Mijały kolejne tygodnie, a Ava, wraz z rodziną i zespołem fundacji, zbliżała się do realizacji kolejnego dużego etapu projektu – konferencji, która miała odbyć się w Barcelonie. Choć Ava była już przyzwyczajona do intensywnego trybu życia, tym razem czuła, jak ważna jest ta chwila. To wydarzenie miało stać się punktem zwrotnym nie tylko dla fundacji, ale także dla niej osobiście. Podróż do Hiszpanii była również symboliczną podróżą w kierunku nowego rozdziału jej życia.
Wraz z Lucasem, który stał się niezastąpionym współpracownikiem, przyjaciółmi z fundacji i wolontariuszami, którzy wspierali ich w organizacji, Ava przygotowywała się na jeden z najważniejszych dni w swojej karierze. Wszyscy czuli, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na ich barkach. Wspaniała konferencja mogła zmienić przyszłość fundacji, ale również przyszłość osób niesłyszących na całym świecie.
– Pamiętasz, jak zaczynaliśmy? – powiedział Lucas, siedząc obok siostry, gdy spędzali wieczór przed wyjazdem. – Wszystko wydawało się takie nierealne, a teraz... Właśnie za chwilę wylądujemy w Barcelonie, gotowi do działania.
Ava spojrzała na niego z uśmiechem, choć w jej oczach dało się dostrzec pewną nutę niepokoju.
– Tak, pamiętam. Z każdą chwilą czuję, jakby to, co robimy, stawało się coraz bardziej rzeczywiste. To nie tylko nasze marzenie. To marzenie tysięcy dzieci, które jeszcze nie mają dostępu do edukacji, nie rozumieją, że mogą mieć głos, a przede wszystkim... nie wiedzą, że mogą liczyć na wsparcie.
Po długiej chwili milczenia, Ava dodała:
– I to my musimy im to pokazać. Tak jak mnie kiedyś nauczyliście, że wszystko jest możliwe, jeśli tylko się tego naprawdę chce.
Lucas uśmiechnął się, a potem po chwili zastanowienia zapytał:
– A co jeśli to nie wypali? Co jeśli nie uda się zmienić rzeczywistości, której nie możemy kontrolować? Co wtedy?
Ava spojrzała na niego z pewnością, która do tej pory była jej nieznana.
– To nie jest kwestia tego, czy się uda. To kwestia tego, czy będziemy w stanie postawić pierwszy krok. A ten krok, my już postawiliśmy. Niezależnie od tego, co będzie, już zrobiliśmy więcej niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Ale nie zamierzamy się poddać. Nie teraz.
Te słowa miały w sobie taką moc, że Lucas poczuł, jakby znowu zobaczył swoją siostrę – silną, pełną pasji osobę, która nie zatrzyma się przed żadnym wyzwaniem. Działała z przekonaniem i otwartym sercem. Dla niej nie było rzeczy niemożliwych, a najważniejsze było to, co mogła dać innym. I właśnie to była jej największa siła.
Po przylocie do Barcelony czekały na nich liczne spotkania, przygotowania i zaplanowane prelekcje. Mimo że byli bardzo zmęczeni po długiej podróży, Ava i Lucas natychmiast zabrali się do pracy. Hala konferencyjna, w której miała się odbyć konferencja, była wypełniona emocjami – delegacje z różnych krajów, eksperci, a także przedstawiciele mediów, którzy mieli relacjonować to wydarzenie na całym świecie.
Ava czuła, jak rośnie jej napięcie, ale z drugiej strony – jak każda chwila spędzona w tym miejscu utwierdza ją w przekonaniu, że to wszystko ma sens. Widziała uśmiech ludzi, którzy przyjechali z różnych stron świata, by wymieniać doświadczenia, a także pracować na rzecz zmiany w życiu dzieci niesłyszących.
Na jednym z pierwszych paneli Ava mówiła o swojej fundacji, o tym, jak jej działalność zaczęła nabierać realnych kształtów, i o tym, jak ważne było to, by stworzyć globalną sieć wsparcia dla dzieci niesłyszących. Z każdą minutą czuła, że to, co robi, nie jest już tylko jej osobistą misją, ale czymś, co angażuje wszystkich. To, co kiedyś było małą inicjatywą, teraz rosło w siłę, łącząc ludzi, którzy rozumieli potrzebę wsparcia, komunikacji i integracji.
CZYTASZ
Kiedy Cisza Mówi Więcej
Teen Fictionto poruszająca opowieść o miłości, adopcji i sile komunikacji. Główna bohaterka, Ava, niesłysząca dziewczynka, trafia do nowej rodziny, która staje przed wyzwaniem zrozumienia jej świata. Lucas, jej nowy brat, początkowo niechętny zmianie w swoim ży...