İRAN KEDİSİ (PERSİAN)

252 7 3
                                    

Karakteri

En çok tercih edilen ev kedilerinden, zeki, dost, sadık

Bakım

Oldukça bakım gerektirir; her gün düzenli olarak taranmalı/fırçalanmalı.

Renkleri

Beyaz; gümüş rengi; altın sarısı; siyah; duman rengi; mavi; kızıl; krem; mavi-krem; vizon deseni

Tüy Şekli

Uzun

Çıkış Yeri

İran

Vücut Yapısı

Orta

En çok tercih edilen ev kedilerinen biri olan İran kedileri ailelerine karşı oldukça düşkündür.Oldukça zeki olan bu kedilerin bakımları dikkat ve özen gerektirir.

Yuvarlak ve geniş kafa yapısına sahiptirler.Burunları basık kısa ve kalkıktır.İri gözleri yuvarlak ve kabarık olur.Kulakları ufak ve uçları öne eğiktir,alt tarafları çok geniş değilir.
Alçak ve güçlü bir bedenleri vardır.Kas yapıları gelişmiştir.Bütün bacakları kısa ve kalın olan İran kedilerinin ön ayakları düz iner.Yuvarlak,sıkı ve iri patileri vardır.
Parmakları birbirine yakındır.Kuyruk uzunlukları gövdeleriyle orantılıdır ve uzun değildir.Tüyleri uzun,sık ve canlıdır,tüyler kabarık durur.Pati altlarında ve kulak içlerinde dolgun fırçaya benzeyen tüyler vardır.

Her gün fırçalanması gerekmektedir. Ölü tüylerin sindirilememesi ileride bağırsak problemlerine sebep olabilir.Yumuşak bir fırçayla ve yumuşak hareketlerle fırçalanmalıdır.Eğer bu ırk kedileri yıkamayacaksanız kuru şampuan kullanmak faydalıdır.

İran kedilerinin kökeninin Ankara kedilerine dayandığı sanılmaktadır.Eski İran kedilerinin Ankara kedileriyle daha yoğun ve yünsü tüylü olmalarının dışında çok az farklılıkları vardır.Avrupalılar bu ırkın tüylerini sevdikleri için yetiştirmişlerdir.
İran kedisinin yetiştirilmesi sonucunda İngiliz ve Amerikan Shorthair'ler bile kendi ana vatanlarında ilgiyi kaybettiler.

Kedi TürleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin