"GoeieMorgen, jongens en meiden! Opstaan!" Schreeuwd Jelmer dood leuk door de tent. Iedereen wordt wakker naja half wakker, "Nou, wakker worden, we willen jullie graag over 15minuutjes bij ons voor hebben, voor ochtendgym...." "Neeejj..." Onderbrak iedereen hem. "Doe een lange broek en misschien een trui aan, het regend nog een beetje en het is niet wat je zegt warm. Tot straks!" En Jelmer loopt weer weg. Iedereen in nog half slaperig maar Ruby gaat weer even liggen en kijkt direct in Brodie's ogen...
Ruby P.O.V.
"Damn... Wat zijn zijn ogen prachtig..." Dacht ik. Brodie had knal blauwe ogen, en donkerbruin/zwart haar. Ik vind dat persoonlijk echt super knap bij een jongen. Brodie is ook echt super lang, en knap, en lief, en aardig en.... WAT WAT ZEG IK?! Brodie is je PL come on! Hij is gewoon een goeie vriend! Of vindt ik hem leuk... Neej! Of misschien een klein beetje... Een klein beetje heel erg.
Ik word wakker gemaakt in mijn dagdroom door brodie die Goeiemorgen zegt. "Goeiemorgen, lekker geslapen?" Vraag ik aan hem. "Ja hoor! Jij?" Zegt hij Vrolijk, woow hoe kan hij zo vrolijk zijn s'morgens?!
"Ow jawel." "Mooiii!" Ik lach naar hem en pak mn kleren. De een lange broek aan met een simpel shirtje en mn scouting trui, oude jordans aan en ben al weer klaar, o nee wacht! Bril! Ik zet snel mijn bril op en loop de tent uit iedereen uit onze tent is al weg behalve ik en Brodie. "Kom jij ook nog je bed uit?" Zeg ik een beetje grapperig tegen hem,"Uh wat, Jaa ik kom zo ben toch zo klaar." "Okkii, wil je dat ik op je wacht?" "Neej, hoefd niet ga maar." "Okidokie!" Ik loop naar het veldje voor de leidings huisje waar de andere staan, Brodie komt al aangelopen. "Brodie is jou Patrouille compleet?" Vraagt Jelmer."Uhhh, 1, 2, 3, 4, 5, zzzzzes... 7 Ja! Ik ben compleet!" "Benthe?" "Compleet!" "Maarten? Maarten?" "Maarten zit nog in onze tent." Zegt Tijs. "Owh dan wachten we nog even."5 minuten later is de hele patrouille van Maarten er ook en kunnen we beginnen. We doen vandaag iets makkelijks, omdat het regend, een beetje bewegen met je armen. Dan mogen we de box met ons ontbijt mee nemen en lekker gaan ontbijten in de keukentent. Ik pak een broodje en doe er kaas op en eet hem op. Het is best stil tijdens het eten. Maar ja we zijn ook snel weer klaar. Als we klaar zijn doen we de overgebleven spullen terug in de box en breng ik hem even terug naar de leiding. Terug gekomen bij de keukentent zit Maarten er ook met zijn kaarten. "Doe je mee?" Vraag Maarten, "Jaa is goed." Zeg ik. "Wat gaan we doen? Pesten of blackjack?" Vraag Brodie. "Uhh, wat is blackjack ook al weer?" Vraag ik. "21e maar dan met inzet, maar dan doen we het nu gewoon zonder inzet." "Ohkee!" "Zullen we gewoon gaan pesten?" Stelt Maarten voor. "Is goed!" Zegt Brodie meteen. Ik vind het best. "Ruub, wil jij schudden." Vraagt Maarten heel lief aan me. "Natuurlijk!" Ik schud de kaarten en deel ze uit "Zeven toch?" Vraag ik. "Jep." Zegt Brodie. Ik geef aan ons 3e de kaarten en leg de stapel in het midden. "Wie begind?" Zegt Maarten. "IK!" Zegt Brodie meteen. Maarten en ik vinden het goed en we doen een potje.
"KLOPKLOP LAATSTE KAART!" Schreeuwd Brodie terwijl hij op de tafel slaat. Na brodie ben ik ik leg mijn 1na laatste kaart er ook op een Joker, hoopend dat Maarten een 2 heeft. "LAATSTE KAART" Schreeuw ik nog snel. En ja Maarten heeft een 2 en roept kei hard "THESE NUTS!" "Godverdomme... Allemaal jou schuld Ruby anders was ik uit!" Zegt hij een beetje grapperig tegen me. Ik kan er wel om lachen. Brodie pakt 7 kaarten en dan ben ik. "Eeeeeeeeennnnn UIT! HA!" Yeahhh gewonnen. "Ruub!" Zij Brodie nep schaggerienig. "Jhaaa?" Zij ik plagerig. Brodie stak zijn tong uit en ik deed het terug. Op dat moment ging de bel dat we moesten komen.
"Benthe compleet?" Vroeg Niké. "Ja!" Zij Benthe snel. "Maarten?" "JEPS!" "Brodie?" "Compleet!" "Oke dat is mooi, zoals jullie weten gebeurde er gister iets heel vreemds toen jullie het terrein gingen verkennen, en dat komt hier door..." Alle leidings liepen weg en kwamen binnen 10seconden weer terug met een zwart shirt met gele letters aan waar op stond Dossier X. "Jongens, we hebben een beetje tegeb jullie gelogen, het team is helemaal niet Circus! Nee, we zijn in geheurd door de geheime dienst, want er is al eerder dit gebeurd en wij moeten uitzoeken wat het is." Zij Niké heel trots. "Daarom gaan we nu de jongere onder ons die voor het eerst mee zijn op kamp een beproving laten doen, oftewel de kampdoop!" Iedereen zeg Yes behalven de gene die de kampdoop zelf krijgen. "Oke de gene die gekampdoopt moeten worden mogen even hun bikinie, kleren die vies mogen worden en slippers aan gaan doen. En dan weer hier komen." Zij Niké. Iedereen die gekamdoopt moest worden liep weg en de rest bleef zitten. "Woow! Ik ben het eneige meisje die niet hoefd." Zij ik. "Hahah inderdaad!" Zij Mex. "Oke wat gaan we doen?" Zij Mirthe. Iedereen begon een beetje door elkaar te praten, maar we kwamen er wel uit. Wat we zouden doen ging als volgd: Als eerste werden ze geblindoekt in een karretje gezet waar mee ze naar het "trainingskamp" worden gebracht, maar de auto rijd door een plas en krest, als ze door de plas rijden gooid iemand een emmer water over ze heen. Daarna moeten ze verder lopen naar het trainings kamp, midden door de bossen, het belangrijkste, cammuvlage! Iemand gooid gewoon een hand vol zand/modder met blaadjes en takjes op hum hoofd, daarna moesten ze iets heel vies eten omdat je in de wildernis ook hele vieze dingen moet kunnen eten. Daarma zijn ze aan gekomen bij het trainings kamp en moeten ze een ladder op klimmen en daarna van de glijbaan waar ze weer nat worden gegooid. Als laatste moeten ze met hun handen in een bak met allemaal vieze spullen waar ze het "hart" van een alienen moeten uit halen (gewoon een bepaalde steen) en dan zijn ze klaar.Ik mag iedereen leiden dus dat vind ik wel leuk.
Iedereen is geweest en mag gaan douchen, Anne is als eerste klaar en ik loop naar haar toe, "En wat vond jeer van?" Vroeg ik. "Koud!" Zij ze en we schoten in de lach. We liepen terug naar onze tent en gingen even in de tent op onze bedden liggen. Toen werd er weer gebeld. Etenstijd! Vandaag gingen Anne en ik koken, aardappels met brocolie en worst! Lekker makkelijk. We maakte het klaar en riepen iedereen dat het klaar was. Maar natuurlijk eerste weer Bikken!
Na dat iedereen klaar is met eten nog zand er over en dan afwassen. Brodie en Lucas gingen vandaag afwassen. Maarten kwam al weer aan gelopen met zijn kaarten. "Sorry Brodie moet eerst afwassen." Zij ik als of ik zijn moeder was. Brodie steek zijn tong uit en ik moet lachen. "Nou! Dan doen wij een potje?" Zegt tie. "Ja! Is goed!" Zeg ik vrolijk en we gaan weer aan onze tafel zittrn en ik mag weer schudden. We spelen 1 potje en Maarten heeft gewonen, dan komt Brodie en doen we nog een potje.
Niet veel later wordt er weer gebeld 3x dat betekend iedereen komen. Het avond spel! We gaan een soort Maffia spel spellen, waar bij je kan: afpersen, omkopen of reqaderen. Anne en ik gaan afpersen, Lucas en Bruno gaan omkopen en Stan en Femke gaan reqaderen. En Brodie? Brodie is onze "vader" dus die moet bij de keukentent blijven om alles te bewakken. Na een paar potjes gedaan te hebben gaan Anne en ik echt lekker, we verdienen heel veel geld en prestiege punten, waar het natuurlijk om gaat! Prestiege punten zijn het belangrijkst. Brodie komt stiekem een kijkje bij ons nemen en gaat achter me staan. We spelen nog wen paar potjes en dan is het klaar. We moeten alles inleveren. En weer voor het huisje staan van de leiding. "Oke jongens en mieden, wat zouden jullie er van vinden als we dit morgen verder gingen spelen?" Vroeg Mirthe. Iedereen vond het een goed idee. "Oke dan doen we dat! Nu mogen jullie tanden poetsen, naar de wc, en naar bed! En alle PL'e als iedereen in de tent zit mogen ze nog even bij ons komen. En vergeet niet te tjekken op teken!" Iedereen loopt terug naar hun eigen tent, Ik pak mijn zaklamp en mijn tasje waar al mn douch spullen enzo in zitten en wacht buiten even op Anne en lopen samen naar de wasbakken, snel tandenpoetsen en naar de wc en weer de tent in. Ik doe mijn pyjama aan en kijk of ik een teek heb, noop geen teken bij mij. "Volgens mij heb ik een teek..." Zegr Lucas. "Wat! Laat zien" Zeg ik en kruip in mn slaap zak naar hem toe, ik lig half over Brodies matje maar dat boeid me niet. "Jep... Volgend mij wel." Zeg ik. "Ga maar even naar de leiding." Zegt Anne. "Moet ik met je mee?" Vraag ik aan Lucas, eigenlijk alleen maar omdat hij mn (stief)broertje is. "Nee hoefd niet hoor!" Zegt hij vrolijk trekt snel zijn slippers aan pakt zijn zak lamp en loopt naar de leiding. Niet veel later komt hij terug. "En?" Zeiden Anne en ik tegelijk."Jep het was een teek." Zij Lucas. "Nou mooi dat je het zag!" Zij ik. "Jep!" Niet veel later was Brodie er ook weer. En vertelde dat ee waarschijnlijk de looptocht hebben morgen dus dat we goed moesten gaan slapen. Iedereen viel al snel ik slaap maar ik niet ik zat na te denken over Brodie... Vindt ik hem nou leuk ja of nee... En wat nou als ik hen leuk vindt hij gaat mij nooit leuk vinden... Ik keek naast me en zag Brodie slapen, wat is hij schattig als hij slaapt dacht ik. Wacht wat! Oke Ruub... Wtf... Nee je vind hem niet leuk dat kan niet! Of toch wel... Ik weet het niet en ga maar weer proberen te slapen... Misschien weet ik het morgen.
---------------------------------------------------------
Olllaa! Weer een super lang hoofdstuk! Dammnn ben er echt trots op! Wat vinden jullie er van?? Ik ben nu op vakantie wanneer ik dit schrijf dus heb alle tijd en dat is zo fijn! Wat denken jullie? Vind Ruby Brodie leuk? En als dat zo is zal Brodie Ruby leuk gaan vinden?? Laat het achter in de reacties! :) En laat ook even weten of jullie alles alleen uit Rubys gedachte willen hebben of bijvoorbeeld ook uit die van Brodie of Maarten of iemand? Zeg het maar!
Dan zeg ik nu Later!
---------------------------------------------------------
JE LEEST
One Long Week With You, Looks Like A Second In My Head.
RandomRuby is een meisje van 14jaar en heeft zomervakantie. Ruby zit op scouting, vroeger schaamde ze zich er voor maar nu niet meer. Ze heeft de eerste echte week Scoutskamp en heeft er super veel zin in, want ze zit in een hele leuke patrouille. Maar wa...