Grabe ang first 2 dyas nako aning skwelahana. After sa death ni miss Nurse graben na akong pagduda. Nasayod ko nga dili gyud to hinungdan sa kamatayon ni mam. Dako akong pagtuo nga isa si mam sa nakadungog sa flute.
3rd day (After sa break sa practice ang uban bata nanggawas kay niadtog canteen bisag naay ipahatag nga mga snacks ang curriculum. Naglingkod ko sa table sa luyo. Napatan-aw ko sa samin, nakita napud nako ang reflection ni Elce. Gitan-aw nako usab ug para mabal-an nako kung siya o dili, gitan-aw nako ang bata sa kilid sa cabinet pero si Lindsay ang naglingkod. Apan pag tan-awon nakog balik sa samin, si Elce ako makita. Iya gipatungan ang ulo ni Lindsay. Nitutok siya sa ako pero wala na nagngisi, nisipat nga murag naay kalagot. Taod2 nitindog si Lindsay ug niduol sa ako.
“Sir, naa kay tambal sa labad sa ulo? Bug-at kaayo ako paminaw?”
Didto nako na realize ang gibuhat ni Elce.
“Naa ko diri gang, pero kaon sa ha kay para dili maghapdos imo tiyan.”
Human ug tunol sa mefenamic acid, nibalik si Lindsay sa iya bangko. Taod-taod niduol si Maricar ang usa ka estudyante nga ganina rapud diay nagtan-aw tan-aw sa ako.
“Nakita pud nimo sir?”
“Si?”
“Yes Sir.”
Mangutana pa tana ko kaso nanulod na ang mga bata. Nisulod sab ang na assign magdistribute sa snacks. Sa pagpanghatag natingala ko ngano nanobra ug isa ka bahin.
“Langga sobra lagi ni?”
“Sir tama man ako ihap, di ba 43 mo, apil tong nakablack tanan?”
Niaction kog kabalaka sa giingon niya.
“Gang ok na, basin nigawas lang ang isa ako na hatag ani.”
Taod2 naay sigeg syagit sa CR naghilak. Si Lindsay, gilock-an sa gawas. Gidali-dali namo siya ug adto didto. Di namo ma open kay ang susi naa sa sulod. So imposible nga naay maka lock sa iya. Pero sa amo nakita na lock pag-ayo ang kandado. Grabeng hinilak ni Lindsay kay di niya makita ang susi pero pag open niya sa laton sa sulod sa CR, nakalubog ang susi sa sulod niini. Iya gikuha ug giitsa sa gawas sa bintana.
“Sir, wala gyud ko nagprank-prank. Nianhi kog CR kay musuka pero tong mugawas nako lock na unya Nawala ang susi.”
“Nakuratan sab ko sa imo friend ngano nag-itom itom sag kag attire mura kag si. . .”
“Shhhh! Dili na lagi maghisgot ana.” Badlong nako sa nisabat nga estudyante.”Gi settle namo to nga kuntahay pagmabal-an nako ang nagbuhat ato, ako ipatawag ang ginikan. Pero sa akong huna-huna di na nako pa kinahanglan hibal-on. Ang kinahanglan nako mahibal-an unsaon ni pagsulbad.
HAPON ting-uli na
Naghilak si Janice kay Nawala iya sapatos, gi try namog check sa CCTV pero wala may bakas sa naghilabot. Ingon niya naa sa ilalom sa iya table ang iya sapatos pero sa gisubay namo ang cctv walay niduol lain sa iya table pero nganong nawala.
Ako na lang siyang gipahulam ug inside slippers para makauli na ug ni promise nga pangitaon iya sapatos.Alas 4:35 na pero wala gihapon nako makita ang iya sapatos, gipauli na nako ang duha niya ka classmates kay dapat wala nay mangit-ngitan. Nagdali-dali nakog hipos kay dapat dili nako mangit-ngitan kay nagkamingaw na ang palibot. Taod2 nakadungog kog laguros sa ako hunos. Pagduol nako, nagbungkag ang sulod sa akong hunos. Taod2 sab, namatikdan nako nga naay nidagan sa ako luyo nga nibangga sa bangko. Pagkatumba sa bangko nakita nako ang sapatos ni Janice ngagiipit sa ilalom ani. Gusto nako mabal-an kinsa ang nidagan sa sulod kaso napalong na nako ang cctv.
Pila ka minuto ang nilbay samtang gi-arrange nako ang bangko samtang nakatalikod ko sa door., nadunggan nako nga hinay-hinay ni open ang purtahan.Paglingi nako hasta nakong kurata, si mam in-charge sa clinic nga nagtabang sa ako ang nag-atong diay sa akoa sa gawas.
