ANKARA KEDİSİ

570 12 2
                                    

Karakteri

Uzun süre okşanmaktan sıkılmadan hoşlanan, sessiz karakterli

Bakım

Oldukça bakım gerektirir; her gün taranmalı/fırçalanmalı.

Renkleri

Baskın beyaz renkli; gümüş rengi; altın sarısı; gölgeli ve duman rengi; kahverengi ve gri çizgili; kesit renkli; iki renkli; Himalaya desenli

Tüy Şekli

Uzun

Çıkış Yeri

Türkiye

Vücut Yapısı

Orta/Büyük

Avrupada "Angora" olarak tanınan Ankara kedileri uzun tüylü kedilerin atası olarak kabul edilir ve İran kedisi ile karıştırılır adını aldığı anavatanında üretilir ve saf Türk kedisidir.Avrupa'da ortaya çıkışı ilk kez 1620-1625 yılları arasındaki Haçlı seferleri sırasında bir Fransız bilim insanının bir kaç kediyi ülkesine götürmesi ve orada üretmesiyle gerçekleşmiştir. Avrupa'da büyük ilgi gören bu kediler büyük ilgi görmüştürler.
17.yy.da İtalyada tanınan Ankara kedisi için özel dernekler kurulmuştur.
Bu derneklerin en önemlisi olarak kabül edilen günümüze hala aktif şekilde çalışmalarını sürdüren Club Angora Turco Pietro Della Valle isimli dernek Ankara kedilerinin üretimini sağlamakta ve gelişimi için çalışmaktadır.
Düzenledikleri yarışmalar sayesinde ırkın gelişimine katkıda bulunmaktadır. 18. YY'da Marie Antoniette ve 14. Louis gibi pek çok önemli kişi Ankara kedisinin hayranı olmuş ve Avrupada üretimi devam etmiştir. Amerikan askeri personeli 1962 yılında bir çift Ankara kedisi Amerikaya götürerek bu ırkın Amerika'da da tanıtmış ve ilgi görmesini sağlamıştır. Günümüzde Amerika ve Avrupa'da saf Ankara kedisi üretimi yapılmaktadır.

Ankara kedileri ve İran kedileri melezlenmiş ve farklı renklere sahip uzun tüylü kediler üretilmiştir.Ankara kedilerinin safkanlığının korunması ve neslinin tükenmemesi için son yıllarda üretimine dikkat edilmiştir.

Ankara kedisi sahibine karşı son derece ilgili ve sevecendir o'nu her yerde takip eder.Evine ve sahibine oldukça düşkün olan bu tür enerjik,oyuncu,zeki ve meraklı olurlar. İnsanlara karşı oldukça yakın ve uyumludurlar. Oyunculuk özelliklerinin yanı sıra araştırmacılıklarıda bir hayli yüksektir.
Kendilerine has eğlence anlayışları vardır mobilyaların üzerinde gezer,ipliklerin arasında yuvarlanır veya bir şeyler kovalarlar ve genellikle akıllarına koyduklarını yaparlar. Ankara kedisi sahipleri kediyriyle eğlenceli vakit geçirebilir

Orta büyüklükteki kafaları keskin hatlara sahiptir.Burunları uzun ve üçgenimsi yapıdadır.Dik kulakları birbirlerine yakın olarak başın üst tarafında yer alır.Kulak uçları dik ve tüylüdür

Göz bebekleri dikey dikey bir badem şeklindedir,gözleri iri ve yuvarlaktır.Genellikle mavi göz rengine sahip bu kedilerin gözleri kehribar sarı, yeşil-sarı tonları ve sarı-mavi göz gibi iki farklı renkte olabilir.
Harekeleri son derece zarif olan bu kedilerin uzun ve kaslı bir vücut yapısı vardır.

Tüyleri ipeksi ve beyaz yapıdadır. Oldukça sık olan bu tüyler tek tabakadan oluşur, aynı şekilde kuyrukları da bol tüylüdür, kuyruk tüyleri kabarık ve uzundur.
Ankara kedisinin uzun ve ipeksitüylerini sık sık taramak gerekmektedir.Eğer taranma aksatılırsa açılması zorlu kıtık problemi ortaya çıkabilir.

Ankara kedilerinin kendilerine has bir yürüyüş şekli vardır. Yürüken kuyruklarını sırtlarına doğru yatay biçimde kıvrık halde tutarlar.
Ankara kedilerinin en kalıtsal özelliği ise sağırlıktır, fakat bazı Ankara kedilerinde görülmeyebilir.

Kedi TürleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin