فأنا لا أملك في الدنيا إلا عينيكِ وأحزاني❤❤
كان يقف بصدمه وهو ينظر الى اثر الطبيب الذي غادر منذ لحظات لا يصادق ما استمعت اليه اذانه هل حقا سيصبح ابا تحدث ودمعه خائنه عرفت طريقها على خده: يعني انا هصير اب.
بعد لحظات وجد الممرضين يجرون سرير قدر يتجهون بها الى غرفه عاديه بعدما طمانهم الطبيب انها بخير تقدم نحوها ليقبل جبينها وهو ينظر الى وجهها الذي يظهر عليه التعب ثم قال: اوعدك ان بعد ما تطلعي من هنا كل شيء هيتغير.
جر الممرضين السرير بينما اخرج زياد هاتفه ليتصل على شخص ما ليأتيه الرد بعد دقائق: عايز شوفك حالا.
.... في ايه انا برا البلد.
زياد بغيظ: تمام اول ما تنزلي كلميني.. ثم اكمل بسخرية: اه صح انا تعرضت لمحاولة اغتيال شكل المنظمة عاوزة تخلص مني.
..... اييه ايمت حصل الموضوع ده.
زياد: اليوم.
..... انت كويس صح.
زياد: الحمدلله في شخص ضحى بحياته عشاني قال كلماته الأخيرة ببعض الحزن.
.... باستغراب: هو يلي سمعتو صح في حد خاطر بحياته عشان ينقذ حياة الجبل و يا ترى مين ده.
زياد: مرااتي.
.... ثوااني بس؟ مراتك انت تجوزت.
زياد: اممم اتجوزت و مش عايز اسئلة كثير لما تنزلي البلد هنتقابل و هحكيلك كل شيء.
.... تمام يا زياد بتمنى السلامة للمدام.
زياد: يلا ديري بالك عحالك اول ما تنزلي كلميني.
... اوك باي باي.
انهى زياد مكالمته مع المجهول ليجد رئيس حرسه يتقدم منه و هتف بإحترام: زياد بيه امانك بالمخزن.
نظر له زياد ثواني و نزل بقبضته على وجهه قائلا: ده لأنك معرفتش تأدي واجبك و تعمل شغلك انت عارف لو كنت انا يلي تصاوبت عادي بس اهل بيتي اياك يا ياسر تتهاون و تقصر بشغلك.
ياسر بأسف: انا اسف يا باشا من حقك تتعصب مش هتتكرر ثاني وعد.
زياد: روح على شغلك.
ياسر: امرك يا باشا.
*********************************************
نوريسين تعالي على مكتبي. تفوه بها سليم عبر هاتف المكتي الخاص بنور.
نوريسين: حاضر مستر سليم.
توجهت الى مكتب سليم استأذت ثم دلفت للداخل و تحدثت باحترام.
نور: اتفضل مستر سليم.
سليم: اقعدي يا نورسين.
جلست نورسين و قالت: خير حضرتك فيه حاجة.
سليم: اه يا نورسين بصراحة انا عايز اخذ رايك في حاجة لأني بوثق فيكي اوي فممكن تساعديني.
نورسين ببتسامة ظهرت على وجههها حين استمعت الى كلماته: طبعا مستر سليم تفضل.
سليم بخبث اخرج علبة قطيفة من جيبه قائلا: بصراحة انا بحب بنت و عايز اتقدملها و حابب اخذ رايك بالخاتم و عايز تساعديني اجهز مكان حلو اتقدملها فيه.
تدريجيا انمحت تلك الإبتسامة من على وجهها دمعة خائنة تمردت لتمسحها بسرعة لكن بطلنا قد لاحظها ليبتسم بخبث على نجاح مخططه و تكلم: فيكي حاجة.
نوريسين ببتسامة مصطنعة: هاا لا مفيش ممكن شوف الخاتم.
سليم: ايوه يا ستي خودي.
امسكت نور العلبة بيد مرتجفة و فتحتها ليظهر داخلها خاتم 💍الماسي به حجر ازرق سااحر نظرت له بإعجاب و ما لبثت حتى قالت: واو بجد حلوو خرافي.
سليم بابتسامة صافية: بجد حلوو شكرا اوي يا نورسين.
نظرت له نورسين ببتسامة حزينة ثم تحدثت: ان شاء الله تتهنو مستر سليم ممكن اروح قبل موعدي اليوم؟
سليم بخبث: ليه في حاجة.
نورسين: حاسه اني تعبانة اوي.
سليم: اوك مفيش مشكلة.
نورسين: اه صح عاوزة دعوة فرحك.
سليم بخبث: طبعا طبعا انتي هتكوني الضيفة الرئيسية و المميزة بالحفلة.
رمقته بقهر ثم غادرت المكتب بقلب مكسور بينما ذالك الخبيث ظل يبتسم بخبث و ملامح التسلية ترسم على وجهه.
أنت تقرأ
كسرت قيود الجبل(متوقفة)
Mistério / Suspense"بينما كان يحاول جاهدًا أن يقاوم سيل المشاعر المتدفقة في قلبه، كان الحب يتسلل إلى أعماق روحه كنسيم رقيق في ليلة هادئة، ليجعل من كل محاولة للهروب مجرد وهم، ويؤكد له أن القلب لا يعرف إلا لغة واحدة، هي لغة الحب التي تسيطر على كل شيء."