- Hoofdstuk 3 - - De 1ste dag van Kamp -

11 0 0
                                    

Ik word wakker door het ligt dat door de gordijnen van mn kleine zolderraampje naar binnen schijnen. Ik stap mn bed uit en kleed me meteen aan. Ik pak nog de laatste kleine spulletjes die ik in mn rugzak doe die ik meen neem in de auto, doe de gordijnenen open en loop naar beneden. Het is 9:00 dus ik kan meteen aan schuiven bij het ontbijt. Iedereen zat al op me te wacht. "Goeiemorgen!" Zeg mijn stiefmoeder heel vrolijk. "Goeiemorgen!" Zeg ik vrolijk terug. Ik ging aan de tafel zitten naast Lucas en at mn ontbijt, maakte mn lunch deed het in een zakje en deed het in mn rugzak. Ik pakte nog even een flesje drinken deed die er ook bij en was klaar om te gaan. Het was alleen nog geen tijd dus gingen de jongens en ik nog een beetje gek doen. Tot mijn vader ons riep dat we moesten komen. We reden met zijn alleen naar het scouting gebouw. Daar aan gekomen lopen David, Lucas en ik meteen naar een van onze leidings om te zeggen dat we er zijn en gaan dan bij een paar andere staan die er al waren. Ietsje later kwam Mex en die kwam ook gezellig bij ons staan. Nog iets later zie ik Brodie aan komen, maar hij gaat bij Maarten staan. De vrachtwagen is bijna helemaal ingeladen en dan kunnen we gaan. Hij staat helemaal vol met tenten, spullen, fietsen, keukenspullen en noem het maar op, zelfs een koelkast!

We moesten per patrouille staan voor bij wie je in de auto ging. Ik ging met Lucas, Bruno en Stan in de auto. We namen nog even afscheid van mijn vader stiefmoeder en Quin en gingen op weg naar Didam!

Het is ongeveer 2uurtjes rijden. Het is echt heel gezellig in de auto want Gerrit (een van de leiding) Ging dikke metal op zetten. Stan kon er niet zo goed tegen maar ik vond het wel grappig. We hadden ook echt super leuke gespreken over dat wij de grootste patrouille zijn, en wat we verwachten van het kamp. Na ongeveer ander half uur rijden zie ik de bortjes van Didam al verschijnen! Het duurt niet lang meer en dan zijn we er. Gerrit vertelde ons ook dat we op het kampterrein nog iets van een uur op de bus moesten wachten omdat die eerst langs Arnhem moest voor de welpen. (een groep onder de Scouts) Dat was wel wat minder maar ja, kan je het kamp terrein beetje verkennen!

Eenmaal aan gekomen zijn Brodie en Maarten aan het wachten op ons. Ze waren er wat eerder omdat wij nog even moesten tanken. "Heeyyy!" Schreeuwde Maarten en Brodie tegelijk. "Heeyyy!" Zij ik heel vrolijk terug terwijl de andere jongens niks zijden. "Het is echt super groot!" Zij Maarten nog half schreeuwend. "Jaa! En ik heb al een plekje kunnen fixen!" Zij Brodie tegen me en knipoogte naar me. We liepen met zijn alle naar de rest, nog niet iedereen is er maar wel een groot deel. Alleen onze patrouille is iedereen er en een deel van de andere patrouilles moest nog komen. Ik en Anne liepen naar het klim rek toe waar we gingen zitten. Brodie kwam ook aan gelopen met Maarten maar die liepen om het klimrek heen naar een boom die er achter stond. Er hingen kleine appeltjes aan en die gingen ze op ons gooien. Brodie gooide eentje kei hard op mn schouder. "AUW!" Schreeuwde ik naar hem. Hij moest lachen en gooide alleen maar meer appeltjes. Ik rolde met mijn ogen en ging weer veder kletsen met Anne tot dat ik er weer eentje kei hard op mijn schouder kreeg, dit keer gooide Mex hem, ik pakte het appeltje op een gooide hem terug, ooeehhh bijna raak. Shit. Achja boeie. Brodie was aan het praten met de leiding en riep me dat ik moest komen ondat we een veldje mochten uit kiezen. Brodie is mijn PL (Patrouille leider) dus moest hij iedereen uit obze partouille halen. We mochten twee veldjes kiezen, eentje voor je slaaptent en eentje voor je keuken tent. Het achterste veldje werd onze slaaptent plek en het veldje er naast werd de plek voor de keukentent. Niet veel later sat we het hadden gekozen kwam de bus met alle spullen aan en moest iedereen helpen alles uit de vrachtwagen te sjouwen. Als alles uit de vrachtwagen is moeten we alles nog naar ons veldje tillen, eerst de slaaptent en daarna de keukentent en de keukespullen en daarna pas onze eigenspullen.

Als alles op de veldjes ligt is het tijd om de tent te gaan opbouwen. Dit is niet mijn eerste keer dus weer ik wel een beetje hoe het moet. De slaaptent staat al snel en iedereen wilt al een plekje uit kiezen. "Is het niet handig om eerst de keukentent te doen voor dat we plekken verdelen?" Zeg ik zacht tegen Brodie. "Ja, inderdaad." "Jongens! Kom eerst de keukentent daarna gaan we de plekken doen! Ruby Anne? Willen jullie wat touwen halen? Lucas en Bruno willen jullie 9 palen halen? Ik help jullie! En Stan en Femke willen jullie alles wat in de keukenkist zit even goed afwassen?" Zegt Brodie en loopt meteen weg met Lucas en Bruno voor de palen. We moesten namelijk voor het eerst onze keukentent maken met driepoten inplaats van met de normale palen. Anne en ik halen een paar touwen en lopen weer terug naar ons plekje, de jongens zijn snel er liggen al 6 palen dus kunnen Anne en ik alle twee alvast een driepoot maken. Terwijl we bezig zijn komen de jongens met de laatste palen en doet Brodie net als of hij een paal op mijn hoofd laat vallen. "Tssss" Zeg ik met een grijnsje. En hij lacht naar me. "Oke Bruno, als jij Stan en Femke wilt gaan helpen als dat nodig is. Dan helpen Lucas en ik de meiden." Zegt Brodie heel self verzekerd. "Okee!" Zegt Bruno heel vrolijk en loopt naar de wasbakken toe. Anne en ik zijn net klaar met de driepoten we zetten ze recht op en kijken hoe ver ze van elkaar afmoeten staan. In de verte zie ik dat Mirthe (een van de leidsters) een foto van ons maakt dus ik kijk snel weg. Als we de driepoten goed hebben gezet leggen we een balk er boven op binden die nog even vast en binden aan de binnen kant van de drie poot een balk vast aan alle twee de driepoten waar de tafel op gaat leunen. We gooien het doek er over en zetten hem nog even vast met de haringen en we zijn klaar. Op dat moment komen Femke Bruno en Stan er al weer aan met de keukenkist en zetten die in de tent. "Ziet er goed uit!" Zeggen Bruno en Stan heel vrolijk. "Oke nu plekken kiezen!" Zegt Anne heel vrolijk. We lopen met zijn alle naar de tent toe. "Ruby naast elkaar?" Vraagt Anne aan me, "Uhhh, Ja tuurlijk! Maar ik wou ook naast Brodie dus als jij daar in de hoek gaat bij de achter deur, ga ik naast jou en kan Brodie daar naast!" "Ja is goed!" "Vind jij dat ook goed?" Vraag ik aan Brodie. "Jaa tuurlijk! Als ik maar naast jou lig." Zegt hij en steekt zijn tong naar me uit. "Oke! Afspraak niet met je schoenen in de tent lopen!" Zeg ik nog even snel en iedereen zegt Ja. Iedereen legt zijn spullen neer en als we klaar zijn is het tijd om te eten! We moesten zelf koken, zoals gewoonlijk op de eerste dag Pilaf! Opzich best lekker maar echt zoon kamp dingetje want anders eet ik het echt nooit. De hele patrouille helpt mee en we kunen al snel eten. Maar eerst bikken! Het leukste van het eten, naast het eten zelf dan! " 3, 2, 1... " Brodue telt af, en iedereen schreeuwt mee! "BIK BIK BIKKER DE BIK, BIKKERDE BIK BIK BIK BIK BIK, HAP HAP HAPPER DE HAP, HAPPER DE HAP HAP HAP HAP HAP, EET SMAKELIJK ETEN TOE GEWENST AAN DEZE PATROUILLE! HAP!" Iedereen ligt in een deuk omdat het echr super grappig is. Als we klaar zijn met het eten moeten we nog even zabd er over doen, dat ik ook zoiets als bikken maar dan anders. "Oke waar mee doen we zand er over?" Vraag ik, "Met het zwaard van ridder Peter!" Zegt Brodie, "Oke!" Iedereen vind het goed en Brodie telt weer af "3, 2, 1..." "ZAND ER OVER MET HET ZWAARD VAN RIDDER PETER!" Zo nu zijn we klaar met eten. Brodie en ik gaan afwassen. Maar dat is zo gebeurd.

We hadden eventje voor ons zelf voor dat we het avond spel gingen doen. Maarten en Brodie gingen kaarten en ik ging er bij zitten. "KLOPKLOP LAATSTE KAART!" Schreeude Maarten. Maar brodie had een Joker dus die legte hij er snel op en zij "THESE NUTS! GO THEM!" Ik lag helemaal dubbel want het klonk zo grappig. Toen werd er gebelt dag we moesten komen. We liepen naar het huisje van de leiding en die zij dat we even een langebroek, goeie loop schoenen en misschien een trui moesten aan doe kmdat we het terreib even gingen verkennen en dat we even kon duren. Dus liepen Anne en ik snel naar onze tent, ik deed mijn lange broek en mn bergschoenen aan en pakte mn trui en bond hem om mn middel. We liepen snel weer terug en wachte tot iedereen er was en liepen achter de leiding aan. Ons thema was Circus dus deden we onderwg "Circus" "oefeningen" het was wel grappig. We stopte voor het grote meer en kregen wat te drinken en een roze koek. Er kwam opeens vuur werk aan de overkant van het meer. Er stonden mannen in witten pakken en ze droegen iets maar wat? Niemand wist het en we moesten dasr nog langs! Het was best eng om te zien maar er waren leiding bij dus er kon niks gebeuren. Toen we langs dat punt liepen lag er een soort grote zak ofzo maar we mochten er niet te dicht bij komen dus liep iedereen snel weer naar het terrein. Aan gekomen bij het terrein was het al half twaalf dus moesten we onze tanden poetsen en moesten de PL'en naar PL'e kader, daar horen ze soms wat we de volgende dag gaan doen en ze krijgen een frikandel. Anne en ik liepen samen naar de wasbakken en poetste onze tanden en liepen terug. Snel omkleden in je slaapzak en even controleren op teken. En daarna nog even kletsen en wachten op Brodie, om te kijken of hij weet wat me morgen gaan doen. Het duurde wel even voor dat hij kwam maar toen hij er was liet hij ons super erg schrikken, door de tent heen en weer te schudden en kei hard boe te roepen. Uit eindelijk vertelde hij dat we morgen de Kampdoop gingen doen, heb er nu al zin in! Iedereen kletste nog wat met elkaat en ging toen lekker slapen want we worden morgen rond 8uur weer wakker gemaakt.

---------------------------------------------------------
Heey hoi! Ik heb heel eeg mijn best gedaan op dit hoofdstuk ook al is hij misschien een beetje saai, maar ik vind hem wel leuk! Bijna 2000 woorden! Man o Man!(JOOOOST!) Hahaha voor de mensen die het niet helemaal snappen sommige dagen doe ik in 1 hoofdstuk en andere in meerdere als het echt te veel wordt. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden! En dan heb ik nog 1 ding te zeggen en dat is Later, DOEGGIII! (HAHAH SORRY X)
---------------------------------------------------------

One Long Week With You, Looks Like A Second In My Head.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu