🌸Part 2🌸

1.8K 71 36
                                    

ف مدخل شركة الألفا كانت ملاك و سها ف طريقهم للانترفيو.

ملاك بخوف م نظرات الموظفين ليها مسكت ف هدوم سها م وراه.

سها فهمت انها خايفه خدت كف ايد ملاك و مسحت عليه و قالتلها : متخافيش انا معاكي هم بس مستغربين شكلك شوية.

ملاك بتسألها : ليه هو شكلي وحش؟!.

سها بحب : لا يقلبايي انتي احلى م القمر بس هم م متعوديين يشوفوا حد بالجمال دا .. كل اللِ هنا لابسين هدوم ملفتة و حاطين مكياج كتير .. اول مره يشوفوا فراشة جميلة هربانه وطارت ع مكان زيي دا.

كلام سها قدر يرسم الضحكة ع وشها .. ملاك بسؤال تاني : بس تفتكريي هيوافقوا يشغلوني هنا انتي عارفه اني مكملتش تعليمي ولا حتى سني م كبير انا خايفه.

سها : متقلقيش حتى لوو متقبلتيش هندور ف مكان تاني.

وصلوا عند اللِ هتعمل معاهم المقابلة .. و قالت سها لو سمحتي احنا جايين عشان الانترفيو.

الموظفة : تمام ممكن الورق و مين فيكم اللِ هيقدم.

سها و هي بتديها الملف : صاحبتي اللِ هتقدم.

الموظفة بسخرية : اي دا الورق ناقص و ديي معندهاش ايي خبرة ولا حتى سنها يسمح انها تشتغل .. بصت ل ملاك و قالت بتعرفي تتكلمي لغات حتى؟!.

ملاك بتوتر و عينها دمعت.

سها : لاا مبتعرفش و كمان هي م بتتكلم.

الموظفة : اه خرساء يعني طب اتفضلوا احنا معندناش شغل و رمت الورق ف وش ملاك.

سها و هي بتلم الورق م ع الارض : م تحترمي نفسك ولا مديرك معلمكيش الاحترام.

صوتهم بقي عالي و و صل ل مكتب الألفا و كل دا و ملاك واقفة و هتعيط خلاص.

خرجت داليا ع صوتهم و قالت : ايي الصوت العالي دا ف اي.

الموظفة : مفيش ي داليا هانم دول كانوا جايين يعملوا المقابلة و متقابلوش.

داليا و هي بتبص عليهم بصت ع ملاك بحقد و شدت الملف م ايد سها و قالت : انتوا شكلكوا جيتوا غلط احنا طلبنا ف الإعلان كان سكرتيرة م طفلة.

الموظفة : حضرتك هي كمان م بتتكلم.

داليا بسخرية : خرساء يعني حد قالكم ان ديي جمعية خيرية يلا م هنا بدل م اطلبلكم الأمن م ناقصين قرف.

سها و هي بتشد م ايدها الملف : احنا م جايين نشحت م حد و قبل م تتكلمي ع القرف شوفي نفسك الأول قبل م تطلعي تاني مره قدام حد ابقي نضفي نفسك م القرف اللِ انتي فيه ي مدام و بصتلها بقرف و سخرية و خدت ايد ملاك و مشيت.

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Nov 17 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

ملاك الألفا +21. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن