Deel 5

211 9 1
                                    

Pov Jake
Snel lopen we nadat we hebben gedoucht enzo naar het restaurant. We worden snel geholpen. Ik bestel een icetea, britt een cola, chris en mama bestellen een chocomel en papa een biertje. Ik kijk op de kaart en bedenk me wat ik zou willen gaan eten. Alles is zo lekker. Ik heb geen zin in pizza of friet dus dan word het pasta. Ik ga denk ik voor de spaghetti carbonara, dat vind ik zo lekker. Niet veel later bestellen we ons eten. Chris is in de tijd dat we aan het wachten zijn een kleurplaat aan het kleuren en britt en ik zitten op onze telefoon. Papa en mama hebben een dagelijks gesprekje ofzo denk ik. Geen zin om mee te praten met hun onzin.

Mijn spaghetti carbonara was echt verrukkelijk! Nu is het traditie om te gaan tafeltennissen en dan hebben we kampvuur. Dat is elke zaterdag. We doen heel veel potjes rond de tafel. Het is erg leuk, ik ben er alleen niet zo goed in. Als het 22:30 is gaan we eindelijk richting het kampvuur. Ik haal snel mijn gitaar en loop dan ook naar het kampvuur. Ik heb in dit huisje altijd een gitaar liggen, die leggen we voordat we gaan weer in het mini schuurtje en elk jaar laten mensen hem gewoon netjes liggen. Dus nu zit ik met mijn gitaar bij het kampvuur. "nou wat moet ik spelen" vraag ik. Mensen kijken zo van: ik heb geen idee. Ik begin wat te spelen en al snel zingen mensen mee. Dit vind ik zo leuk en gezellig, lekker muziekje, marshmallows boven het vuur en dan lekker op eten. Chris is samen met papa en mama naar huis gegaan toen het kampvuur begon, is ook veel te laat voor chris.

Het was erg gezellig bij het kampvuur. Ik ben net gegaan samen met britt aangezien het al 01:00 uur is en we een half uur geleden bij het huisje moesten zijn. We kloppen op de deur aangezien we geen sleutel hebben. Mama kijkt niet erg blij als ze de deur open doet. "Als jullie noet optijd kunnen komen, gaan jullie de volgende keer niet meer!" Zegt ze streng. Britt en ik knikken. "Jullie gaan morgen de broodjes halen" zegt ze weer. "Uh, ik kan geen italiaans" zegt britt. "Jake wel" zegt me moeder weer. "Uh, ja ik kan het een beetje" zeg ik twijfelend. "We gaan hier niet over discuseren jullie halen morgen ochtend om half 8 de broodjes" zegt me moeder. We knikken. Eigenlijk wil ik nog ff gaan douchen maar ik ga liever slapen, na zo'n kamvuur stink je altijd zo. Britt denkt het zelfde want die zie ik aan haar kleren ruiken. Snel ga ik naar de badkamer en doe mijn ding zodat britt snel na mij kan.

(De volgende ochtend)

"Jake wakker worden" zegt me moeder. Langzaam word ik wakker en open mijn ogen. "Britt wacht op je, je zou brood gaan halen" zegt ze weer. "Oja" zeg ik sne. Ik stap mijn bed uit ga naar de badkamer en kleed me om. Al snel ben ik klaar en ben ik samen met britt onderweg naar het winkeltje. We lopen het winkeltje in en dan is het mijn taak om het te bestellen. "Dieci rotoli per favore (10 broodjes alsjeblieft)" zeg ik zo goed mogelijk. Hij begrijpt wat ik bedoel en pakt de broodjes. Beleg hoefde we toch niet meer mee te nemen want dat hadden we nog genoeg. We betalen de broodjes en lopen dan weer terug naar ons huisje. "Zo ging het goed?" Vraagt me vader. "Ja, ik wist niet dat jake een beetje Italiaans kon" zegt britt verbaast. "Jesse en Luca spreken ook al een beetje Italiaans, met hun oefen ik soms" zeg ik. Britt kijkt me echt zo aan van: ga je daar je tijd aan besteden. Ja ik vind Italiaans een mooie taal. Dus zou ik het best willen spreken.

Nadat we gegeten hebben is het alweer 9:00 uur. Papa, britt en ik lopen naar het zwembad op bedjes te bemachtigen en mama en chris lopen naar het animatie team. Er is altijd knutselen in de ochtend. Aangezien Luca en Jesse er nog niet zijn besluit ik om samen met britt naar het speeltuintje te gaan naar de grote schommel. We gaan beide aan een kant staan en bewegen op en neer zodat de schommel in beweging komt. Als die eenmaal op gang is gaan we er lekker inliggen en wachten tot die stopt. "Vanavond gingen we toch lopend naar het dorpje onder ons" vraag ik britt. "Ja, papa had daar ergens gereserveerd en dan daarna een ijsje eten" zegt britt. "Ja maar we een ijsje bij die ene salon, ze zijn daar zo lekker" zeg ik. Zo praten Britt en ik nog over een aantal dingen. "Zullen we even tafeltennissen" vraagt britt. "Is goed!" Antwoord ik. Eerst lopen we langs pap om de badjes en een pingpong balletje te pakken. De tafeltennis tafels zijn beide nog vrij, dus hebben we geluk. Na een tijdje word ook dit saai dus besluiten we maar bij pap te gaan zonne.

Pov Eva
Chris is lekker aan het knutselten, het ziet er leuk uit. Ze mogen allemaal een schilderijtje maken en chris heeft gekozen om een leeuw te schilderen. Als die af is lopen we eerst langs ons huisje om hem neer te leggen, daarna lopen we door naar het zwembad waar ik mijn andere schatjes allemaal zie liggen. Ik ga op heb bedje tussen wolfs en britt in liggen. Jake ligt aan de andere kant van britt. Chris wil ook wel even liggen dus die komt even bij mij erbij, past makkelijk.

Problems (flikken maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu