1 Wymiar. Peron 7. Mapa świadomości

7 0 0
                                    


Koncepcja Trójcy Świętej
Na najniższym poziomie świadomości duch święty, dusza, uwierzyła, że jest ciałem. Zaczęła utożsamiać się z materialnym światem, co prowadzi do ograniczenia percepcji, ponieważ ciało, choć ważne, jest jedynie narzędziem, pomostem, który umożliwia nam doświadczanie rzeczywistości. Ciało to środek, przez który dusza łączy się z wyższymi wymiarami, z boską energią, z Absolutem. To narzędzie do doświadczania w materii, ale nie jesteśmy nim. Dusza, będąc częścią Boga, zapomniała o swojej prawdziwej naturze.

Dusza, działając na poziomie niskich wibracji, może postrzegać siebie tylko przez pryzmat ograniczeń fizycznego świata. Jednak gdy podnosimy naszą świadomość, zaczynamy otwierać "oko duszy", co pozwala zobaczyć, że ciało jest tylko jednym z wielu narzędzi w naszej duchowej podróży. Przypomnienie sobie, kim naprawdę jesteśmy, jest kluczowe, by przekroczyć granice tego, co materialne, i zacząć postrzegać siebie jako część Boskiego planu.

Warto dodać, że dla wielu osób, szczególnie tych, które doświadczyły traumy, ważny jest pierw powrót do ciała, czyli proces odzyskiwania kontaktu z fizycznym aspektem siebie. Często, przez różne doświadczenia, ciało staje się obce, oddzielone od umysłu i duszy. Zanim więc będziemy w stanie otworzyć oko duszy i postrzegać świat z wyższej perspektywy, musimy nauczyć się powrócić do ciała, zrozumieć je i zacząć dbać o nie z miłością i szacunkiem. Zaczynając od prostych praktyk, takich jak świadome oddychanie, poczucie wagi ciała na ziemi, czy medytacja skoncentrowana na odczuwaniu zmysłów, a także codziennie traktowanie ciała z szacunkiem, troską i miłością, możemy stopniowo łączyć się z naszą fizyczną formą. Dopiero wtedy, kiedy zyskamy harmonię między ciałem a duszą, otwierają się drzwi do wyższej percepcji i prawdziwego wglądu. To kluczowy etap w procesie duchowego przebudzenia. Dzięki temu nasza podróż staje się pełniejsza, bo uzyskujemy pełną integrację: nie tylko patrzymy na świat oczami duszy, ale odczuwamy także przez ciało.

Poziomy Świadomości, a Choroby i Mechanizmy Ego

Mapa Świadomości

Poziom 1: Wstyd
• Choroba psychiczna: Depresja, zaburzenia lękowe, poczucie bezwartościowości.
• Choroba fizyczna: Przewlekłe bóle ciała, bóle głowy, choroby somatyczne, osłabiona odporność.
• Demon ego: Wstyd, poczucie winy, wewnętrzna krytyka, tłumienie i wypieranie. Ego manipuluje poprzez poczucie niższości i niegodności, które ogranicza zdolność do samoakceptacji.
Osoba może przeżywać chroniczne wyczerpanie, obniżoną odporność i tendencję do „zamrażania" emocji w ciele, zaburzone poczucie własnej wartości, problemy w relacjach, wikłanie się w toksyczne związki, problem z granicami, pozwalanie innym na ich przekraczanie.

Poziom 2: Wina
• Choroba psychiczna: Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (nerwica natręctw)
• Choroba fizyczna: Problemy z układem pokarmowym, wrzody, choroby skóry (np. trądzik),refluks, zespół jelita drażliwego.
• Demon ego: Demon wstydu i poczucia winy, który kontroluje nasze działania i decyzje.
Poczucie winy może byś świadome bądź nieświadome, nie pozwala na uzyskanie spokoju, może wywoływać niepokój, napięcie czy lęk, co prowadzi do ucieczki w świat zewnętrzny bądź innych ludzi, szukaniem leku na zewnątrz np. poprzez kompulsywne zachowania, sprzątanie, praca, bądź próby uzyskania złudnego poczucia kontroli np. kompulsywne mycie rąk, dyrygowanie innymi. Osoba może przejawiać skrajne potrzeby kontroli oraz fizyczne objawy związane z trzymaniem emocji w ciele. Często występuje perfekcjonizm, nadmierne branie odpowiedzialności, próby zaspokajania potrzeb bliskich, poświęcanie się, zapomnienie o sobie i swoich potrzebach, autoagresja, wyżywanie się na sobie, karanie siebie np. poprzez restrykcyjne diety.

Poziom 3: Apatia
• Choroba psychiczna: Depresja, stan bez nadziei, brak motywacji do życia.
• Choroba fizyczna: Zmniejszona aktywność fizyczna prowadząca do osłabienia organizmu, problemy z krążeniem, nadwaga, brak energii, zmiany w metabolizmie, osłabiona odporność, częste, nawracające infekcje
• Demon ego: Ego próbuje uśpić świadomość, przekonując, że życie nie ma sensu i że nie warto nic robić.
Osoba może doświadczać fizycznych objawów, takich jak osłabienie ciała i obniżona zdolność do regeneracji z powodu braku wewnętrznej motywacji oraz łapać częste infekcje i choroby z powodu obniżonej odporności.

