Karakteri
Sadık, sevgisini belli eden, uysal, sakin
Bakım
Oldukça bakım gerektirir; her gün en az 15 dk. taranmalı/fırçalanmalı.
Renkleri
Gümüş rengi-mavi; gümüş rengi; çikolata rengi-gümüş rengi; açık mor-gümüş rengi; altın sarısı; mavi-altın sarısı; çikolata rengi-altın sarısı; açık mor-altın sarısı
Tüy Şekli
Uzun
Çıkış Yeri
İran
Vücut Yapısı
Orta
Bu kedinin ismi kürkünün benzerliği sebebiyle Güney Amerika kökenli bir kemirgen olan Chinchilla'dan gelir.
En eski Chincilla kedisi Silver Lambkin adındaki kedidir.Bu kedi 1888 Londra Cyristal Palace kedi şovunda ödüllerin çoğunu kazanarak dikkatleri üzerine çekmiş ve türünün tanıtımında büyük rol oynamıştır.Persian ırkı içinde bir renk varyantı olarak değerlendirenler vardır. fakat aralarında yüz şekli bakımından büyük farklılıklar vardır. Chincihilla'lar İngiliz kökenli Sterling kedisi ile de karıştırılmadıktadırlar, bunun sebebi Chincihilla türünün Sterling türünün atası olmasıdır.
Sterling kedileri TICA (The International Cat Association) ve ICE (Uluslararası Kedi Sergileri Birliği) tarafından ayrı bir ırk kategorisi olarak kabul edilmektedir.Chinchilla ırkı çoğunlukla sakin ve uysallığıyla bilinen kedilerdir. Melodik,yumuşak ses tonları vardır. Sevgilerini belli ederler,ilgi görmekten hoşlanılar ve sahiplerine karşı büyük bir sevgi beslerler.Hassa,kırılgan ve naif görünselerde son derece sağlıklı ve dayanıklıdırlar
Şans buldukça ağaca tırmanmak gibi aktivitelerden mutlu olurlar,Evde yaşamayı tercih ettikleri için her türlü eve rahatca alışabilirler.
Bu tür çoğu zaman bakımlarına vakit ayırabilecek zamanı olan orta yaşlı çiftler tarafından tercih edilir.
Chinchilla'lar Persian ırkının temel özelliklerini taşırlar.Dünya çapında kabul görmüş kedi cemiyetlerinden henüz onaylanmamasından dolayı yapısal özellikleri yetiştiricilere göre değişmektedir.Vücut yapısı atalarına göre daha küçüktür.Bazı yetiştiriciler bu türün burun kemiğinin daha uzun ve yüzünün daha çıkıntlı olması gerektiğini savunur.Bu fikri benimseyen yetiştiriciler tarafından üretilen kedilerin daha sevimli ve sağlıklı yüz hatları vardır.Göz renkleri zümrüt yeşili ya da mavi-yeşil renkte ve koyu siyah sürmeli olabilir.burunlarının ortasında siyah çizgi vardır ve burun kırmızı renklidir,patilerinin altı siyah renktir.Bu ırkın,er gün en az 15 dakika fırçalanması gerekir,eğer bakım aksatılırsa tüyleri düğümlenir.Bakım sırasında düğümlenmesi daha kolay olan kol altı,göbek bölgesi ve kuyruk altlarına daha fazla özen gösterilmesi gerekmektedir.Fırçalama işlemi aksatılır ve tüyler düğümlenmeye başlarsa ilerleyen zamanlarda kürkü tamamen traş ettirmek gerekebilir. traş etme işlemi için kedinin genel anesteziye sokulması gerekebilir.Bahar aylarında kışlık tüylerini döken bu kedilerin tüyleri alerjisi olan insanlar için problem yaratabilir.Fırçalama işlemi ölü tüylerin sayısını azaltacak olsada yinede her zaman tüy dökme problemi olacaktır.