1. bölüm hayal kırıklığı

81 6 7
                                    

2020 Rize

Elindeki boş bir kibritle uğraşıyordu Gökçe. Televizyondaki haberi gördü. "Evet günümüze mutlu bir haberle başlıyoruz. MSÜ öğrencilerimizin bugün atanma sonuçları açıklandı gözler yaşlı-" dedi sunucu. Gökçe dinlemeden hemen odasına koştu ve hemen bilgisayarını açtı. Siteye girdi bilgilerini yazdı site anında açıldı. Sonuç; çıkan il: Bitlis ilçe:Hizan rütbe: üsteğmen Gökçe evde çığlık atabilirdi her an ama ailesinin anlamaması için elinden gelen herşeyi yapmak zorundaydı. Çünkü ailesi Gökçe'nin asker olmasını hiç bir şekilde istemiyordu. Sebebini sorduğunda ise 'kadınlar asker olmaz kes sesini otur oturduğun yerde' diye kesip atıyorlardı. Ama Gökçe onlara inat asker olmayı tercih etmişti hayalindeki mesleği olucaktı gidip ailesinin seçtiği mesleği olup üzülmeyecekti. İçeriye birisi girdi pat diye. Gökçe ekranı kapatmayı çalıştı ama içeriye giren çoktan girmişti içeriye giren babasıydı. Önce bilgisayara baktı sonra Gökçe'ye. " Baba... " diyebildi sadece Gökçe babası bir şey demeden sert bir tokat attı. Asker olduğu için tokat mı yemişti o? Evet babası ona tokat atmıştı. Babası Gökçe'yi saçlarından tutup duvara vurdu babası saçlarını bıraktığında simsiyah saçları babasının pis ellerindeydi. Babası yüzünü kaldırdı Gökçe'nin bir kere daha tokat attı ama bu az öncekine göre daha sertti. "Sen bizim başımıza orospu mu kesildin?! " diye bağırdı babası. Gökçe ağlamıyordu öyle sert bir ifade ile bakıyorduki Babasının suratına babası onun bu bakışlarına daha da sinir oluyordutam bir daha vuracakken Gökçe bu sefer elini tuttu. "BANA ASKER OLDUM DİYE VURAMAZSIN DUYDUNMU? VATAN İİŞİNİ YAPMAK OROSPULUK DEĞİL ANLADINMI? " diye haykırdı Gökçe. "Bu saatten sonra benim artık ailem değilsiniz! " diye bağırarak evden çıktı. Artık ailesi evdeki ailesi değildi ailesi Kancaydı....





****************

Önümdeki dağlık alana bakmaya devam ettim. Bizimkilerin koyu sohbeti geliyordu bir dakika bir dakika onlar ne konuşuyordu? "Komutanım helelelel yapmak ne demek instagram da gördüm" diye sordu Miraç. Bu ne biçim soruydu öyle helelel anlamını bilmiyormuydu şimdi Miraç ay em şok.
"Koçum şimdi helelel varya komutanım siz kulaklarınızı kapatın ben şu cahile anlatayım hemen" dedi Giray kulaklığa "duymuyoruz say Giray" diye söylendim anlatmaya başlamıştı.
"Şimdi karının bacaklarını açıyorsun aslanım amın-" diyecekti ki lafını Murat böldü. "Dil darbesi yapıyorsun koçum susun artık" dedi. Timdeki herkes gülüyordu " komutanım bir insan neden karısının bacağını açıp helelel yaparki " dedi Miraç
"Ne bileyim oğlum ben pezevenkmiyim? " diye çıkıştı Giray. Evet o timin zevzeği ve çapkınıda oydu ya zaten. Onların bu haline güldüm. " yani ne bileyim amına helelel yapmakt-" diyordu ki lafını kestim Miraç'ın. "Zevzekliği kesin adamlar geliyor" diye kulaklığıma konuştum. Herkes aynı anda sustu ve odaklandı. Adamlar iyice yaklaşıyordu "kanca 3 dediğimde atış serbest" diye emir verdim. Hepsinin ağzından "emredersiniz komutanım" sesi geldi. "1, 2, 3 atış serbest! " diye bağırdım. Silah sesleri havada uçuştu bir diri bile kalmadan Kanca timi işi halletti. Kulaklığıma doğru "kanca bir görev tamam" diye söyledim. "Kanca 1 ekipleri gönderiyoruz 10 dakika içinde orda olur tamam" telsizi cebime koydum.  Ve hepsine onurla baktım "aferin Kanca timi bir operasyonu da güzel bitirdiniz" diye kutladım onları "Sağol! " diye bağırdılar. "Rahat askerler" diye emir verdim hepsi rahat pozisyonuna geçti. Bir süre onların goy goylarını dinledikten sonra ekipler geldi ve askeriyeye döndük...





****************



Askeriyeye adım atmıştım bir asker yanıma gelip " komutanım devran albay sizi odasında beklliyor çok önemli bir şey konuşacağını söyledi" dedi. "Tamam asker gidebilirsin" diyip albayın odasına koştum. İçeriye girdim yanında üç tane kişi vardı birisi erkek diğer ikiside kızdı. "Gel Gökçe timine yeni gelenler ile tanış" diyip karşılarındaki üç kişiyi gösterdi. "Yüzbaşın ve askerlerin" demişti. Ne yüzbaşımı....

KapanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin