"Aku tak suka kau..kau hodoh..muka macam katak nak mati dekat parit tu..."~Arron Nandra menunjukkan kearah parit yang berbau busuk dan dipenuhi sampah dan terdapat seekor bangkai katak.
Heyra hanya mampu menangis sahaja.Hujung baju di capai lalu ari mata di lap perlahan.Dirinya sungguh menyesal kerana mendengar kata-kata kawan nya.Langkah kaki nya berjalan perlahan masuk ke kelas.
Heyra hanya menundukkan pandangan sahaja disaat rakan sekelasnya ketawa akan dirinya.Dia sedar dia tidak cantik,berkulit sawo matang dan banyak jerawat.Hatinya sungguh sakit disaat dirinya dihina dan dibuli.
"Kau kenapa Heyra?"Fizha mendekat dan bertanya kepadanya.
"Arron reject aku...dia hina aku"Heyra menangis teresak-esak
Fizha memeluk tubuh sahabatnya dan menepuk belakangnya perlahan-lahan.Fizha cuba memujuk sahabatnya dengan perbagai cara.Namun setiap caranya itu pasti tidak dapat membuat Heyra tertawa.
Arron datang terus menepuk meja dan meletakkan beberapa helai tisu.Namun tisu itu dibiarkan terbang di bawa angin sahaja.Fizha merasakan tubuhnya panas melihat muka Arron .
"Fizha ..i nak pindah sekolah"~Heyra Neyra
"What?"~Fizha
***
"Hello...umi...ada apa call Heyra ni?"~Heyra Neyra
"Heyra...Fizha dah meninggal"~Puan Suzy
"Umi...tak lawak umi..."~Heyra Neyra
"Betul...Heyra...Fizha meninggal bunuh diri dan Fizha disahkan dirogol oleh ayah tirinya"~Heyra Neyra
Seluncur laju air mata membasahi pipinya.Tubuhnya menjadi lemah menyebabkan dirinya terduduk di atas kerusi.Sahabat yang di sayangi telah pergi meninggalkan dirinya selama-lamanya dalam hidupnya.
Panggilan ditamatkan.Heyra Neyra hanya menangis sahaja dan segala kenangan masih terukir indah di dalam ingatannya.Air mata diusap kasar dengan ibu jari disaat warden asrama mendekatinya.
"You menangis?"Warden asrama itu bertanya kepadanya dan Heyra hanya Warden asrama itu menghulurkan gula-gula kepadanya.Heyra menyambut dengan senyuman.
***
"Biarlah aku hanyut di buai mimpi indah,aku bahagia di dalam mimpi itu.Namun disaat aku bangun semuanya berubah."~Heyra Neyra
"HEYRA NEYRA"~Arron Nandra
"Kau bunuh anak aku,aku kembali untuk membalasnya,HUTANG NYAWA HARUS DIBAYAR"
~Heyra Neyra"Maafkan aku Heyra Neyra"
~Arron NandraBagaimana kisah mereka?Biarlah ianya tetulis disini.Mampukah Heyra Neyra bertahan?Segalanya akan diketahui nanti.
YOU ARE READING
Heyra Neyra
Teen FictionHeyra Neyra telah menyukai seorang lelaki yang bernama Arron Nandra Namun cintanya di tolak oleh lelaki itu. Bertahun-tahun berlalu kini umur Heyra Neyra sudah berusia 24 tahun dan begitu juga dengan lelaki yang dikejarnya dari dulu. "Heyra...ibu na...