Hoofdstuk 2 'Één telefoontje'

70 4 1
                                    

POV onbekend meisje:

Waar ben ik? Ik heb werkelijk geen idee wat er is gebeurd, behalve sommige kleine dingen, van die vage details. Ik weet nog precies de woorden die Noëlle naar mij schreeuwde. Ik besef nu pas wat ze ermee bedoelt, ze wilt mij vergeten, vergeten uit haar gedachten en niet meer met mij omgaan. Maar waarom? Hier kan ik maar geen antwoord op vinden... Ik besef nu pas dat ik nog steeds met mijn ogen dicht lig. Ik probeer wat ik kan, maar er gebeurt niks. Waarom krijg ik mijn ogen niet open? Ik probeer mijn handen langzaam te bewegen, om te kunnen ontdekken waar ik ben. Ik voel een zacht bed en langzamerhand begin ik dingen te horen. Piepjes? Zachte piepjes... Plotseling besef ik het, natuurlijk, ik lig in het ziekenhuis... Ineens zie ik, nog steeds met mijn ogen gesloten, vage gebeurtenissen in mijn hoofd voorbij flitsen als foto's. Beetje bij beetje herinner ik me weer dingen. Één iets blijft echter in mijn hoofd ronddwalen... Wie was die jongen die mij weer bij kennis probeerde te krijgen? Ik probeer goed te luisteren, ik hoor iemand praten, een jongen? Tegen wie praat hij? Waar heeft hij het over? Een feest? Ik probeer me nog meer in te spannen, maar zonder dat ik het merk en er erg in heb val ik weer in slaap...

POV Kaj:

Nou, bravo Kaj! Hier zit je dan, naast een meisje die je helemaal niet kent, terwijl je vrienden zich klaarmaken voor het feest van vanavond... Aan de andere kant ben ik stiekem wel trots op mezelf dat ik dit meisje heb gered... Ik zag duidelijk welke personen dit meisje sloegen. Demi, mijn ex, mijn verschrikkelijke ex. Mijn ex die vreemd ging met mijn beste vriend Dioni. Mijn ex die Dioni ook bedroog. Mijn ex samen met haar 'hulpje' Simone... Er was daarnaast nog een meisje bij, haar ken ik niet, maar ze leek wel heel erg geobsedeerd te zijn door Demi. Ik snap niet wat Demi van dit meisje moest hebben...? Ik zag hoe bang ze was, ik kon haar gewoon niet laten liggen op de koude vloer van het perron. Ik schrik op van mijn ringtone; 2 gemiste oproepen van Dioni... Snel bel ik hem terug en meteen krijg ik al gehoor. "Bro! Waar zit je!? Iedereen is hier al, we wachten echt niet meer lang op je!" hoor ik Dioni lichtelijk geïrriteerd zeggen. Versuft en verbaasd, omdat ik nog steeds niet helemaal besef en snap dat mijn ex deze meid zo erg heeft mishandeld... probeer ik Dioni duidelijk te maken dat ik in het ziekenhuis ben, en waarom. Ik heb nog mijn twijfels of ik het wel duidelijk heb overgebracht, aangezien ik het meisje niet wakker wil maken. Langzaam klik ik het gesprek voorzichtig weg en besef ik dat Dioni nog helemaal niks terug heeft gezegd... Terwijl ik nadenk over wat ik moet doen zie ik een dokter zelfverzekerd de kamer binnen lopen. "Hallo jongeman, heel erg bedankt..... ... " de dokter ratelt maar door, maar wat er nog meer tegen mij wordt vertelt dringt echter niet goed tot mij door. In mijn hoofd zweven momenteel te veel vragen. "Haar moeder is onderweg.... U mag gaan ...." Terwijl de dokter verder gaat denk ik verder na en twijfel ik. Dit meisje, ik ken haar niet, maar ik heb medelijden met haar, moet ik mijn nummer achterlaten? Ze is harstikke mooi, waarom, waarom zou Demi haar dit aan hebben gedaan? Ik wil antwoorden! Maar deze krijg ik niet.... Uiteindelijk verlaat ik zonder iets te zeggen het ziekenhuis, op naar Dioni's huis...

*Ondertussen bij Dioni thuis*

POV Dioni:

Nee, alsjeblieft, laat het niet zo zijn. Demi, Demi, Demi. Haar naam dwarrelt door mijn hoofd terwijl Kaj zijn verhaal vertelt via de telefoon. Ik ken Demi, maar al te goed, helaas.... Als zij iemand pijn doet, heeft ze vaak een plan, een plan dat ze maar al te graag wilt uitvoeren. Ik voel een nare spanning door mijn lichaam terwijl Kaj zijn verhaal vertelt. Hij weet niet dat mijn telefoon op luidspreker staat en iedereen, Samuel, Marleen, Jai, Lisa, Cassius, Floor en Diana mee kunnen luisteren. Plotseling laat Kaj de naam 'Demi' vallen. Onmiddellijk kijk in naar Diana, we hebben pas 3 weken een relatie en het duurde lang voordat ik haar volledige vertrouwen had. Zij weet over mijn slechte verleden en over Demi... Ik scan haar gezicht en zie meteen haar bezorgde blik.. Ook aan Samuel zie ik dat hij bezorgd raakt. Ik ben vroeger namelijk heel verkeerd geweest, ik weet dit en na enige tijd erkende ik mijn problemen ook maar gewoon. Ik heb aan mezelf gewerkt en daarom wil ik niks meer met mijn exen of mijn deal contacten te maken hebben. Maar nu, ineens, heeft Kaj Demi een meisje zien mishandelen... Zou dit iets met mij te maken hebben? Maar waarom? "Rustig Dioni, het heeft vast niks met jou te maken! Dat onbekende meisje kent jou niet en jij haar ook niet, daarom heeft Demi helemaal geen reden om haar pijn te doen zodat jij je aangevallen voelt." hoor ik Diana zeggen. Ze heeft gelijk, ik bedoel ik ken dat meisje niet, zij heeft niks met mij te maken? Ondanks dat dit klopt heb ik nog steeds een naar gevoel hierover.

