Po powrocie do domu, Ava i Lucas nie mieli czasu na odpoczynek. Wkrótce po konferencji, ich projekt nabrał tempa. Fundacja zaczęła zyskiwać uznanie na arenie międzynarodowej, a kolejne organizacje wyrażały chęć współpracy. Ava była pełna energii, ale wciąż miała w głowie wizję, jak można poprawić życie dzieci niesłyszących na całym świecie.
– Musimy działać na szerszą skalę – mówiła do Lucasa, przeglądając dokumenty związane z planowaniem nowych inicjatyw. – Stworzyć programy edukacyjne nie tylko w szkołach, ale także w domach dziecka, w rodzinach zastępczych, wszędzie tam, gdzie dzieci niesłyszące mogą czuć się odrzucone lub niewidoczne.
Lucas siedział obok niej, analizując raporty, które przyszły z różnych części świata. Mimo zmęczenia, czuł, jak ogromny wpływ mają na niego ich wspólne działania.
– Wiesz, Ava, kiedy zaczynaliśmy, nie wyobrażałem sobie, że dotrzemy aż tak daleko. Wszystko zaczyna mieć sens. Ludzie naprawdę zaczynają dostrzegać, jak ważne są te zmiany.
Ava spojrzała na niego i uśmiechnęła się. Wiedziała, że Lucas nie tylko ją wspierał, ale również stawał się integralną częścią całego przedsięwzięcia. Był nie tylko jej bratem, ale także kimś, kto rozumiał jej pasję i pragnienie zmiany.
– Jesteś częścią tego wszystkiego, wiesz? Bez ciebie nic by się nie udało – powiedziała Ava z wdzięcznością. – To, co robimy, to nasza wspólna misja. I wierzę, że razem będziemy w stanie przełamać kolejne bariery.
Następne tygodnie były pełne intensywnej pracy. Zespół fundacji pracował nad tworzeniem nowych projektów edukacyjnych, które miały trafić do rodzin, instytucji edukacyjnych oraz organizacji non-profit na całym świecie. Ava i Lucas spędzali długie godziny na rozmowach z rządami różnych krajów, aby zapewnić, że ich projekty będą miały odpowiednie finansowanie oraz wsparcie. Każdy dzień przybliżał ich do realizacji wymarzonego celu – globalnej zmiany w postrzeganiu osób niesłyszących.
Pewnego wieczoru, podczas spotkania z jednym z nowych partnerów w Paryżu, Ava usłyszała coś, co na długo pozostanie w jej pamięci. Była to rozmowa z przedstawicielem międzynarodowej organizacji wspierającej dzieci z niepełnosprawnościami, który powiedział:
– Dziękujemy wam za to, co robicie. Ale najważniejsze w tym wszystkim jest, że zmieniacie sposób myślenia o niesłyszących dzieciach. Nie traktujecie ich jako osoby, które muszą być naprawione. Traktujecie je jako pełnoprawne jednostki, które mają prawo do edukacji, do bycia wysłuchanymi, do tego, by być częścią społeczeństwa.
Te słowa sprawiły, że Ava poczuła, jak serce jej bije mocniej. Wiedziała, że jej celem jest nie tylko stworzenie fundacji i projektów edukacyjnych, ale także zmiana sposobu myślenia o osobach z niepełnosprawnościami, o ich prawach i możliwościach.
– Dziękujemy za wasze wsparcie – odpowiedziała Ava, a w jej głosie brzmiała prawdziwa determinacja. – Ale to dopiero początek. I będziemy dążyć do tego, by każda osoba niesłysząca miała takie same szanse, jak każdy inny.
Po powrocie do domu, Ava zaczęła pisać listy do kolejnych potencjalnych partnerów, instytucji, które mogłyby pomóc w realizacji jej wizji. Wiedziała, że najtrudniejszym zadaniem będzie stworzenie systemu, który będzie funkcjonował na całym świecie. Wiedziała, że trzeba będzie zmieniać mentalność ludzi, uczyć ich szacunku do innych, ale też dawać im narzędzia, by mogli w pełni wspierać dzieci z niepełnosprawnościami.
Jednak z każdym dniem, z każdym nowym projektem, Ava czuła, jak jej praca nabiera sensu. To, co kiedyś było tylko marzeniem, teraz stawało się rzeczywistością. Wraz z Lucasem, z zespołem i z pomocą ich międzynarodowych partnerów, Ava wiedziała, że ich misja ma szansę odmienić życie wielu dzieci.
CZYTASZ
Kiedy Cisza Mówi Więcej
Teen Fictionto poruszająca opowieść o miłości, adopcji i sile komunikacji. Główna bohaterka, Ava, niesłysząca dziewczynka, trafia do nowej rodziny, która staje przed wyzwaniem zrozumienia jej świata. Lucas, jej nowy brat, początkowo niechętny zmianie w swoim ży...