chapter 4

5 2 0
                                    

"HANTU!!"

Jeritan milik Heyra di ruangan dapur itu telah mengejutkan semua orang di dalam rumah itu.Amira meraba-mera di sisinya memastikan suaminya ada di sisinya.Amira memicit dahinya dan tertawa.

Dia tahu sahabatnya Heyra menjerit melihat suaminya yang dikira sudah meninggal kini berdiri di depannya.Amira bingkas bangun dan berjalan menuju pintu.

Langkah kakinya menuruni tangga dan berjalan ke dapur.Amira ketawa terbahak-bahak dan menekan perutnya kerana sakit akibat melihat muka sahabatnya itu pucat dalam ketakutan.

"Abang sudahlah tu buat Heyra takut"

Aiden dan Amira hanya ketawa melihat ke arah heyra.wajah Heyra menunjukkan reaksi pelik.

"Abang?... Amira kau nampak dia?"

"Ya Heyra Neyra ku...aku nampak lah laki aku ni"

"Tapi bukan kah...ehhh aku tak fahamlah"

"Okey,cerita dia macam ni...masa kejadian masa tu..bukan aku yang kena langgar tapi seorang lelaki yang sama saiz badan dengan aku.Paling aku juga tak sangka darah kami sama.Dan ketika itu seorang lelaki yang berbadan tegap dan kacak menyelamatkan aku...nama di Arron Nandra"

"ARRON NANDRA!!"

Serentak Heyra dan Amira menyebut nama itu.Heyra terus mendekat dan mencengkam kolar baju milik Aiden.

"Mana Arron Nandra sekarang!"

Arron terkejut melihat Perempuan yang di depannya tadi ayu dan sopan santun kini menjadi marah dan penuh dengan dendam serta kebencian di dalam mata milik Heyra.

"Aku tak tahu"

"Aku kata cakap mana lelaki sial itu berada sekarang!"

"Bagaimana kau kenal Arron"

"Itu tak penting sekarang ni cakap!"

Cengkam tangan di kolar baju milik Aiden semakin kuat.Aiden menelan ludahnya kerana takut akan wajah bengis Heyra.Amiraendekat dan perlahan-lahan melepaskan tangan milik Heyra di kolar baju suaminya.

"Heyra..sabar...kita tanya Aiden dengan baik-baik..kalau Aiden tipu kita...kita tahu apa nak buat"

Sekilas tatapan tajam diberikan Aiden.Aiden menelan ludahnya lagi.Dia tidak tahu sejak bila Amira dan Heyra menjadi seram di mananya.Mungkin sejak dia meninggalkan Amira setahun yang lalu.

"Abang...cuba jujur..dimana Arron sekarang ni"

Amira menatap suaminya dengan tatapan tajam.Kecil besar kecil besar diri Aiden di mata nya.Suara milik Heyra melintang tinggi menyebabkan suaranya bergema di dalam rumah itu.

"MANA ARRON NANDRA!!"

Aiden cuba menukar topik bualan mereka.Mata milik Aiden terbeliak disaat dua hujung pistol di tangan Isterinya Amira dan Heyra menghala tepat di bahagian kepalanya.

"Kau nak cakap ke ...atau nak......"

"MATI!!"

"Okey aku cakap...Arron sekarang berada di Eropah.Dia sekarang dengan seorang perempuan bule bernama Syamimi.Saya tak pasti nama perempuan itu Syamimi tapi orang panggil di dengan nama itu"

Suara milik Aiden bergetar hebat memberitahu perkara tersebut kepada Heyra dan Amira.Heyra hanya tersenyum sinis.Kedua-dua pistol yang berada tepat di hadapan dahinya tadi diturunkan.

"Ingat Aiden kalau kau tipu aku dan Amira kau akan tahu siapa Heyra dan Amira.Dan identiti kau.Kalau kau Aiden bagus tapi kau bukan Aiden suami Amira maka cepat-cepat lah kau lari dari kami berdua"

Heyra NeyraWhere stories live. Discover now