Poziom 4: Strach
• Choroba psychiczna: Zaburzenia lękowe, fobie, napady paniki, PTSD (zespół stresu pourazowego).
• Choroba fizyczna: Problemy z sercem, układem oddechowym, przewlekłe bóle pleców, napięcia w ciele, bóle stawów (często z braku ruchu spowodowanego lękiem).
• Demon ego: Strach jako demon, który zamraża ciało i umysł, powodując unikanie sytuacji i wciąganie w spirale lęków.
Skurcze mięśni, bóle ciała, chroniczne napięcie oraz fizyczne objawy związane z przewlekłym stresem i lękiem. 

Poziom 5: Pragnienie
• Choroba psychiczna: Uzależnienia (np. od alkoholu, narkotyków, jedzenia, technologii), nadmierne pragnienie rzeczy materialnych.
• Choroba fizyczna: Zaburzenia hormonalne, problemy z wagą, cukrzyca typu 2, problemy z sercem.
• Demon ego: Demon pożądania, który prowadzi do niezdrowych przywiązań i uzależnień.
Osoba może przejawiać tendencje do uzależnień, nadmiernego konsumowania lub nadużywania substancji, co wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne. Są to często osobowości obsesyjno-kompulsywne, które uciekają od swoich problemów w świat zewnętrzny, szukając w nim panaceum. 

Poziom 6: Gniew
• Choroba psychiczna: Złość, frustracja, nadmierna agresja, brak kontroli emocji.
• Choroba fizyczna: Problemy z wątrobą, wysokie ciśnienie krwi, choroby serca, zaburzenia metaboliczne.
• Demon ego: Demon gniewu, który rozszalał się w umyśle i ciele, prowadząc do niezdrowych reakcji emocjonalnych.
Osoba może mieć chroniczne problemy z agresją, nadciśnieniem. Może uciekać w używki, szczególnie nadużywać alkoholu.

Poziom 7: Duma
• Choroba psychiczna: egocentryzm, narcyzm, zaburzenia osobowości typu Borderline.
• Choroba fizyczna: Bóle pleców, problemy z postawą, problemy z układem krążenia.
• Demon ego: Demon dumy, który podtrzymuje iluzję wyższości i separacji, utrzymując jednostkę w izolacji od innych.
Osoba może cierpieć na chroniczne napięcia w ciele, szczególnie w obrębie kręgosłupa, czy przewlekłe bóle głowy. Może żyć w krainie luster - projektować siebie i swoje problemy na ludzi w koło. Wiecznie się usprawiedliwiać, zrzucać winę na wszystko co możliwe, a także szukać wymówek na wszystko.

Poziom 8: Odwaga
• Psychika: Lęk przed nieznanym, ale z chęcią stawiania czoła wyzwaniom.
• Ciało: Zdolność do regeneracji, lepsza odporność, szybkość leczenia kontuzji i chorób, odporność organizmu na czynniki zewnętrzne.
• Mechanizm ego: Demon ego próbuje sabotować odwagę, poddając jednostkę wątpliwościom, ale stawienie czoła tym lękom umożliwia wzrost.
Osoba zyskuje energię do zdrowienia, stawiania czoła wyzwaniom i poprawy kondycji fizycznej.

Poziom 9: Akceptacja
• Psychika: Stan wewnętrznej harmonii, uznanie swojego miejsca w życiu.
• Ciało: Zwiększona odporność, brak przewlekłych chorób, wewnętrzna równowaga i zdrowie.
• Mechanizm ego: Ego w tym przypadku jest zredukowane do minimum, a jednostka znajduje spokój i akceptację.
Ciało jest w stanie homeostazy, co pozwala na naturalną regenerację.

Poziom 10: Miłość
• Psychika: Współczucie, empatia, radość, szczęście, zdolność do bezwarunkowej miłości
• Ciało: Wyjątkowa odporność, zdrowe serce, długowieczność, regeneracja komórkowa.
• Mechanizm ego: Brak dominacji ego, a wewnętrzna energia miłości przepływa w harmonii z ciałem i umysłem.
Zdolność do pełnej samorealizacji, zdrowie i harmonia na poziomie ciała, umysłu i ducha.

Poziom 11: Spokój
• Psychika: Całkowita wolność od wszelkich iluzji ego, brak wewnętrznego konfliktu.
• Ciało: Doskonałe zdrowie, brak chorób, witalność
• Mechanizm ego: Brak ego - całkowita transcendencja
Osoba żyjąca w stanie spokoju cieszy się niespotykaną witalnością i zdrowiem.

Każdy poziom świadomości wpływa na nasz stan zdrowia, zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Im wyższa wibracja, tym lepszy stan ciała i umysłu. Choroby fizyczne i psychiczne często świadczą o zaniedbaniu, głodowaniu duszy, bądź utkwieniu na pewnym punkcie poziomu świadomości. 

Matrix: Księga WyjściaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz