkan arah bilik Kiara.

"macam mana awak tahu ni bilik Kiara?" Elyna mula berasa pelik.

"erk, uhhh saya yang hantar dia pergi sini semalam." Zach menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Elyna hanya mengangguk tersenyum.

"SHA!" Elyna berlari kearah Kiara dan terus memeluk tubuh lemah Kiara

"hey, datang jugak kau" Kiara membalas pelukkan Elyna , Kiara merasa tubuh yang dipeluknya itu panas ditolak pelahan tubuh Elyna.

"kau demam? kenapa kau datang?"

"demam sikit je ni, aku nak tengok keadaan kau" Elyna memberi senyuman yang pucat

Setelah 40 lebih minit mereka berbual,

"aku balik dulu tau, kau jaga diri tau" Elyna meminta diri untuk pulang kerumah.

"ha yelah, kau pun jaga diri" Kiara memeluk tubuh Elyna

"u nak apa apa tak? kalau nak lepas i hantar Elyna, i beli" Zach mendekati Kiara dan bertanya secara berbisik, namun Elyna masih dapat mendengar lalu tersenyum kearah Zacheus dan Kiara.
Kiara dan Zach memandang wajah Elyna.

THE OBSESSION [OG]Where stories live. Discover now