POV Diana:

Plotseling heerst er een kille stilte door de hele woonkamer, iedereen luistert aandachtig naar Kaj. Zodra Kaj 'Demi' zegt zie ik meteen dat Dioni verschrikt naar mijn ogen zoekt. Ik kijk hem aan en probeer hem gerust te stellen door hem te vertellen dat het vast niks met hem te maken heeft. Dat onbekende meisje kent ons namelijk helemaal niet, mij niet, Kaj niet en Dioni al helemaal niet. Ik kijk voor me uit, ik begin weer te twijfelen. Was het wel een goede keuze die ik heb gemaakt? Kan Dioni niet gevaarlijk voor mij zijn, althans, zijn oude contacten dan..?

POV Samuel:

NEE, NIET TE GELOVEN DIT! Ik help andere mensen zo graag en ik was ontzettend blij dat het mij was gelukt om Dioni het goede pad op te krijgen. Het kostte niet alleen hem, maar ook mij ontzettend veel energie. Eindelijk heb ik mezelf de laatste tijd een beetje kunnen opladen, mijn energie was letterlijk op. MAAR NU, nu komt ineens die Demi weer tevoorschijn... Ik hoop dat dit niks met Dioni te maken heeft... Als ik besluit om deze gedachten precies te vertellen aan de rest begint ineens iedereen door elkaar te praten. Marleen, Diana, Dioni, Cassius, iedereen behalve Floor, die meid is altijd zo stil, soms iets te stil, waardoor het net lijkt of ze iets te verbergen heeft.. En Jai en Lisa, maar die twee hebben altijd alleen maar oog voor elkaar, daar valt ookal niet mee te praten. Waarom is Shanna er niet...

POV Marleen:

Net als een grote golf die breekt aan het strand begint iedereen ineens door elkaar heen te stormen, te praten over Dioni en Demi. Ik zie meteen aan Samuel dat hij zich niet fijn voelt. Hij was zo blij dat Dioni niet meer aan Demi dacht. Op dit soort momenten zal Samuel altijd met Shanna gaan praten, 'beste vrienden' noemen zij het. Nou, ik betwijfel het. Ik weet dat het nooit goed is om jaloers te zijn in een relatie, maar ik kan er gewoon niet tegen dat Samuel wel altijd goed met Shanna kan praten en nooit met mij! Gelukkig is Shanna er nu niet bij... Ik moet er voor zorgen dat ze over dit incident niet te weten komt, bedenk ik me. Ik kijk een beetje versuft voor me uit en voor dat ik het weet zie ik Samuel alweer whatsappen, te laat... "Shanna is aan het typen...."

POV Floor:

Stil, geruisloos kijk ik de kamer rond. Ik probeer iedereen te bekijken, kwa lichaamshouding en hun gedrag. Ik praat nooit veel dat weet ik. Cassius leunt tegen mij aan en langzaam probeer ik een slok cola te nemen... Soms snap ik niet waarom ik eigenlijk met deze vrienden uitga. Oke Cassius is mijn vriend, maar met die andere jongens en meiden heb ik totaal geen klik. In deze groep is het altijd drama, nee ik ben meer van de rust. Links zie ik Lisa en Jai zitten. Fijn, denk ik bij mezelf, ik ben niet de enige die niet mee discussieert. Lisa en Jai, Jai en Lisa. Hoe je het ook went of keert, die twee zijn stapelgek met elkaar, en ook op elkaar. Zo'n lief stel, alleen hebben ze daarom nooit echt oog voor hun vrienden, zoals nu met Dioni. Ik grinnik, waarschijnlijk iets te hard, want ik zie meteen Samuel verbaasd naar mij kijken. Op sommige momenten krijg ik het idee dat Samuel mij niet vertrouwd... Voordat ik het uit kan leggen word ik verstoord door de bel.

*Ding Dong*

"Hey Kaj!" hoor ik Dioni zeggen...

De vrienden weten niet wie het onbekende meisje is, zal ze ook onbekend blijven? En waarom heeft Demi dat meisje pijn gedaan, heeft het iets met Dioni te maken?  Wil Demi wraak nemen op Dioni? Maar Dioni kent dat meisje toch helemaal niet? Dit zijn vragen die de vriendengroep, maar ook waarschijnlijk jullie bezighouden. Voor meer duidelijkheid zullen jullie toch hoofdstuk 3 moeten lezen die ik binnenkort zal publiceren ;).

Het onbekende meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu