Equestrijské letiště

2 0 0
                                    

Letiště v Equestrii denně odbaví i více než 13 strojů za jednu hodinu, mezi nimi jsou stroje od malých vrtulových letadelék, až po veliké stroje jako třeba Boeing 787. Ale letiště má jen 2 přistávací dráhy,  disponuje pouze obyčejným primárním radarem a informace o jednotlivých strojích si dispečeři musí zapisovat na papírcích, sekundární radar je nespolehlivý a často velmi zabržděný.

Nemá dokonce ani meteorologický radar, a to je počasí v Equestrii naprosto nevyspitatelné.

A právě jednoho dne bylo nad letištěm hrozně špatné počasí, po týdnech sucha se nad Equestrií spustil mohutný déšť a vytvořila se mlha. Počet strojů, které bylo možné obsloužit dramaticky klesl z 15 strojů za hodinu na pouhých 7 strojů za hodinu. Povětrnostní podmínky byly až na samé hranici bezpečnosti. Spoustu letů bylo potřeba zdržet, nebo zrušit úplně, terminály na všech letištích, se plnily rozlobenými cestujícími, a dokonce se zdálo, že se letiště bude muset uzavřít.

Nicméně, navzdory špatným povětrnostním podmínkám řízení letového provozu v hlavním městě vydali jasný a jednosměrný povel: Obsloužit minimálně 13 strojů každou hodinu.

Šéf-dispečer: "S tím nemůžeme souhlasit, pane!"

Nadřízený: "Proč ne?"

Šéf-dispečer: "Na letišti máme už tak špatné podmínky, a očekáváme, že to bude horší! Kvůli sílícím poryvům větru musí letadla přispůsobit své postavení na dráze pro vzlet nebo přistání. Odbavení 13 strojů je tudíž za limitem, to se prostě nedá."

Nadřízený: "Už jsem vám to jasně řekl, je to příkaz!"

Z Equestrie se po otevření nejen letiště ale i železničního a autobusového nádraží stala turistická destinace číslo 1, zájem turistů byl obrovský a obsloužení co nejvíce letadel bylo výsledkem snahy ulevit  těmto pozemním službám s kapacitou. Vlaky a autobusy, které přijížděly do Equestrie často vezly více cestujících než kolik měly sedadel k dispozici.

Šéf-dispečer: "Jenže kvůli sílícímu větru se nepodaří všem pilotům dostat stroj na zem hned při prvním pokusu. Reálně je možné odbavit sotva polovinu z toho-"

Nadřízený: "NE! Celých 13! Jak jsem řekl, proveďte!"

A tady, tento rozhovor započal sérii událostí, které rozhodly o pádu letadla ještě předtím než vzlétlo z Londýna.

Mlha nad Equestrií-(Missing over Equestria)Kde žijí příběhy. Začni objevovat