Okulun ilk günü diye erkenden kalktım . Kendime bir çeki düzen vermem gerekirdi . Bugün bazı şeylerin iyi gidiceğini düşünüyorum . Şu altıncı hissi kuvvetli olanlardanım . Aklımda bir sürü soru işareti var cevapları yetiştiremeyecek kadar . Saat 10:00 da ders başlayacak . Şu okul hayatında bir kere bile olsun geç kalkamaz mıyım ben ? Anlamıyorum dayan buna ileride ki mesleğinde bu erken kalkmanın bile bir önemi var diyorlar . Dayan da kendini kurtar diyorlar . Büyük saçmalık okuyup meslek sahibi olunca bile erken kalkacağım şu büyüklerin gereksiz lafları . Dolabın karşısına geçip kıyafet ayarlamaya başladım . Nasıl , ne şekilde giyindiklerini bilmiyorum ve zamanım da daralıyor . İlk gün diye basit birşey giymeyi tercih edeceğim . Beyaz düz body , koyu kot hafif yırtık pantolon , belime siyah üzerinde beyaz çizgileri olan gömlek , beyaz converse ve siyah küçük sırt çanta taktım . Kahvaltımı yapıp yurttan dışarıya çıktım . Yolda mavinin en güzel tonlarından olan açık koyu arasında bir araba gördüm . Rengi gerçekten çok hoşuma gitti . İçinde ki şoförün kız olacağını tahmin etmiştim ta ki camı açana kadar . Sanırım biraz kaba ve kendini beğenmiş gibi çünkü yaşlı yayalara "Bir geçemediniz ya" dedi . Ayrıca arabasının önünden çantalı bir beyefendi geçerken de "Dikkat et arabama değme çizersin , senin çantandan pahalı " demişti . Neden böyle davranıyordu ki . Sanki adam onun arabasını çizmek için can atıyordu . Neyse ki okulun kapısına geldim . Bu kadar güzel olduğunu unutmuşum . Girer girmez listeden sınıfımın hangisi olduğuna baktım . 3 kat ve 2 koridor geçtikten sonra soldaydı . İçeri girdiğimde öncekilerden farklı bir manzara . Büyük bir sınıf , uzun tahta sıralar ve kocaman akıllı tahta . Daha fazla beklemeden orta sıralardan birine geçtim . Kimseyi tanımıyorum, tanımayan aslında sadece ben değilim kimse tanımıyor birbirini . Bir tane kız geldi yanıma . Tanışmak istiyorum açıkçası ama ya oda arkadaşım gibi biriyse bunu tanışmadan bilemem . Şaşırdım çünkü ikimizde aynı anda söylemiştik .
"Selam ben Hale"
"Merhaba , ben Eylül"
O anda ikimizde baya güldük . İlk başta samimiyetinden dolayı iyi birisine benziyor. Ama terside çıkabilir . Neyse ki öğretmen geldi . Kendini tanıttı ilk önce sonra "Listeye göre adınızla sonra ki ders herkes kendini tanıtır . Bugün sizinle birkaç konuyu konuşacağım dedi ." Önce ki seneler de olduğu gibi hayatı , meslekleri ve okulda ne yapacağımızı anlattı . Çıkışta Eylül ile yurtlarımız aynıymıs beraber gitmeye karar verdik . Yolda da telefon numaralarımızı verdik akşam konuşmak için . Yurta vardığımızda o bir kata ben bir kata gittik . Odaya varır varmaz uyuyacaktım çünkü erken kalktığım için baya uyku bastırmıştı ...Telefonuma gelen mesaj sesiyle uyandım .
"Merhaba Hale , müsaitsen konuşalım mı ? "
Uyku sersemi halimle "Müsaitim konuşalım ama ben yemek yemedim sen yedin mi ? "
"Hayır yemedim istersen buluşalım yan taraftaki restauranta gidelim "
"Olur 10 dakika sonra kapının önündeyim ."
Sanırım bugün şanslı günümdeyim , ilk arkadaşımı buldum ...