Festen

1.2K 14 1
                                    

Jeg heter Sara. Jeg er 14 år og bor i bærum. Jeg skal begynne i 9.klasse på Ringstabekk skole. Jeg gikk på Jar skole før. På skolen er jeg en av de populære. Jeg er ikke Queenbee liksom men jeg er den alle ser opp til. Jeg kjenner de fleste, jeg vet alltid hvor og når det er fest. Jeg har ca. 800 likes på profilbildet fordi jeg er ask kjendis og alt det der. Selv om det virker som at livet mitt er perfekt er det ikke det. Alle tror jeg er en pen bitch med masse penger. Men jeg føler meg som en person ingen bryr seg om. Mamma og pappa jobber hele tiden. Mamma og pappa er veldig opptatt av å ha et bra sosialt nettverk. Mamma vokste opp med kronprins Haakon. Mamma var sammen med han når de var yngre. De er fortsatt gode venner. Pappa kjenner mange viktige folk. Når vi er i Frankrike pleier vi å bli invitert på brunsj hos de kongelige. Haha. Vi har et slott i Frankrike som vi drar til noen ganger. Men den leiligheten vi har i Paris er bedre. Jeg har ganske bra selvtillit så det er lett å snakke med meg. Mange syns at jeg er sjarmerende og alt det der. Mamma liker ikke at jeg er venner med sånne folk fra østkanten. Men hun er aldri hjemme så hun vet ingen ting. Mamma lar meg drikke, ikke sånn kjempe mye men litt. Men det var nok om meg.

"Sara vil du ha litt", spør Fredrik. Han ga meg rull. Jeg tok et drag og sendte den videre. Jeg liker følelsen av å bli susete i hodet. Jeg elsker sånne fester. Jeg tror det er Omar som holder den. Jeg reiste meg opp. Jeg holdt på å falle. Jeg tok meg en ny boks med øl. Jeg tror det er min 6. Jeg gikk bort til Sami
"Hey", sa jeg.
"Eyy, hvor mye har du drukket. Tenk hvis noen tar bilde av deg og sender det til pressen", sa han.
"Haha, bare slapp av jeg er ikke så full" Jeg så meg rundt jeg kjenner de fleste som er her. Men det var en gutt der jeg aldri har snakket med. Han virker kanske kjent.
"Hvem er han der?", spurte jeg Sami.
"Jeg vet ikke". Jeg gikk bort til den ukjente gutten.
"Hei, jeg er Sara", sa jeg.
"Jeg er Isac", sa han på svensk. Gutten sin stemme virket veldig kjent, og navnet hans også.
"Er du svensk?" Spurte jeg.
"Nei, finsk"
"Men hvorfor snakker du svensk"
"Fordi man lærer svensk på skolen"
"Åja, haha. Vil du ha noe å drikke", spurte jeg og ga rakte frem en øl. Han tok den og vi satte oss for å snakke.
"Hvorfor er du her?" Spurte jeg.
"Jeg skal dra i morgen. Men og vennen mine tenkte å ha det litt gøy før vi dro hjem" sa han.
"Hvor er vennene dine?"
"Sikkert et eller annet sted i nærhetem" sa han rett to gutter kastet seg over han. De var veldig fulle. Han ene hadde lyst gå mens han andre var mørk.
"Dette er Daniel og Lasse", sa isac. Jeg hilste på dem og vi snakket. Og så tok vi en øl til og så mange flere.

Etter to timer var kl 0156. Vi hadde hatt det sykt gøy. Jeg tror jeg aldri har vert så full i hele mitt liv.
"Vi må dra nå, vil du være med", sa Isac.
"Jaaa", sa jeg entusiastisk. Jeg bar kanske full så jeg sjanglet litt når jeg gikk. Vi tok med oss en øl boks hver, og gikk bort til T-Banen. På T-Banen var det bare oss og to 02ere som skulle begynne på Ringstabekk til høsten. De bare satt på mobilen og spilte.
Jeg tok å satte meg i et ledig sete og Isac satte seg vedsiden av meg. Og Lasse og Daniel satte seg ovenfor meg.
"Er det mange fester i Finland", sa jeg å lo.
"Det er noen men de er ikke i nærheten så bra som denne her", sa Lasse. Vi åpnet ølboksene og tar noen slurker.
Vi satt på å lo hele veien. Jeg skulle av på Jar.
"Her skal jeg av", sa jeg. Jeg ga dem en klem og så gikk jeg.

Når jeg kom hjem la jeg meg. Jeg sovnet med en gang. Når jeg våknet sjekket jeg mobilen. Jeg følger Gossip på facebook så det første som kom opp var en artikkel 'SARA HEMINGTHON HJEM FRA FEST. TYDELIG RUSET', og under bar det et bilde av meg på T-Banen med Isac og de andre. Ansiktene dems syntes ikke. Jeg hadde en ølboks i hånden. Og jeg lo. To sekunder senere kom mamma inn. Hun var jo i England.
"Hva er det du driver med. Du skal vekk herifra fra alle disse festene. Pakk sakene dine. Du skal bo hos onkelen din i Finland. Privatflyet går om 3 timer så sjapp deg å pakk", mamma virket sur. Og hun gikk ut av rommet. Jeg viste at det ikke var lurt å krangle. Skolen skulle starte om 4 dager så da hadde jeg litt tid å bli kjent med noen før skolen startet.

3 timer senere satt jeg på privatflyet. Jeg vil ikke til Finland. De to timen det tok å fly til Helsinki var de lengste 2 timene i mitt liv. Når jeg landet skulle jeg kjøre bil til Espoo. Fyfaen dette kommer til å bli et helvete.

"Hei Sara", ropte onkelen min. Han var egentlig ganske kul. Han er 7 år yngre enn mamma. Og mamma er 40 år. Han hadde også masse penger. Han hadde en sønn som var 8 år yngre enn meg. Mamma og pappa hadde mere penger enn han, men de hadde nesten samme omgangskrets.
"Hei Michael", ropte jeg. Han flyttet til Finland fordi han giftet seg med en finsk dame. Huset hans hadde egen port og et gjerde som rammet inn tomten. Det sto en vakt ved døren 24/7. Jeg løp bort til han og ga han en klem. Sønnen hans Georg kom bort til meg. Georg skal begynne i 1.klasse om noen dager.
"Jeg kan vise deg rundt", sa Onkel Michael. Han viste leg rundt i hele huset. Rommet jeg skulle ha var like stort som det jeg hadde i Norge. Det hadde eget bad og walk-in-clouset.

Jeg hadde sitter på rommet mitt i 3 timer før jeg bestemte meg for å gå ut å bli kjent med noen. Jeg gikk ned sentrum. Eller jeg gikk ikke. Jeg ba sjåføren min om å kjøre meg. Jeg tok den bilen som kostet minst så jeg inne så helt sossete ut. Jeg pleide ofte å bli kjørt rundt i limmo. Men det vil jeg ikke nå.

Jeg gikk ut av bilen, så gikk jeg videre til en butikk. Der kjøpte jeg meg en slush. Mens jeg gikk så jeg ikke at det kom en gutt mot meg. Og han så ikke meg. Vi kræsjet i hverandre og jeg fikk all slusene over meg.
"Se deg for din dust", sa jeg frekt.
"Det er du som bare braser inn i meg", sa en veldig kjent stemme. Jeg så opp på gutten. Det var Isac.

Dirty isac elliotWhere stories live. Discover now