“Ay mam kulbaa nako uy, ikaw man diay na.”
“Sorry sir nakuratan ka. Naa tana koy ihatag sa imo ba, Katoliko ba ka sir?”
“Yes mam, unsa na mam?”
“Rosaryohan ug chaplet ni sir, basaha ni always. Ako nagtuo ko kung unsa man imo na experience ron ug dili na lalim.”
“Mam salamat kay naa pa diay nituo sa ako.”
“Way sapayan sir.”
Taod2 naay nilagubo sa taas. Nagnilingiay mi duha.
“Sa second floor to.” Ana ni ma’am
“Kadali lang mam ako to sakaon, ako sa ni itago ang sapatos ni Janice.
Wala ko kabantay nisaka na diay si mam sa taas. Almost 5 nato mingaw na ang building kay nanguli na ang mga bata. Kadtong nasecure na nako ug hipos ang sapatos sa ako estudyante, nakadungog kogbsyagit ni mam dayon lagubo ubos sa hagdanan. Dali-dali ko nigawas ug nakita si ma’am. Naghilak sa kasakit kay natapilok ug nahagbong sa hagdanan kay nidagan.
Ana siya.
“Sir manguli na ta, di na ni maayo nga magdugay diri.”“Ngano man mam?”
“Nisaka ko sa taas kay I check ang naglagubo, ikaw akong kauban, ana ka didto dapit ang naglagubo tungod sa may mansanitas. Pero kadtong nagkamingaw na ug naa ta sa tungod, nilingi ka sa ako ug nangngisi.”
“Ako? Pero naa paman ko sa ubos? Wa man ko nisaka uban sa imo.”
“Mao gani sir, didto na ko nidagan tong miingon siya nga . . . Sure ka ako ni?”
“Sa akong kahadlok naningkamot kog dagan nga dili ko niya magunitan, nisyagit ko para imo ko madunggan.”
“In Jesus Name! Kinsa man ning mga dautang Espiritu ang gabuhat ani!”
Mi attempt kog saka aron basig masakpan kung kinsa tong nagpretend nga ako. Pero mas nahadlok ko sa ako nakita. Ang sapatos nga ako gihipos naa na sa taas sa hagdanan nagkabulag. Gitabangan nakog patindog si mam. Giapamalong nako ang suga ug lock dayon sa room. Although parehas mi nahdalok, wala mi mabuhat dili mi makadgan kay hubag ang tiil ni mam. Sige niya pisliton akong kamot ug niingon.
“Ayaw ko biyai sir, maluoy ka.”
“Ma’am dili gyud nako na mabuhat, bahalag magkinaun sa pa.”
“Sir palihog ayaw naglingi sa luyo, please. Please!”
Kaluy-an sa Ginoo, nakaabot mi sa gate nga safe.
“Ok ra ma’am?”
“Yes sir, salamat. Ahm sir, kung mahimo ayaw na I-open sa uban ang nahitabo karon.”
“Sige ma’am way problema.”
“Kabalo ka nganong niingon ko nga ayaw ug lingi.”
“Nabantayan sab nimo siya nagsunod sa ato?”
Nagduha-duha ug tubag si ma’am pero nitando siya. Nasayod ko naa siyay laing iingon ato. Gipasakay na nako siya ug sikad ug ako nagbaktas pauli. Nakalabay ko sa usa ka dalan nga naay bata nagdula ug balas. Medyo ngitngit na gyud to kay almost 6 na to. Nakita nako sa mga bata nga natingala sila pero kadtong nakalabay nako sa ila, naay bata nadunggan nako na nag-ingon.“Katigulang na magbaba pa gihapon.” Tapos nagkatawa nga kinantyaw.
Didto nako nabati ang kabug-at sa ako abaga. Narealize nako nga dapat karong gabiuna, muanha ko sa haya ni Elce ug mangutana. Kinahanglan nako mabal-an unsay connection nako aning bataa.
"Magvigil ko para sa imo gang."
Pipila kang ka metro ang kalay-on gikan sa mga bata, usa ka van nga hinay nagpadagan ang nilabay sa akoa. Gumikan sa mga samin sa bintana sa van nakita nako ako reflection ug ni Elce nga nagbaba sa akong likod nga nagtan aw sab sa samin. Walay emosyon ang nawong.
Ipadayon . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Please vote 🫰🏻 🥺
YOU ARE READING
Student no. 43 (Bisaya)
رعبelce? wag please story based on the true story about a girl's spirit Bisaya story